2023-01-13, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja nu använder sig Ukraina av materiel och styrkor från andra delar än europa med. Men jag anser i alla fall eftersom Moaskva ligger i europa liksom området så är det en inbördeskrig inom europas gränser.

Ytterligare en sån där tokridning.

Bara för att två länder ligger i Europa så har det precis blivit ett ”inbördeskrig”?

Du är ju så jävla verklighetsfrånvänd så det finns inte.
Citera
2023-01-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Förklara då gärna de här bilderna.

https://twitter.com/WeirdSeaUrchin/status/1611817376034738177

Jag räknar till 52 döda ryssar på ett hektar.

Här en bild på ytterligare 60 döda ryssar.
https://twitter.com/Ascended696/status/1612770942962307074

Det är under kritik hur Wagner behandlar sina döda helt klart. För dem verkar det vara en förbrukningsvara. Inhumant så det skriker om det.

Jag har sett dem redan. Fan vet vad som hänt. Två plutoner som käkade lunch och fick en rejäl dos artilleri eller nåt. Den andra bilden är ju sannolikt stupade som de själva har samlat ihop tillfälligt men sen tvingats överge av okänd anledning. Shit happens i krig och ingen har sagt att de inte har några förluster.

Jag har sett hundratals olika bilder som visar samma sak fast med ukrainska döda. Så många högar och drivor av ruttnande ukrainska lik övergivna överallt så det är helt otroligt. Som stora groteska soptippar fulla av sopor, lik och likdelar. Ukrainarna överger väldigt ofta sina döda och väldigt ofta även sårade och levande oskadda. Det finns jättemånga drönarfilmer där man ser hur soldater bara lämnar sårade åt sitt öde och drar. Befälen från kompaninivå och uppåt brukar bara dra några dagar innan det är försent och lämna manskapet vind för våg. Det finns väldigt många ilskna och bittra ukrainska soldatvittnesmål om detta.

De ukrainska drivorna och högarns med lik är ofta övergivna sedan flera månader tillbaka också så att vissa delvis har hunnit bli skelett. Det är rena slräckfilmsscenerna. Det finns även hur många bilder som helst som visar hela skyttegrupper och plutoner strösslade i landskapet. Drivor av soldater som har framryckt i täta klungor och mejats ner av kulsprutor och ramlat kring varandra huller om buller, eller tagits av indirekt eld och slungats runt i terrängen. Efter många av deras misslyckade, och sedan ofta direkt upprepade, anfall mot ryska ställningar så är lik strösslade överallt.

Problemet är att alla såna här bilder och filmer (det finns nog tusentals vid det här laget) nästan enbart finns på telegram. På alla andra ställen censureras de bort direkt och även här på flashback har många av mina inlägg bara försvunnit spårlöst kort efter att jag postat dem.

Det är väldigt lätt att förstå varför allt det jag beskriver censureras stenhårt överallt på nätet i Väst eftersom det delvis ger en helt annan bild än den som dagligen förmedlas av såna som finnen Paasikivi (har vi inga svenskar kvar i Sverige? Inga germaner?) och massa svammel om "hög kompetens" och "manöverkrigföring" men kanske framförallt eftersom det är såna extrema skräckscener och så äckligt och groteskt att de allra flesta vanliga människor helt skulle tappa entusiasmen och peppen för NATO och tredje världskriget.
Senast redigerad av Tumidanda 2023-01-13 kl. 11:40.
Citera
2023-01-13, 11:31
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
De vet inte vad som händer om 40 år. Och ett annat scenarie är att andra länder också går med. Georgien, Kazakhstan, etc. Eller att NATO ändras.
Enda skälet till att länderna går med Nato är att de känner sig hotade av Ryssland.

Med facit i hand till all rätt. Du har rätt i att jag inte vet hur världen ser ut om 40 år. Men att Nato inte krossade Ryssland när det var som svagast under 1990-2005 är i sådana fall det största mysteriet i världshistorien.
Citera
2023-01-13, 11:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Tom Merkel erkände ju detta nyligen. Skärpning Anders Lindberg
Kom med en länk.

Jag kan tänka mig att Nato tränade ukrainska trupper för att de visste att Ryssland var ett stort hot mot Ukraina militärt. Du vet lika väl som jag att de inte tränade trupper för att invadera Ryssland.
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag tror att de inte vill ha NATO i närheten (huvudmål). Och så ett antal andra, mindre viktiga mål som också understödjer och möjliggör kriget.

Åh så är vi nere jävla råtthålsträsket igen.

Att du aldrig ger upp det där idiotresonemanget om gränser mot NATO, din dumfitta.

Hur mycket bättre blev det med 130 nya finska Nato-mil?
Citera
Medlem
Citat:
Ah, du menar så. Ja det var dumt av ryssarna att anfalla. Jag tror de tänkte att NATO skulle smyga sig in i Ukraina ändå (genom successiv upprustning av Ukraina), så att anfalla var det minst dåliga alternativet.

Ja, om man är en paranoid rysk ledare kanske det känns logiskt på något vis. Det är därför det är en dålig idé att ge makt till paranoida och psykiskt sjuka människor. Om du ska argumentera ur ett perspektiv av psykisk ohälsa så måste du på något vis deklarera det, så att andra inte tror att du menar allvar.
Citera
2023-01-13, 11:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ja nu använder sig Ukraina av materiel och styrkor från andra delar än europa med. Men jag anser i alla fall eftersom Moaskva ligger i europa liksom området så är det en inbördeskrig inom europas gränser.
Det är ett krig inom Europa givetvis. Varför ens diskutera detta?

Inbördeskrig? Nej, det är ett krig inom samma land. Detta är inget inbördeskrig.
Citera
2023-01-13, 11:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Om du inte kan förklara skillnaden, så kan det vara för att skillnaden är väldigt liten.

Men åsna. Du fick ju en förklaring. Vad är det du inte fattar? USA bedriver inte något proxykrig i Ukraina. Däremot stöder de Ukraina med materiel och Intel.
Hur kan man inte begripa, du fick en förklaring som en femåring hade fattat direkt. Sitter du på nåt jävla hem för utvecklingsstörda
Är det därför du kan posta 24/7
Citera
2023-01-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Enligt dina nuffror borde det inte finnas något Ryskt manskap eller Ryskt material kvar att kriga med. Konstigt att Ukraina inte har vunnit kriget redan.

Av dom nästan 300.000 nymobiliserade lyckades man sätta in c:a 80.000 som förstärkning enligt Putin, det är trovärdigt, och det sägs att man utbildar ytterligare 150.000.

Flaskhalsen för Bögryssland är inte folk utan utrustning och ledning.

Jag skall studera detta bättre, jag måste erkänna att det är svårt att få en helhetsbild vad det gäller resurser. Båda sidorna har troligen brist när det gäller ammunition.
Citera
2023-01-13, 11:35
Medlem
Drozds avatar
Kort reportage där ukrainska befäl och soldater berättar om situationen i Bachmut. Ett av sjukhusen får in 100 skadade ukrainska soldater per dag:
https://www.bitchute.com/video/xFTZN35QxUdO/
Citera
2023-01-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kort reportage där ukrainska befäl och soldater berättar om situationen i Bachmut. Ett av sjukhusen får in 100 skadade ukrainska soldater per dag:
https://www.bitchute.com/video/xFTZN35QxUdO/

Men hur är motsvarande när det gäller ryssar - noll skadade o döda eller flera 100
Citera
2023-01-13, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Enligt dina nuffror borde det inte finnas något Ryskt manskap eller Ryskt material kvar att kriga med. Konstigt att Ukraina inte har vunnit kriget redan.

Hur menar du nu??

Om du går tillbaks i tråden, ett halvår ungefär, då dränkte ni Pissryzztroll tråden med inlägg efter inlägg om storleken på den ryska armén, initierade och väl underbyggda beskrivningar över hur många miljoner soldater pissryssarna hade tillgängliga.

Enligt er så stod flera miljoner man, och bara väntade på att få sättas in i kriget. Eller, ja, special-operationen.

Så, inte behöver vi vara rädda för att de ryska kackerlackorna tar slut, i alla fall inte de närmaste tio åren.

Eller, menar du att ni hade fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in