Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Förklara då gärna de här bilderna.
https://twitter.com/WeirdSeaUrchin/status/1611817376034738177
Jag räknar till 52 döda ryssar på ett hektar.
Här en bild på ytterligare 60 döda ryssar.
https://twitter.com/Ascended696/status/1612770942962307074
Det är under kritik hur Wagner behandlar sina döda helt klart. För dem verkar det vara en förbrukningsvara. Inhumant så det skriker om det.
Jag har sett dem redan. Fan vet vad som hänt. Två plutoner som käkade lunch och fick en rejäl dos artilleri eller nåt. Den andra bilden är ju sannolikt stupade som de själva har samlat ihop tillfälligt men sen tvingats överge av okänd anledning. Shit happens i krig och ingen har sagt att de inte har några förluster.
Jag har sett hundratals olika bilder som visar samma sak fast med ukrainska döda. Så många högar och drivor av ruttnande ukrainska lik övergivna överallt så det är helt otroligt. Som stora groteska soptippar fulla av sopor, lik och likdelar. Ukrainarna överger väldigt ofta sina döda och väldigt ofta även sårade och levande oskadda. Det finns jättemånga drönarfilmer där man ser hur soldater bara lämnar sårade åt sitt öde och drar. Befälen från kompaninivå och uppåt brukar bara dra några dagar innan det är försent och lämna manskapet vind för våg. Det finns väldigt många ilskna och bittra ukrainska soldatvittnesmål om detta.
De ukrainska drivorna och högarns med lik är ofta övergivna sedan flera månader tillbaka också så att vissa delvis har hunnit bli skelett. Det är rena slräckfilmsscenerna. Det finns även hur många bilder som helst som visar hela skyttegrupper och plutoner strösslade i landskapet. Drivor av soldater som har framryckt i täta klungor och mejats ner av kulsprutor och ramlat kring varandra huller om buller, eller tagits av indirekt eld och slungats runt i terrängen. Efter många av deras misslyckade, och sedan ofta direkt upprepade, anfall mot ryska ställningar så är lik strösslade överallt.
Problemet är att alla såna här bilder och filmer (det finns nog tusentals vid det här laget) nästan enbart finns på telegram. På alla andra ställen censureras de bort direkt och även här på flashback har många av mina inlägg bara försvunnit spårlöst kort efter att jag postat dem.
Det är väldigt lätt att förstå varför allt det jag beskriver censureras stenhårt överallt på nätet i Väst eftersom det delvis ger en helt annan bild än den som dagligen förmedlas av såna som finnen Paasikivi (har vi inga svenskar kvar i Sverige? Inga germaner?) och massa svammel om "hög kompetens" och "manöverkrigföring" men kanske framförallt eftersom det är såna extrema skräckscener och så äckligt och groteskt att de allra flesta vanliga människor helt skulle tappa entusiasmen och peppen för NATO och tredje världskriget.