2023-01-13, 11:20
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kan du utveckla skillnaden? Jag har genuint svårt att förstå den. Utifrån ett konsekvensperspektiv ser jag liten skillnad.

Jag tycker jag var ganska tydlig. Det går ju för dig att googla. Men om jag då drar en liknelse.

Jag har svårt att röra mig och behöver få ett ärende gjort som du utför åt mig= proxy

Jag har svårt att röra mig och behöver få ett ärende gjort och du köper kryckor till mig så jag kan göra det själv= stöd

Jag kan nog tyvärr inte förklara bättre än så.
Citera
2023-01-13, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nej men sjuuukt långsökt. Att Dansken ska anfall är även det lika långsökt.

Enligt Putin leds västvärlden (där Sverige ingår) av satanister vars mål är att förstöra Ryssland. Har man den uppfattningen har man ett motiv för en offensiv. Och Ryssland tycks helt anammat att anfall är bästa försvar.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2023-01-13 kl. 11:23.
Citera
2023-01-13, 11:23
Medlem
Fascistrysslands bögförluster steg senaste dygnet till 740 eliminerade och vi har nu totalt 114130 befriade bögförbrytare.

Dygnssnittet har därmed stigit till 353 st och det finns en positiv trend. Det realistiska normtalet är 460 st och det innebär att vi försiktigt flyttar datum för genombrytningen från den 19 juli till den 18 juli. Genombrytningen avser gränsen 200.000 helt befriade fascistbögar.

Det är historiskt höga förluster som till slut kommer att demoralisera HBTQ-stormakten och underminera både den politiska och militära ledningen.

De materiella förlusterna är måttliga, med bl. a. 4 utslagna tanks, 8 bepansrade stridsfordon och 4 bögiga artilleripjäser.
Håll i minnet att vi inte vet resultatet av riktade attacker mot baser och knutpunkter, de materiella förlusterna är mycket högre än vad vi ser här.
Citera
2023-01-13, 11:24
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du litar alltså endast till Putins egna ord?
Som när han sa att de inte skulle invadera Ukraina, eller när han sa att Ryssland inte skulle ockupera mark i Ukraina. Då litade du på det?

Du tittar inte på vad han gör i verkligheten?

Jo
Citera
2023-01-13, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag förstår heller inte varför folk opponerar sig när ordet används. Det är egentligen bara ett annat ord för stöd.

Nej.

Det är det verkligen inte.
Citera
2023-01-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du litar alltså endast till Putins egna ord?
Som när han sa att de inte skulle invadera Ukraina, eller när han sa att Ryssland inte skulle ockupera mark i Ukraina. Då litade du på det?

Du tittar inte på vad han gör i verkligheten?

Det är grundproblemet med de som dagligen använder sig av whataboutism.

ALLTID undvika verkligheten här och nu.
Desinformatörerns främsta fiende och hot! Man väljer ålandet runt och vrider och vänder dag efter dag men ALDRIG av verkligheten här och nu..
Citera
2023-01-13, 11:26
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Enligt Putin leds västvärlden (där Sverige ingår) av satanister vars mål är att förstöra Ryssland. Har man den uppfattningen har man ett motiv för en offensiv. Och Ryssland tycks helt anammat att anfall är bästa försvar.

Ja väst har väl sanktionerat ryssland i årtionden för att hålla nere utvecklingen. Den största anledningen är de enorma naturresurser som finns. Ryssland och kina skulle styra världen ihop om ryssen fick göra som den ville, väst gillar inte iden.
Citera
2023-01-13, 11:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, gjorde min militärutbildning i sverige på -90 talet. Du vet då det hotades med kärnvapen från alla håll lite varje dag.

Är det verkligen sant? Sovjetunionen fanns bara under ett år på 90-talet, och i praktiken var kalla kriget slut. Redan på 80-talet började unionen krackelera.

Och Nato har aldrig utgjort något hot mot Sverige, lika lite då som nu och varken i praktiken eller i utbildningen av värnpliktiga.
Citera
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Har Nato successivt upprustat Baltikum?

Vilka andra länder upprustar Nato successivt för att hota Ryssland?

Det är nog det sämsta svepskälet jag hört från Ryssland.

De vet inte vad som händer om 40 år. Och ett annat scenarie är att andra länder också går med. Georgien, Kazakhstan, etc. Eller att NATO ändras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Förklara då gärna de här bilderna.

https://twitter.com/WeirdSeaUrchin/status/1611817376034738177

Jag räknar till 52 döda ryssar på ett hektar.

Här en bild på ytterligare 60 döda ryssar.
https://twitter.com/Ascended696/status/1612770942962307074

Det är under kritik hur Wagner behandlar sina döda helt klart. För dem verkar det vara en förbrukningsvara. Inhumant så det skriker om det.

Å andra sidan så består ju Wagner av sällan skådat smutsfolk. Jag tror inte lojaliteten, kamratskapet och empatin för varandra flödar i den gruppen…
Citera
2023-01-13, 11:28
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Fascistrysslands bögförluster steg senaste dygnet till 740 eliminerade och vi har nu totalt 114130 befriade bögförbrytare.

Dygnssnittet har därmed stigit till 353 st och det finns en positiv trend. Det realistiska normtalet är 460 st och det innebär att vi försiktigt flyttar datum för genombrytningen från den 19 juli till den 18 juli. Genombrytningen avser gränsen 200.000 helt befriade fascistbögar.

Det är historiskt höga förluster som till slut kommer att demoralisera HBTQ-stormakten och underminera både den politiska och militära ledningen.

De materiella förlusterna är måttliga, med bl. a. 4 utslagna tanks, 8 bepansrade stridsfordon och 4 bögiga artilleripjäser.
Håll i minnet att vi inte vet resultatet av riktade attacker mot baser och knutpunkter, de materiella förlusterna är mycket högre än vad vi ser här.

Enligt dina nuffror borde det inte finnas något Ryskt manskap eller Ryskt material kvar att kriga med. Konstigt att Ukraina inte har vunnit kriget redan.
Citera
2023-01-13, 11:28
Medlem
Citat:
Jo

Om verkligheten kommer på tal. Vad händer då?
Här ett tydligt exempel. Ja
Två bokstäver... jo jo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in