2023-01-13, 09:54
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad spelar det för roll att eliten inom de flesta områden befolkas av män? Det säger inget om medelprestationen. Sure, världens genier och elitidrottare är främst män, men det säger inget om hur en medelkvinna eller medelman är. Är du ett geni eller elitidrottare? Nej, trodde väl det.
Det skulle dock vara en märklig fördelningskurva om genomsnittet av grupp A presterar lägre än genomsnittet av grupp B, samtidigt som A ändå har en markant högre andel toppresterande individer.
Citera
2023-01-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
https://www.instagram.com/p/CnSpPnaIfGC/

När ska kvinnor som kollektiv grupp erkänna att makt, status och pengar är viktigare än personliga attribut när det kommer till partner? Att vara snäll är underordnat?
Varför lär vi inte våra unga pojkar att jaga efter makt, status och pengar när snälla män ändå inte får partner eftersom kvinnor är ultraradikalt ytliga och bara vill åt status makt och pengar?

Jag hoppas få bevittna den totala lögnen skåda ljuset i framtiden när kvinnor som kollektiv grupp blir uthängda för detta enorma hyckleri som plågat män i årtioden.

Kvinnor är mycket mer ytliga, irrationella, falska och oetiska än män - alla kategorier.

En man med makt och pengar kan hitta en kvinna som har en bra insida och falla i kärlekens tunnel.
En kvinna med makt och pengar kan inte hitta någon som är lägre ner i socio hiearkin ens...
Läs: https://en.wikipedia.org/wiki/Hypergamy

Inte nog med att de är djupt oetiska i sitt val av partners tänkte jag snabbt skapa en lista över saker dom är sämre än män på som kollektiv:

* Sporter, finns det någon sport kvinnor är bättre än män?
* Träning, fysiskt sämre rustade men sämre på i princip allting som går att utföra i världen.
* Humor, alla de bästa komikerna är män och det är alltid en man som du vet som är roligast i din umgängeskrets.
* Jobb, inom alla branscher är det män som är i toppen.
* Högre neuroticism inom big 5, tendens till att uppleva negativa tankar som är kopplat till allt negativt i livet. (Frånvaro från jobb, sämre uppfostran, tråkigare person, SSRI missbruk, mer sjuk på alla sätt)

Jag kan inte komma på något kvinnor är bättre än män på? De bästa kockarna i världen är bevisligen män. Det finns knappt någon kvinna som har ett egen matprogram eller är stjärnkock för den delen.
Män är mer kreativa på alla möjliga mått mätta.

Artister? Konstnärer? Alla kända konstnärer är män i princip.

Här har vi en typisk kvinna som nu blivit ihop med en bunt pengar:
Bara den här synen på stan i verkligheten är overklig. Du hade aldrig sett en kvinna vara ihop med en sån här man irl om han inte har pengar och makt.

Här är en bättre bild på dom:
https://preview.redd.it/3bna6e4gguw41.jpg?auto=webp&231358c2

Vad är kvinnor bättre då tänker ni, prata känslor kanske?
Världens bästa Psykologer alltså? Alla män. Titta på h-score professorer inom psykologi och särskilt klinisk- män män män.

SERIÖS Fråga, vad är kvinnor bättre än män på egentligen? Jag kan inte hitta något.
Kvinnor är bättre på att föda barn.

Förmodligen är du också född av en kvinna . . ..
Citera
2023-01-13, 09:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Världens längsta person är inte en kvinna och män är längre även om vi ser till snitt. Du kan inte bara fantisera ihop påståenden, eller jo det är vad ni kvinnor gör hela tiden.

Försöker du berätta för mig att du är inkapabel till att resonera i hypotetisk form?

Och jag är inte en kvinna.
Citera
2023-01-13, 10:01
Medlem
awoke11s avatar
Citat:

När ska kvinnor som kollektiv grupp erkänna att makt, status och pengar är viktigare än personliga attribut när det kommer till partner? Att vara snäll är underordnat?
Varför lär vi inte våra unga pojkar att jaga efter makt, status och pengar när snälla män ändå inte får partner eftersom kvinnor är ultraradikalt ytliga och bara vill åt status makt och pengar?

Jag hoppas få bevittna den totala lögnen skåda ljuset i framtiden när kvinnor som kollektiv grupp blir uthängda för detta enorma hyckleri som plågat män i årtioden.

Kvinnor är mycket mer ytliga, irrationella, falska och oetiska än män - alla kategorier.

En man med makt och pengar kan hitta en kvinna som har en bra insida och falla i kärlekens tunnel.
En kvinna med makt och pengar kan inte hitta någon som är lägre ner i socio hiearkin ens...

Inte nog med att de är djupt oetiska i sitt val av partners tänkte jag snabbt skapa en lista över saker dom är sämre än män på som kollektiv:

* Träning, fysiskt sämre rustade men sämre på i princip allting som går att utföra i världen.
* Humor, alla de bästa komikerna är män och det är alltid en man som du vet som är roligast i din umgängeskrets.
* Högre neuroticism inom big 5, tendens till att uppleva negativa tankar som är kopplat till allt negativt i livet. (Frånvaro från jobb, sämre uppfostran, tråkigare person, SSRI missbruk, mer sjuk på alla sätt)

Jag kan inte komma på något kvinnor är bättre än män på? De bästa kockarna i världen är bevisligen män. Det finns knappt någon kvinna som har ett egen matprogram eller är stjärnkock för den delen.

Bara den här synen på stan i verkligheten är overklig. Du hade aldrig sett en kvinna vara ihop med en sån här man irl om han inte har pengar och makt.

Världens bästa Psykologer alltså? Alla män. Titta på h-score professorer inom psykologi och särskilt klinisk- män män män.

SERIÖS Fråga, vad är kvinnor bättre än män på egentligen? Jag kan inte hitta något.

En intressant aspekt gällande kön och intelligens etc är att standardavikelsen är något högre bland män, alltså, det finns fler män som är bättre men samtidigt fler män som är sämre. Du fokuserar endast på den ena extremen. Förflytta dig till motpolen så får du dig en chock. Det finns många bidragande faktorer till att du hittar fler nördar bland män, alltså fler män som kämpar att bli bra på något specifikt. Bland annat så kan män i mycket mindre utsträckning få saker gratis pga sitt utseende/personlighet. Människan är just skapt till att kvinnor väljer och männen tackar och tar emot, detta gäller bland en stor majoritet av alla människor förutom eliten.
Citera
2023-01-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Försöker du berätta för mig att du är inkapabel till att resonera i hypotetisk form?

Och jag är inte en kvinna.

Att fantisera ihop saker som går rakt emot verkligheten tillför inte något till debatten flicka.
Citera
2023-01-13, 10:08
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Ett optimalt förhållande med en kvinna är som Yin och Yang, man kompletterar varandra.

Kvinnor är oftast bäst på lite mjukare saker, inredning, matlagning.
Kvinnor föder barn.
Kvinnliga idrottare som slår män finner du i uthållighets idrotter, ultralöpning och långdistanssimmning.

Jag slår vad om att det finns kvinnliga boxare, kickboxare, MMA etc som trots en tredjedel under din kroppsvikt kommer att mosa dig som ingenting.

Men TS, hur mår du lille vän? Berätta vad som har hänt dig?

Inredning? Går det ens att vara bra på? Är du störd?
Matlagning? Nej, verkligen inte bättre på matlagning än män.

Kvinnliga idrottare som slår män finner du i uthållighets idrotter, ultralöpning och långdistanssimmning.

HAHAHAHHAHAHAHAHA. Nej. Män är bättre på samtliga av dessa kategorier.

Kvinnor är bättre än män på att vara näst intill värdelösa.
Citera
2023-01-13, 10:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att fantisera ihop saker som går rakt emot verkligheten tillför inte något till debatten.

Jo. Det är precis det som det gör. Du har nämligen drivit tesen att "män som helhet är bättre på X så länge som de bästa inom X är män". Detta är en logisk fallasi som jag försöker få dig att inse.

Sannolikt har du dock redan insett det, men eftersom du är lite fånig så kan du aldrig erkänna när du har fel, inte ens på ett anonymt forum.
Citera
2023-01-13, 10:17
Avslutad
Citat:

Föda barn och i samråd med en man ta hand om barn. Kvinnor misshandlar barn dubbelt så ofta som män så dom ska inte lämnas ensamma med barnen längre perioder utan övervakas.
Citera
2023-01-13, 10:18
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Ett optimalt förhållande med en kvinna är som Yin och Yang, man kompletterar varandra.

Kvinnor är oftast bäst på lite mjukare saker, inredning, matlagning.
Kvinnor föder barn.

Jag slår vad om att det finns kvinnliga boxare, kickboxare, MMA etc som trots en tredjedel under din kroppsvikt kommer att mosa dig som ingenting.

Men TS, hur mår du lille vän? Berätta vad som har hänt dig?

Fast det där är ju fel.
Män är oftast bäst på matlagning.
Dem bästa inredarna i världen är män.

Det du åsyftar är att kvinnor "gillar" dessa kategorier i större omfattning än män, vilket kan ses som korrekt.
Citera
2023-01-13, 10:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Inredning? Går det ens att vara bra på?

Ja, bevisligen. Annars skulle allas hem vara exakt lika fint inredda och det är de inte.

Citat:
Matlagning? Nej, verkligen inte bättre på matlagning än män.

Baserat på vad?
Citera
2023-01-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jo. Det är precis det som det gör. Du har nämligen drivit tesen att "män som helhet är bättre på X så länge som de bästa inom X är män". Detta är en logisk fallasi som jag försöker få dig att inse.

Sannolikt har du dock redan insett det, men eftersom du är lite fånig så kan du aldrig erkänna när du har fel, inte ens på ett anonymt forum.

Du kan inte motbevisa det genom att påstå att världens längsta person är en kvinna, det är helt enkelt bara fel.
Citera
2023-01-13, 10:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du kan inte motbevisa det genom att påstå att världens längsta person är en kvinna, det är helt enkelt bara fel.

Nej. Det är ett hypotetiskt resonemang som tydligt visar att man inte per automatik kan utläsa genomsnittsfärdighet genom att titta på extremer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in