2023-01-12, 20:53
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Nej, det finns inga uppgifter om att rengöringsmedel köptes. Någon påstod att JJ hade setts på Dollarstore, någon annan skrev då att där kan man köpa rengöringsmedel. Jag tänker inte leta rätt på var det stod. Den som tycker det är viktigt kan använda sökfunktionen.

Och nej, en olycka är inte dråp. Det har förklarats otaliga gånger. Källa: Google.

Om du tillfogar någon skada så den dör så är det inte en olycka, puttar du någon så den dör så är det ju ändå du som puttat den då skadar sig och dör.
En olycka lär det nog svårt att få det till.
Citera
2023-01-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Om du tillfogar någon skada så den dör så är det inte en olycka, puttar du någon så den dör så är det ju ändå du som puttat den då skadar sig och dör.
En olycka lär det nog svårt att få det till.
Det finns andra brottsrubriceringar och straffbestämmelser än mord och dråp. t.ex. har det förekommit flertalet fall där någon blivit dömd för ex.vis misshandel och vållande till annans död.

Olycka här ska nog inte tolkas som "inget brott är begånget alls", i så fall är det givetvis fel. Snarare att uppsåtligt dödande ej har begåtts utan bara något annat lindrigare brott.
Citera
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Ja herregud, vad ska man säga. Man måste vara oerhört kall för att i ”fullskalig panik” gömma sin väns döda kropp för att några timmar senare ta en ridtur runt platsen och dessutom ljuga för alla sina vänner om att de hade rensat luften och Tove lämnade lägenheten. Hade velat se ögonblicket det gick upp för henne att det inte längre går att ljuga sig ur situationen.

Man blir nästan förbannad när man tänker på att människan suttit i månader och blånekat och haft sååååå svårt att sova med vetskapen om att hennes vän är död. JJ har verkligen försökt framstå som ett helgon som aldrig skulle göra något fel, för att nu försöka skylla på förmildrande omständigheter. När advokat Sangborn får frågan ifall hennes klient kan förklara varför hon var så arg på Tove, svarar hon att det kan hon minsann VERKLIGEN göra. Ska bli intressant att höra vad mer JJ ljuger fram.

Nej, tjejer som henne ska man hålla sig lååååångt borta ifrån. Hoppas så innerligt att hon får vad hon förtjänar.

Åt helvete med din jävla gud. Tyvärr kommer hon inte få sitta livet ut i vänstersocialafeminist Sverige. Här har vi ingen livstid utan benådning.
Citera
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Nä men hittas inte "ägaren" är det ju något som Sangborn definirivt kommer att utnyttja till sin klients fördel 😏
Där har du ju iofs en poäng! Fan, hoppas innerligt att man får reda på detta.
Citera
2023-01-12, 20:59
Medlem
Är det negern MH eller mellanösterntjejen JJ som de pratar om i klippet nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=UDFW2yCqXe0
Citera
2023-01-12, 21:02
Medlem
[quote=wakkawalla|83092854]
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin

Du bör kontakt polisen omedelbart. Polisen har avfärdat det men du har säkert bättre koll än utredarna så meddela dem dina slutsatser omgående.

Just ja. Hade missat att polisen går ut med allt vettigt.
Självklart släpper man allt till media iom en öppen utredning.
Citera
2023-01-12, 21:06
Medlem
Jag har inte hängt med alls i den här tråden. Jag gick från slutet nu, och ca 20 sidor bakåt. Finns det bild på mördarna? antingen länk, eller sida här? Det är för många sidor att gå igenom nu.
Citera
2023-01-12, 21:06
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Det finns andra brottsrubriceringar och straffbestämmelser än mord och dråp. t.ex. har det förekommit flertalet fall där någon blivit dömd för ex.vis misshandel och vållande till annans död.

Olycka här ska nog inte tolkas som "inget brott är begånget alls", i så fall är det givetvis fel. Snarare att uppsåtligt dödande ej har begåtts utan bara något annat lindrigare brott.

Ja det finns det, men chansen att det ska ha skett en olycka som hon förvållat själv är nog rätt otroligt.
Sen kan de nog ändå bli dömda till att i så fall inte tillkallat ambulans.
Citera
2023-01-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
Jag har inte hängt med alls i den här tråden. Jag gick från slutet nu, och ca 20 sidor bakåt. Finns det bild på mördarna? antingen länk, eller sida här? Det är för många sidor att gå igenom nu.

Ja det finns det. Använd sökfunktionen och skriv "bild". Annars googla namnen på de misstänkta:

johanna jansson maja hellman
Citera
2023-01-12, 21:14
Medlem
Citat:

Sidan 23 finns bilder
Citera
2023-01-12, 21:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, verkligen!

Hur kunde det sluta så här!
Jag kan inte få in i mitt huvud att två personer, där bara den ena har motivet, sitt eget sjuka motiv dessutom (som jag tror), JJ som alltså är den som kan få låsningar vad gäller konfliker enligt vännen, kan lyckas få in en snäl och omtänksam person i sin egen agenda. Då handlar det inte om bagateller, utan mord...

Eller så är det just därför JJ har kunnat göra det.

JJ har under lång tid, lika länge som hennes egen "låsning" varat, kunnat påverka MH. Mh som kanske äntligen har fått "chansen" (om man nu ska e det så, för den resan har visat sig vara resan till helvetet) att få en vän som är hennes bästis, en vän som har pondus, självförtroende, agerar med självklarhet och har kontakter. Det är fest och det händer grejor, och plötsligt är lilla Maja inte längre hemmastittare och känner sig utanför.

Och MH sägs vara snäll, vill vara lojal till sin räddare? Och med alla svårigheter har haft, kan hon ha haft svårt att skilja agnarna från vetet, dvs hon har valt fel sida.

Kanske inte MH fattade hur stort JJs har var, eller hur långtJJ kunde gå?

Och som en person som kan ha svårt med omdömet, och startsträckan mellan tanke och handling (alltför kort), så agerade hon på impuls? Höll MH fast Tove på något sätt, medan JJ var den som stod för det dödliga? Eller fattade inte MH hur farligt det var att sätta sitt knä på Toves bröstkorg och hålla kvar?

Jag vill tro att även ett barn kan förstå det där, och att det i slutändan är hatet och adrenalinet som tar överhand (JJ).

Jag vill ännu inte acceptera och kan inte förstå.
Så länge jag inte har sett ett erkännande eller avslöjande förhör/bevisning, så kommer mitt sinne värja sig mot det här.
Ms förnekande skulle kunna hänga ihop med adhd-diagnosen. Det är mer regel än undantag att ha svårt att se sin egen roll i en konflikt, att det egna agerandet är en konsekvens av vad någon annan gjort. De lyckas rättfärdiga sitt handlande för sig själv och det är aldrig deras fel att något blir knas.
En generalisering, visst, men en gångbar sådan.
Jag kan tänka mig att hon fortfarande sitter fast i en förnekelsefas, att hon varken har velat eller kunnat ta in vad som hänt. Och att hon är fjättrad vid överenskommelsen med J om att hon inget sett och inget hört.

Vad som händer i hennes arma huvud nu när J erkänt, kan nog ingen föreställa sig. Allt hon har trott på och levt för är ställt på ända. Har hon ens möjlighet att tänka en tanke eller snurrar allt som i en centrifug?
Möjligtvis skulle en stark gudstro och förtröstan på hjälp uppifrån kunna rädda henne från total härdsmälta.
Citera
2023-01-12, 21:18
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Testa sammanfattningen i allra första inlägget i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in