2023-01-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Inget sensationellt i artikeln, i princip har de ju rätt att det är fritt fram att jaga barn på nätet.
Det är först vid fullbordat brott som lagföring kan ske.

Jag skiter egentligen i om grisarna blir uthängda, de allra flesta förtjänar det.
Min springande punkt är de två filurer som driver dumpen och hur ser deras vandel och handel med "dumpen" ut.

Skall man ställa sig på piedestalen och hänga ut andra då skall man inte ha lik i sin egen garderob.
Man skall vara ungefär som politiker, de kan inte ens ha fuskat med tv-licensen så brister det i trovärdighet.

Jag skriver inte ner de två igen det är gjort så många gånger redan men jag skulle välkomna en seriös drift av dumpen, den skall inte drivas av ett gäng från "livets hårda skola", alla vi som stött på dessa i vår vardag vet att "livets hårda skola" inte står för seriositet.
Du utelämnade en viktig aspekt, dessutom profitera på eländet. Kränga massa skräp i sin webbshop och ha massa reklam på sin webbplats. Stinker.
Senast redigerad av Eskalera 2023-01-12 kl. 16:55.
Citera
2023-01-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Du utelämnade en viktig aspekt, dessutom profitera på eländet. Kränga massa skräp i sin webbshop och ha massa reklam på sin webbplats. Stinker.

Men är det en viktig aspekt? På vad?
Citera
2023-01-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men är det en viktig aspekt? På vad?
Tecken på girighet.
Dom kunde sökt finansiella anslag, finns mängder av möjligheter. Nu är det bara en cirkus som inte är trovärdig.
Citera
2023-01-12, 17:16
Medlem
Citat:
Blev lite imponerad över att dom lyckades få sin debattartikel publicerad i både Expressen och Dagens Juridik.
Men men ändamålet helgar inte medlen.
Jag är inte motståndare till striktare lagstiftning.
Men hänga ut folk är fel tillvägagångssätt.
Lite off-topic, är barnrättsaktivst någon ny påhittad grej? Är man självutnämnd?

Dagens juridik, ja jävlar vad det tar sig för stjärnjournalisten Sara. Vem vet hon kanske till och med kan få in en krönika/debattartikel i ETC. Den skulle smaka. Blir faktiskt imponerad av hennes framfart. Känns som att hon är nära en lagförändring nu.
Citera
2023-01-12, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej, tvåsamhet i flera år är det som skapar flest barn som överlever.

Barn som dör för att de har en ensamstående våldtagen mamma som är tolv eller fjorton år har inte så stora överlevnadschanser här i världen. Har aldrig haft.

Det är därför kärleken finns och dessutom nöjet att ha sex utav känslan av kärlek.

De flesta kärleksfulla föräldrar och människor ser till att mota ut eller rent av döda de som våldtar barn. Det är därför Dumpen finns. Vi har blivit mindre våldsamma nu för tiden och det är väl tur för gäddorna. Men det finns så klart våldtagna vuxna som läser om dem och ... ja det är hotfullt för gäddorna. Kanske en bra anledning att hålla sig från att våldta barn?

Dumpen har uppmärksamt något som vårt samhälle har glömt, att värna om barn och mota ut gäddor ur gruppen. Bra av Dumpen!!!
Dumpen har uppmärksammat att så här kan det inte gå till och att rättssäkerheten behöver stärkas.
Ett land ska byggas på genomtänkta brottförebyggande lagar, inte utifrån medialt skvaller.

Och måhända även att lagen vad gäller sökande efter barn i sexuellt syfte ändras. Det är rimligt för straffkåta personer men jag tycker att proaktiv lagstiftning i form av brottsprovokation är en dålig idé.
Det blir ett sluttande plan som kommer spåra ut till ett nytt kriminellt Detroit, Michigan, St Louis osv. Överallt där brottsprovokationer pågår blir det till polisstater, utan för den sakens skull minska kriminaliteten.
Brottsprovokation är inget varken för Sverige eller EU och jag tror att de flesta är överens även om få vågar tycka och uttrycka annorlunda i en så här känslig fråga som barn är.

Det är populism och det är inget som jag vill veta av. Folk har inte förnuft nog att tänka självständigt utifrån flera perspektiv. Folk kan helt enkelt inte det. Det är bara så det är.
Dumpen spelar på känslor, ungefär på samma sätt som den drunknade pojken Alan Kurdi gjorde att svenska folket tappade sans och balans 2015.

Alla nu levande män tillhör uteslutande homo sapiens med en skvätt neandertal och denisova gener i sig. Så är det Raymond-Chow. Lura dig inte till att tro något annan. Det vore självbedrägeri.
Citera
2023-01-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Dagens juridik, ja jävlar vad det tar sig för stjärnjournalisten Sara.
Stjärnjournalist, LOL.
Hon är dessutom barnrättsaktivist numera.
Undrar vad nästa titel kommer bli?
Gissar på någon av expert inom något diffust ämne.
Citera
2023-01-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

Skall man ställa sig på piedestalen och hänga ut andra då skall man inte ha lik i sin egen garderob.
Man skall vara ungefär som politiker, de kan inte ens ha fuskat med tv-licensen så brister det i trovärdighet.

De ställer sig inte på någon piedestal. Politiker är folkvalda, de ska representera folkets intressen och uppfattas som du skriver i citatet.
Citera
2023-01-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronu
Dumpen har uppmärksammat att så här kan det inte gå till och att rättssäkerheten behöver stärkas.
Ett land ska byggas på genomtänkta brottförebyggande lagar, inte utifrån medialt skvaller.

Och måhända även att lagen vad gäller sökande efter barn i sexuellt syfte ändras. Det är rimligt för straffkåta personer men jag tycker att proaktiv lagstiftning i form av brottsprovokation är en dålig idé.
Det blir ett sluttande plan som kommer spåra ut till ett nytt kriminellt Detroit, Michigan, St Louis osv. Överallt där brottsprovokationer pågår blir det till polisstater, utan för den sakens skull minska kriminaliteten.
Brottsprovokation är inget varken för Sverige eller EU och jag tror att de flesta är överens även om få vågar tycka och uttrycka annorlunda i en så här känslig fråga som barn är.

Det är populism och det är inget som jag vill veta av. Folk har inte förnuft nog att tänka självständigt utifrån flera perspektiv. Folk kan helt enkelt inte det. Det är bara så det är.
Dumpen spelar på känslor, ungefär på samma sätt som den drunknade pojken Alan Kurdi gjorde att svenska folket tappade sans och balans 2015.

Alla nu levande män tillhör uteslutande homo sapiens med en skvätt neandertal och denisova gener i sig. Så är det Raymond-Chow. Lura dig inte till att tro något annan. Det vore självbedrägeri.

Det framstod redan i ditt förra inlägg som jag kommenterade att känslor och kärlek är något som du vänder dig från i skräck. I ren skräck faktiskt. Därav att du bygger upp de här förvirrade tankesystemen där du faktiskt inte alls tänker. Utan känslor så tänker man väldigt dåligt. Vill bara säga det. Du borde ta tag i dig själv och försöka bli en fullständig människa. Förlåt om jag sårar dig, men om jag gör det så är jag på den rätta vägen. Då har du känt att du har känslor. Det gör dig bara gott.

Att tro att man kan föra sina gener vidare genom att våldta individer där inte många av dem kan föda fram ett barn är ju en tanke av en förvirrad individ. Som på något sätt försöker rättfärdiga personliga problem.

Att försöka överleva är att vara mänsklig. Utan det så lever man inte.
Citera
2023-01-12, 18:01
Medlem
Citat:
Tecken på girighet.
Dom kunde sökt finansiella anslag, finns mängder av möjligheter. Nu är det bara en cirkus som inte är trovärdig.

Att bli så upprörd för att någon säljer en tröja är roligt. Men att våldta barn är inte lika hemskt.
Citera
2023-01-12, 18:15
Medlem
Citat:
Stjärnjournalist, LOL.
Gissar på någon av expert inom något diffust ämne
.

Jo ok stjärnjournalist kanske var lite överdrivet men Saras penna glöder ju. Det är annat det än att vara skribent för något kommunistiskt medlemsblad

Hållbarhets-strateg får nog ses som hyfsat diffus titel.

Citat:
Nej, den kommer men tar lite tid

Det ser man fram emot. Gärna något smaskigt skvaller.
Citera
2023-01-12, 18:19
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Stjärnjournalist, LOL.
Gissar på någon av expert inom något diffust ämne.
Fiskeexpert kan hon helt klart lägga till.
Citera
2023-01-12, 19:10
Medlem
Citat:
Blev lite imponerad över att dom lyckades få sin debattartikel publicerad i både Expressen och Dagens Juridik.
Men men ändamålet helgar inte medlen.
Jag är inte motståndare till striktare lagstiftning.
Men hänga ut folk är fel tillvägagångssätt.
Lite off-topic, är barnrättsaktivst någon ny påhittad grej? Är man självutnämnd?
Alla andra kallar de pedofiljägare, tilm och med dumplingar. Bara de själva som envisas med något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in