2023-01-12, 16:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Jag hittar honom inte på någon adresslista typ hitta, eniro etc, nu, vad hade de för hus/bostad? Bild? Jag minns inte adressen.Får inte upp via Sara heller längre

Stort hus, stor tomt, pool (ser det ut som). Härnöstrand 8 i Nykvarn.
Citera
2023-01-12, 16:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du menar att någon som har två fina bilar och får vara med i kändishockey och trots inte någon direkt inkomst under föregående år men som ändå har nära 10 miljoner i bolaget är så deppig efter matchen att han kör ihjäl sig? Krävs det så lite så bör varannan svensk ta livet av sig på vägen

Du vet att det kan finnas djupare problem hos människor. Psykisk ohälsa drabbar även de som utåt sätt har det bra och ses som framgångsrika.
Citera
2023-01-12, 16:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Vet man om frun också var kvar på hotellet, så
dom kört varsin bil?

Med tanke på att barnen var med och såg hockey-matchen, samt att de och frun inte var med i olycksbilen, så torde fru och barn ha åkt en annan bil. Hade de varit kvar på hotell med Grimlund över natten, så borde de väl ha åkt med samma bil hem på söndagen (om frun inte hade druckit, men det låter inte troligt med tanke på att barnen var med).
Citera
2023-01-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är inte alls glasklart . Det är DU som envist påstår utan belägg att han tog självmord . Du VILL helt enkelt att det ska ha varit så. Att du sedan snokar igenom hans Spotifylista och därifrån utgår från att hans låtval därifrån ska ha bidragit till att ha begått självmord säger allt om ditt uppenbara sjukdomstillstånd .
Hållkäften! Jag sa ALDRIG att han tagit livet av sig via låtvalet. Däremot så bekräftades mina misstankar med tanke på att han suttit och lyssnat på Bo-Kaspers - Samma bil !!! Har du läst texten till låten?! Nej men gör det då för helvete innan du yttrar dig!!

Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Du är ju störd som tar ett så osannolikt scenario och säger att det är 100%, av 14700 olyckor per år så är det troligare att han hör till den gruppen än en liten grupp som påstår.

Det är ju psykist sjukt att påstå det du påstår eller så trollar du helt enkelt. Eller är dum i huvudet, det är mest troligt att du är dum i huvudet.

Så varför har vi inga bromsspår på olycksplatsen?! Även om inte PATRIK uppmärksammat lastbilen så bör det finnas bromsspår från en automatisk inbromsning av bilen!! Det var inte halt på platsen och det har konstaterats minst 12 gånger nu i den här tråden. Kan du börja läsa någon jävla lång ditt dyslektiska fanskap?!
Citera
2023-01-12, 17:10
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Du menar att någon som har två fina bilar och får vara med i kändishockey och trots inte någon direkt inkomst under föregående år men som ändå har nära 10 miljoner i bolaget är så deppig efter matchen att han kör ihjäl sig? Krävs det så lite så bör varannan svensk ta livet av sig på vägen
Fasaden utåt säger ingenting om hur en människa har det på insidan. Många kan hålla skenet uppe utåt. Det är aldrig endast en sak som leder till självmord, utan många.
Citera
2023-01-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Låter sannolikt. En två komma fem ton tung Porsche (jag har själv kört vägsträckan vid kollisionen efter händelsen) på en lätt böjd raksträcka där det inte är några problem att få hög fart, det finns streck som kan påverka systemen.

Är det som vittnen påstår, att Porschen i hög fart svängande tvärt över vägbanan och rakt in i lastbilen som ändå försökte styra undan, med en sådan kraft att hjulaxeln på lastbilen vred sig. Då har det gått skapligt fort och inga system i världen hinner bromsa farten på bilen.

Det finns ingen tvär kurva där han smällde.

Allt skvaller, och många fakta, pekar absolut till ett medvetet agerande.

Precis! Äntligen en sakkunnig i den här jävla tråden och inte någon körkortslös snorvalp som påstår att Patrik fick kraftig sladd och körde omedvetet in i den mötande lastbilen. Världen är inte någon jävla Ken Block film och det kommer ni lära er den dagen ni har ett eget B körkort i handen!!!!
Citera
2023-01-12, 17:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Du vet att det kan finnas djupare problem hos människor. Psykisk ohälsa drabbar även de som utåt sätt har det bra och ses som framgångsrika.

Ja det vet jag men jag vet också att en stor majoritet av bilolyckorna som sker är olyckor och inte självmord. Tror knappt vi når någon procent men ändå diskuterades det här som att det är självklart.
Citera
2023-01-12, 17:17
Medlem
Citat:

Ja för en förmögenhet på några miljoner, fina bilar och att få vara med att spela hockey etc etc etc betyder ju att en människa är lycklig?
Citera
2023-01-12, 17:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Fasaden utåt säger ingenting om hur en människa har det på insidan. Många kan hålla skenet uppe utåt. Det är aldrig endast en sak som leder till självmord, utan många.

Vad är det som säger att det är självmord? Det är en teori som i princip är den minst troliga med undantag från att någon har fifflat med bilen. Varför utgår vissa från den minst troliga anledningen?
Citera
2023-01-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hållkäften! Jag sa ALDRIG att han tagit livet av sig via låtvalet. Däremot så bekräftades mina misstankar med tanke på att han suttit och lyssnat på Bo-Kaspers - Samma bil !!! Har du läst texten till låten?! Nej men gör det då för helvete innan du yttrar dig!!

Så varför har vi inga bromsspår på olycksplatsen?! Även om inte PATRIK uppmärksammat lastbilen så bör det finnas bromsspår från en automatisk inbromsning av bilen!! Det var inte halt på platsen och det har konstaterats minst 12 gånger nu i den här tråden. Kan du börja läsa någon jävla lång ditt dyslektiska fanskap?!
Med tanke på att det är ytterst få i den här tråden som tar dig på allvar så ger jag inte mycket för din väldigt långsökta konspirationsteori om hans låtval på Spotify faktiskt. Du greppar bara febrilt efter ditt halmstrå .
Citera
2023-01-12, 17:23
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Ja för en förmögenhet på några miljoner, fina bilar och att få vara med att spela hockey etc etc etc betyder ju att en människa är lycklig?

Nej men betyder det att han är olycklig då? Vad är det som säger att han är olycklig?

Teorin att han tagit självmord är den minst troliga och vissa tror att bara för att han har en snabb bil så tog han livet av sig och inte att skälet till olyckan kan vara att han körde för fort. Att ungdomar kraschar sina bilar när de kör för fort är alltså egentligen självmordsförsök
Citera
2023-01-12, 17:24
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Det är väl ingen hemlighet att Patrik Grimlund inte var den som spottade i glaset. Det syntes klart att han var bakis vid flera tillfällen i inspelningarna av Lyxfällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in