Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Ja, det ska bli intressant att läsa förhör med kollegor om hur hon uppträtt på jobbet måndagen hon blev gripen, om de noterat något avvikande. Barnen tror jag inte de förhört.
Ja, och häktespersonalen har väl även de gjort obeservationer.
Jag minns ju hur vänner i podden beskriver JJ.
En vän sa att JJ inte hade bekymmer med att säga saker till andra, sådant som vännen beskrev att de andra undrade och funderade över hur man skulle göra.
Det är väl en sak att vara rak, vilket väl ändå ofta ändå föregåtts av en slags överläggning med sig själv vad man kan säga eller göra. Här uppfattar jag vännen beskriver det mer som att JJ kan säga saker utan närmre eftertanke och sedan bara rycker på axlarna när andra undrar om man kan säga så.
Jag tycker ändå att den vännen inte pratar i direkta negativa termer om JJ, dvs inte för att beskriva JJ i en dålig dager, utan mer beskrivande och utan direkta anklagelser.
Inga ord om att JJ ska ha varit en bra kompis, omtänksam eller att hon är snäll såsom MH beskrivs. Det positiva som beskrivs är väl att JJ är den som hittar på roliga saker, typ "nu gör vi det här".
Det får mig att tänka att JJ kan vara lite av den typen som inte bryr sig om hon sårar andra. Det visar på någon slags kyla. Tror inte alls att hon saknar Tove, utan tvärtom.
Men visst, en häktning är inte att leka med, och JJ är van att vara uta och festa (om man får tro ett av exen), fri som en fågel med ny lgh, egen bil och jobb. Häst hos pappa...van att glänsa.
Tror att det kanske varit bra att hon fått tillgång till media, allt för att förströ sig. Hoppas att det gjort att hon visat upp en sida i häktet som verkat "neutral".