Citat:
Ursprungligen postat av
amado88
En person med samme navn står oppført der. Du vet ikke at det er samme person. Inkludert diaspora finnes det vel 100 millioner tyrkere i verden. Gitt annen informasjon om at vedkommende bor på Sicilia, er italiensk statsborger og derfor ikke trenger asyl uansett blir dette veldig usannsynlig.
Sant nok, og absolutt en mulighet. Mange med samme navn. Men likevel et pussig sammentreff, mener jeg.
Citat:
Han stiller seg i køen av andre vitner som har snakket med media. Du overser også at det har gått en måneds tid siden avhøret.
Ikke akkurat samme kø, isåfall. Påstandene hans ligger noen hakk høyere enn det andre vitner hevder å vite. Såvidt jeg vet er det ingen andre som har sagt at de kjenner det faktiske hendelsesforløpet.
Ei heller har de andre omtalte vitnene i saken gitt saksopplysninger til media - de har tvert om
sagt at de forbeholder politiet sine opplysninger. En vesentlig forskjell.
Citat:
Jeg utelukker ikke at historien kan være oppdiktet, men som sagt: Han har ikke noe insentiv. Ikke skal han ha oppholdstillatelse, og penger får han bare hvis eventuelt AEH faktisk blir funnet. Og selv om historien er sann er det slett ikke sikkert at AEH blir funnet uansett, så er motivasjonen svært usikker.
Han kan være oppmerksomhetssyk, men samtidig vil jo deler av historien enkelt kunne sjekkes. Har han diktet dette opp vil vi raskt få vite det, og det burde han i så fall ha skjønt også. Så i så fall er han faktisk dum.
Jeg heller mot at han bløffer, og at han gjør det for egen vinning - hva det nå enn måtte innebære.
Som sagt, hadde han en god sak, hadde vi nok ikke lest om den før saken faktisk var løst.