2023-01-12, 10:27
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbs2022
Vilken väg var det som var hal menar du kl 13 med +6C?

Den han körde på? Var du där runt samma tid olyckan skedde? Personligen har jag ingen koll på temperaturen men är du säker den var +6 den tiden? Du är ovanligt självsäker för att snacka skit. Säker på att det inte var halka där? Du kanske är synsk? Om du är synsk kan du väl prata med PG och höra vad som egentligen skedde?
Citera
2023-01-12, 10:34
Medlem
Citat:
Vilken väg var det som var hal menar du kl 13 med +6C?

Han krockade med en lastbil som sandade vägen, säger inte det något? Kvinnan i lastbilen har väl sagt att det var halt också.
Citera
2023-01-12, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Den han körde på? Var du där runt samma tid olyckan skedde? Personligen har jag ingen koll på temperaturen men är du säker den var +6 den tiden? Du är ovanligt självsäker för att snacka skit. Säker på att det inte var halka där? Du kanske är synsk? Om du är synsk kan du väl prata med PG och höra vad som egentligen skedde?

Ja jag är synsk, har du läst hela tråden.

Du är lite Johnny come late tror jag
Citera
2023-01-12, 10:35
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ja jag är synsk, har du läst hela tråden.

Du är lite Johnny come late tror jag

Har faktiskt nästan läst hela tråden, det mesta som skrivs är dynga.
Citera
2023-01-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag tittade på hans Spotify användare..

Hur hittar man detta exakt och senast spelade låtar?
Citera
2023-01-12, 10:38
Medlem
DRAVKCABs avatar
Läste någonstans att bilen kom över på fel sida rättade till sig till rätt för att sedan åter komma över på fel sida. Skulle inte detta indikera på tex en kraftig hjärtattack eller annan allvarlig akut sjukdomsförlopp? Kraftig smärta eller liknande som gör så att föraren tappar fokus som han rättar till för att sedan förlora medvetandet snabbt därefter vilket gör att bilen kommer över på fel sida igen.
Varken självmord eller andra förklaringar ligger så nära tillhands här tycker jag. Skall bli intressant om det görs någon obduktion på honom.
Citera
2023-01-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Jag har ingen aning om hur olyckan uppstod men självklart sker olyckor utan alkoholpåverkan, speciellt när det är halt som det var då.

En artikel säger väl absolut ingenting. Det kan ju vara vem som helst det gäller, hur många programledare finns det inte?

Anders Timell nämnde väl inte ens namn, det kan ju lika gärna ha varit den andre programledaren i Lyxfällan det gällde då. Och vad är det som säger att Anders Timell vet allt? Hans tjallare kan väl lika gärna snacka skit.

Patrick kommenterade väl inte heller Jackie Ferms instagraminlägg, det betyder inte att det är sant för det. Han kanske inte brydde sig ett dugg om att kommentera oseriösa skitsnackare, oseriösa pinsamma radiopratare på pinsamma radiokanaler eller oseriösa, pinsamma gamla deltagare från Paradise Hotel?

Han hade nog högre värdighet än så än att ge sådana losers uppmärksamhet.

* Väglaget var bra enligt lastbilschauffören
* Lastbilschauffören såg att PGs bil "vinglade" fram
* Att det var PG som tidigare åkte ditt för rattonykterhrt är det mest sannolika.
* PG var på fest kvällen innan

Så, jo det finns mycket som stödjer teorin om att olyckan orsakades av att PG var onykter. I möjlig kombo med sömnbrist eller sjukdom.
Citera
2023-01-12, 10:49
Medlem
Citat:
Han krockade med en lastbil som sandade vägen, säger inte det något? Kvinnan i lastbilen har väl sagt att det var halt också.

Med risk för att vara tjatig nu 😜 får tydligen inte skriva om väglaget då Får vissa spunk i tråden 🤯
Men.. Om jag fattat det rätt så sandade dom småvägar. Dom kanske hade sandat vid Hedlandet. Inte vägen där Patrik körde. Patrik körde på den stora vägen och den hade bra väglag. Det var plusgrader och den vägen var int hal men mycket möjligt att et fanns ett parti där det var halt?
Citera
2023-01-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
* Väglaget var bra enligt lastbilschauffören
* Lastbilschauffören såg att PGs bil "vinglade" fram
* Att det var PG som tidigare åkte ditt för rattonykterhrt är det mest sannolika.
* PG var på fest kvällen innan

Så, jo det finns mycket som stödjer teorin om att olyckan orsakades av att PG var onykter. I möjlig kombo med sömnbrist eller sjukdom.

"Aftonbladet har varit i kontakt med lastbilschauffören som i samband med olyckan var ute och sandade vägar. Hen berättar att det vid tillfället var halt på småvägarna, men att de större vägarna var torra och vägunderlaget var fint.".

Det framgår dock inte om det var halt just där krocken skedde. Bara för att det mesta var fint så betyder det ju inte att det kan ha funnit vissa hala fläckar någonstans på stora vägen med. Och om det kändes som vägarna var bra och ej hala så kanske han drog på extra och blev överraskad av vissa osynliga hala fläckar.

Det finns inget bevis för att han åkt dit för rattfylla överhuvudtaget. Det kanske han har gjort, eller inte. Jag har ingen aning för jag har inte sett något bevis eller ordentlig källa på det.

Så vilket bullshit att det skulle vara "mycket" som stödjer att olyckan skedde pga rattonykterhet.

Att han drack och festade natten innan, finns det bevis på det med? Och även om han gjorde det så är det ju inget bevis på att han körde rattfull.
Senast redigerad av Ny.Koala 2023-01-12 kl. 11:01.
Citera
2023-01-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Låter rimligt för mig att han fått sladd om han låg i kanske 70, har själv fått en sladd när jag lämnade en kurva, satt i andra tankebanor då. Det var halt väglag då och kan säga att det gick jävligt fort för mig, vill minnas att jag fick en mindre sladd först jag rätade på sen direkt efter det kom en till och då flög jag ner i diket upp på andra sidan (som låg högre upp än vägen). Jävligt sjukt var det han inte ens reagera var som att åka berg och dalbana. Tror jag låg i 70 när sladden hände. Lyckligtvis körde jag inte in i nått trä och bilen klarade sig fint. Sen ingen mottrafik (långtradare) om det varit det så kan jag säga det skulle blivit en redig smäll för mig, lägg till där om man är obältad (tror jag läst rykten PG var det) så är det godnatt. Jag var bältad såklart.

Har själv också råkat ut för nästan exakt samma som dig, fast i uppförsbacke och kurva, det hade på dagen inte varit halt, men på kvällen var det glashalt, jag åkte sidledes in i ett träd som föll över bilen, ren "tur" så att säga att endast en massa glassplitter på kroppen.
Vill tillägga att bilen var bakhjulsdriven och absolut inte en splitt ny Porsche.

Förlåt om jag kapar ditt svar med att också ställa en fråga till bilkunniga gällande bilar.
Jag har läst igenom tråden och läst om de här olika systemen som finns men en sak jag eventuellt missat är om bilen inte själv ringde upp/"skickade meddelande" till 112?
Jag vet att "nyare" bilar automatiskt ringer upp 112 (eller det kanske inte är standard som jag trott) om bilen råkar ut för något, som sagt, jag kan inget om bilar och framförallt inte om skillnader mellan Elbilar vs bränsledrivna.
Kanske "dumma" funderingar av mig, men om bilen skickat iväg ett "SOS" hur kan någon då få det till en taxi, eller är "SOSlarmen" från bilar anonyma?
Jag har sedan några år tillbaka trott att det var standard med bilar som själva larmar och att larmoperatören får upp ägare/typ av bil/regnr etc.
Körde för några år sedan på E6an söder om Kungsbacka när en BMW typ X4 får sladd och voltar över i mittfältet, ringer 112 direkt som säger något i stil med att de fått koordinaterna från bilen (jag försökte förklara exakt vart det hade skett), bara därför jag har dessa funderingar.
Citera
2023-01-12, 11:34
Medlem
anguluss avatar
Citat:
Hur hittar man detta exakt och senast spelade låtar?

Senast spelade vet jag inte men användare och spellistor ser du här:

https://open.spotify.com/user/mrpg?si=Hp02ophFQYCg89qVX2OaHQ
Citera
2023-01-12, 11:41
Medlem
Ollonets avatar
Rakväg plusgrader och en bil som går som ett lokomotiv på vinterväg enligt vissa skribenter i tråden .Drämmer rakt in i fronten på en Sandbil som håller 45km.Man får känslan att det är nåt som inte riktigt stämmer här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in