Citat:
Ursprungligen postat av
panterino
Det är just denna inställning som du har som har hjälpt Putin.
Han behövde bara peka på vilka antiryska lagar som kom från Rada i Kiev. Han behöver bara visa vilka smårasister västlänningar är.
Folket i Donbass hade inget val, bara ryssarna ville ha dem.
”Hjälpt” Putin?
Lyssnar Putin på mig? Det håller jag för föga trovärdigt.
Dels har vi ingen direkt kanal, han och jag, dels lyssnar på och U2 inte på någon överhuvudtaget för att skapa argument för invasionen. Det klarade han av helt själv, i sin förvirrade diktatorshjärna.
Om det var Anti ryska lagar som var orsaken, då borde han har anfallit Estland och de andra Balt-länderna för över 20 år sedan. Där kan man snacka om allt är ryskt. Där man inte fick behålla sitt medborgarskap om man inte klarade språket.
Nej, fortsätt du att gagga på med ditt proryska trams. Här i väst är vi så nöjda, med att ryssfittorna äntligen har visat sitt rätta jag. Att vi äntligen fått ändan ur vagnen och kasta av oss de ryska beroendet, det ryska energioket.
På köpet skjuter vi av flera 100 000 ryska kackerlackor. Slipper er ryssjävlar på våra turistorter. Och slipper se den där jävla röda dräkten vid våra skidtävlingar. Ja, alla tävlingar faktiskt.
Om fem-sex år, när kriget är slut, är det inte längre någon som är intresserad av ditt tramsande. Vem som gjorde vad 2014. När Putin hänger i en strypsnara från en lyktstolpe (eller har ramlat ut från ditt fönster och slagit ihjäl sig mot asfalten nedanför), då är det fullkomligt egalt vilka jävla miserabla bevekelsegrunder han hade för att invadera Ukraina.