2023-01-12, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBenssnopp
Dom skämtar väl för att Tweedy är ett riktigt slisk.

Han är kungen av alla gäddorna.
Citera
2023-01-12, 00:43
Medlem
populopiduss avatar
Det gäller att förstå att i chattloggarna som presenteras så har INGA barn varit inblandade. Dom äckliga sakerna (snusktext, kukbilder, videos etc) har inte skickats till barn. Gäddorna har TROTT att det varit barn, ja. Men det har inte varit barn. Gäddorna har TROTT att dom bestämt träff med barn, men dom har bestämt träff med vuxna.

Dumpen visar här alltså vad gäddorna mest troligt är kapabla att göra och vad dom tänder på, men that's it. Äckligt absolut, men det är fortfarande inte rätt att behandla dom som om det faktiskt var barn som utsattes - för det var det inte. Dumpen skapar illusioner både för gäddorna och för åskådarna.
Citera
2023-01-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det gäller att förstå att i chattloggarna som presenteras så har INGA barn varit inblandade. Dom äckliga sakerna (snusktext, kukbilder, videos etc) har inte skickats till barn. Gäddorna har TROTT att det varit barn, ja. Men det har inte varit barn. Gäddorna har TROTT att dom bestämt träff med barn, men dom har bestämt träff med vuxna.

Dumpen visar här alltså vad gäddorna mest troligt är kapabla att göra och vad dom tänder på, men that's it. Äckligt absolut, men det är fortfarande inte rätt att behandla dom som om det faktiskt var barn som utsattes - för det var det inte. Dumpen skapar illusioner både för gäddorna och för åskådarna.
Och? Deras avsikt räknas. De får skylla sig själva, har själva satt sig i skiten, förtjänar det och mer.
Citera
2023-01-12, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Visst de var inget sura på Janne, Patrik kallade han för kommunist, viket skämt. Alla som är emot dem blir kallade kommunister. De var rejält sura på åklagaren som kritiserade. Det finns fler poliser som är kritiska, de säger att alla poliser gillar det de gör. Patrik kunde inte ta att organisationer som stöttar barn inte ville ta emot bidrag från Patriks försäljning "döda din nära pedofil" vilket är märkligt att han inte förstår.

Felediterat, i ditt inlägg #48012, så du citerar fel person.
Senast redigerad av Brooz 2023-01-12 kl. 01:38.
Citera
2023-01-12, 01:23
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Förklara gärna vad du menar då... jämförelserna må vara korkade, för att understryka hur korkat ditt resonemang är.

Inget du skriver går ihop. Sluta skriv.
Citera
2023-01-12, 02:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ronu
Att domstolen friade i första instans Brooz såsom jag förstår av din kommentar kan jag ha viss förståelse för. En bok, en utförlig redogörelse, som kan ses som skönlitterär eller spekulativ är ändå en viss skillnad. Även om en bok får en viss spridning så är det ändå inte en bred pöbel som gör det.

Men om det därifrån hade lett till förtal utanför själva boken så hade jag dömt fällande. En bok om kända eller semi-offentliga personer såsom tex Håkan Juholt och dylika måste man till en viss gräns ändå tåla i sådana positioner. [...]

Det var en rätt långdragen och stökig historia. Mer kött på benen finns här: https://www.aftonbladet.se/story/rattegangen-mot-cissi-wallin
Citera
2023-01-12, 05:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Antagligen sen den dagen de började ägna sig åt journalistik på sin websida.
Aa men precis. Så kvällarna när jag ägnar tid åt huset är jag snickare.
Citera
2023-01-12, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Har de blivit anmälda för ofredande då?
Det gör dumpen med varje gädda om jag förstått det rätt?
Citera
2023-01-12, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag pratade om gäddor som är brottslingar, de som Dumpen vill ska känna sig osäkra så att de förslagsvis undviker att skicka runkvideos eller annat material till barn, eller våldtar dem.
Det vill väl dumpen med alla gäddor, inte bara de som är dömda sedan tidigare?
Citera
2023-01-12, 06:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KoVidNitton1337
Aa men precis. Så kvällarna när jag ägnar tid åt huset är jag snickare.
Skillnaden är att journalist är en fri yrkestitel utan krav på särskild legitimation, medan det krävs yrkesbevis och en massa lärlingstimmar innan man kan kalla sig snickare på riktigt. Det kan man tycka vad man vill om men så är det.
Citera
2023-01-12, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det gör dumpen med varje gädda om jag förstått det rätt?
Vilket tycks mycket osannolikt.
Citera
2023-01-12, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Någon som sitter på info kring den senaste fångsten från Lund/lomma? Tycker mig känna igen honom från Uppsala när jag bodde där för några år sedan 🤔. Om det är han så jobbade han då som vaktmästare på ett LSS boende för handikappade barn. Måste bara veta vem han är!! Kan någon PM:a infon till mig om man nu inte får posta det här varken med maskning eller utan🤷🏼‍♂️.
Marockan eller iallafall nordafrikan, inte mycket mer har framkommit. Man tror hans namn kanske är likt hans riktiga efternamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in