2023-01-10, 11:04
Medlem
Om personen är våldsam/hotfull är det bäst att anmäla till säkerhetsavdelningen varje gång så de får den samlade bilden. Då kan han bli "bannad" från universitetets lokaler åtminstone. Det kan vara så att en enskild incident inte räcker men om man inte anmäler kan det upprepas gång på gång utan att något görs, så det är bra att de får historiken. Plus att det finns ju risk att det eskalerar.
Sen drar ju universitetscampus pckså till sig oförargliga personer som är ensamma eller hemlösa som bara vill få värme eller se levande människor omkring sig, plocka lite burkar etc. Sådana som inte bråkar, stjäl eller på andra sätt stör tycker jag man kan låta vara ifred.
Citera
2023-01-10, 19:34
Medlem
vitvalens avatar
Att man tillåter det där pågå är som att be om ett eskalerande problem. Psyksjuk hemlös rom, ja vad kan gå fel där tror ni?
Citera
2023-01-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Har stött på honom många gånger och som andra skriver kan han vara ganska kontaktsökande mot främlingar. Den absolut första gången jag såg honom var för några år sedan, jag och en polare satt och observerade hans beteende på avstånd och diskuterade hans ursprung, vi var bägge övertygade om att han troligtvis var bulgar eller liknande. Det roliga är att han alltid är slätrakad eller har max 1-2 dagars stubb på skallen. Sveriges kanske fräschaste hemlösa.

Märklig typ men första gången jag hörde att han var våldsbenägen blev jag väldigt förvånad. Givet hans inte så imponerande kroppshydda så är det inte så förvånande att han bara verkar ha gått på kvinnor.

Samma upplevelse delar jag, han sökte verkligen kontakt med främlingar men inte mig eller min vän. Kan ha att göra med att vi inte är kvinnor och det var uppenbart att han försökte prata mest med kvinnor.
Citera
2023-01-11, 07:04
Medlem
Citat:
Så sent som i mitten av december 2022 dömdes mannen till tre månaders fängelse för tre fall av olaga hot, två fall av förolämpning samt hets mot folkgrupp.
I domen från Umeå tingsrätt framkommer bland annat att mannen hotat att döda flera anställda i olika butiker i Umeå. Personal uppger att han uttryckt sig rasistiskt och skrämt kunder. En stormarknad i Umeå ansökte i fjol om tillträdesförbud mot mannen, men nekades.

Citat:
Mannen, som är i 45-årsåldern, är en före detta elitkampsportare och landslagsidrottsman. Han levde tidigare ett ordnat liv med bostad, sysselsättning och utan anmärkningar i misstanke- och belastningsregistret.
Nu står han inte skriven på någon adress, och uppges sakna både bostad och inkomst.

Hittar inte artikel på vanliga webben men den finns här för dem som prenumererar på E-VK

https://evk.vk.se/p/vasterbottens-ku...21255/35504035
Citera
2023-01-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whizlot
Han heter Ala* *del J*mil Bi*i och kommer från Israel. Nyligen dömd till tre månaders fängelse för olaga hot och hets mot folkgrupp. Härjat i stan länge.
*=a, sista *=b

Jag tror jag vet vem det är för då jag var och tankade på okq8 i våras 2022 satt det en man som var bitter och pratade engelska och var skallig. Verkar vara någon form av hemlös och pratade engelska. Ville direkt gå in på hur jävliga arabvärlden är mot Israel.
Citera
2023-01-11, 09:51
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Vad ska han ha dammsugare till om han är hemlös?

Sälja den?
Citera
2023-01-11, 11:23
Medlem
Bajslukts avatar
Panik, uppmärksamhet i media och redan en fem sidor lång tråd på Flashback.

Det måste vara jobbigt när dessa vänstermuppar från medelklassen tvingas utstå en dåre på sitt universitet.

Samtidigt har varenda förort i Stockholm ett helt fotbollslag av såna här talanger.

Nu tycker jag givetvis synd om kvinnorna som utsatts. Men det är fascinerande att se hur hipstervänstern reagerar när verkligheten kommer ikapp. Såna här karaktärer är en standard i de flesta förorter.

I somras satt en av "våra" psykiskt störda i ett träd i centrum med ett samurajsvärd i handen och gastade. Strax innan hade han tydligen försökt välta någons barnvagn.
Citera
2023-01-11, 11:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mountain123
Mannen, som är i 45-årsåldern, är en före detta elitkampsportare och landslagsidrottsman. Han levde tidigare ett ordnat liv med bostad, sysselsättning och utan anmärkningar i misstanke- och belastningsregistret. Nu står han inte skriven på någon adress, och uppges sakna både bostad och inkomst.
En person som mår extremt dåligt troligen. Inte för att det är något att skylla på, men uppenbarligen måste det ganska slappa svenska samhället ta i här och sätta in honom på något slags hem tills han mår bra. Personer som han kan mycket väl falla mellan stolarna och någon smart polis eller politiker bör ta i detta. Annars händer ingenting.
Citera
2023-01-11, 14:21
Medlem
Jude?
Citera
2023-01-11, 20:03
Medlem
Har bild på honom om någon vill se. Vet dock inte var jag kan ladda upp den.
Citera
2023-01-11, 23:23
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whizlot
Har bild på honom om någon vill se. Vet dock inte var jag kan ladda upp den.
Prova imgur.com
Citera
2023-01-12, 04:04
Medlem
Sliskhazzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag tror jag vet vem det är för då jag var och tankade på okq8 i våras 2022 satt det en man som var bitter och pratade engelska och var skallig. Verkar vara någon form av hemlös och pratade engelska. Ville direkt gå in på hur jävliga arabvärlden är mot Israel.

Joo han är fientlig mot folk som har invandrar utsende mellanöstern osv..Han ska tydligen varit och tränat takwondo med swe landslaget enligt han själv..Brukar köra sin morgon gympa vid Umeå Ö. Kan säga att det är bättre och tillkalla polis när han blir högljud llr agressiv för att tydligen vid flera tillfällen ha kamsportaren haft en kniv på sig och ska tydligen inte backa för att slåss även om det är flera som konfronterar honom..
Va försiktiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in