2023-01-11, 18:38
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Någon som jobbat som snickare i Norge och kan berätta om det? Vad är det för utbildning?
Citera
2023-01-11, 18:48
Medlem
SMART4SSs avatar
Jobba eller utbilda dig, i Norge snickrar man på ett ungefär likadant sätt som i Sverige, bara det att dom pratar lite roligt.
Senast redigerad av SMART4SS 2023-01-11 kl. 18:52.
Citera
2023-01-11, 18:51
Medlem
Krocketklubbas avatar
Det enda du behöver kunna är att rulla dina egna cigg och dricka cola. Själva jobbandet är sekundärt. Finns det svenskar på arbetsplatsen som sätter dit en planka eller två om dagen så ska du titta snett på dom.

Ett norskt recept för framgång helt enkelt.
Citera
2023-01-11, 19:24
Medlem
Vad det är för utbildning?! Du är väl utbildad snickare om du tänkte söka lyckan i Norge?
Eller tänkte du åka dit och bli vuxenlärling?
Citera
2023-01-11, 20:09
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har arbetat som golvläggare i Norge. Utbildning för att bli snickare? Byggteknisk utbildning. Hög lön förövrigt.
Citera
2023-01-11, 20:16
Medlem
Inte jobbat där själv men på 80talet var det många på våra byggen som varit där..oftast nått halvår.
vad jag kommer ihåg så var nog lönen nästan dubbelt som här men flera fick problem med skatten vid hemkomst. de sa då att svenska snickare stod högt i kurs å var omtyckta..jobbade tydligen bättre.
det är vad jag kommer ihåg av snacket..sista 30 åren har jag aldrig hört någon åka dit å jobba.
Citera
2023-01-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Inte jobbat där själv men på 80talet var det många på våra byggen som varit där..oftast nått halvår.
vad jag kommer ihåg så var nog lönen nästan dubbelt som här men flera fick problem med skatten vid hemkomst. de sa då att svenska snickare stod högt i kurs å var omtyckta..jobbade tydligen bättre.
det är vad jag kommer ihåg av snacket..sista 30 åren har jag aldrig hört någon åka dit å jobba.

Fortfarande bättre betalt där än här skulle jag tro. Problem med skatten?
Citera
2023-01-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Fortfarande bättre betalt där än här skulle jag tro. Problem med skatten?
Ja det hörde jag flera gånger faktiskt...inte så insatt i detta dock...
Citera
2023-01-11, 21:11
Medlem
Det är då ingen som vet vilka utbildningar som gäller för att få arbeta som snickare där? Vill lära mig snickra hus. Helst få betalt under utbildningen.
Citera
2023-01-12, 06:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Det är då ingen som vet vilka utbildningar som gäller för att få arbeta som snickare där? Vill lära mig snickra hus. Helst få betalt under utbildningen.
Du har redan fått svaret byggtekniskt men jag skriver det också. Byggtekniskt är den typ av utbildning du ska ha för att bli certifierad snickare.
Vill du lära dig snickra hus behöver du en lärlingsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in