2023-01-11, 14:15
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Underbart att alla förslag bara handlar om droger.

Man kan säkert gå med i godtemplarna för en 500,- per person.
Men då blir bara ett medlemskap inom budgeten.

Frågan är sedan hur kul det är ?

Men visst det finns annat kul man göra.

Förr åkte man ut på landet och välte skithus, funkar både med och utan droger.
Citera
2023-01-11, 14:28
Medlem
Bio, minigolf, bowling osv.

Det får bli sådana aktiviteter, annars kommer det kosta
Citera
2023-01-11, 14:32
Medlem
Europes avatar
När jag har varit med om samma frågeställning på arbetsplatser, så har jag alltid sagt att jag vill testa paintball och få peppra mina kollegor. Varje gång har jag blivit nedröstad och det har blivit typ minigolf, så tråkigt att man vill slå en själv i skallen med klubban. Jag hade valt paintball.
Citera
2023-01-11, 14:54
Medlem
Ska det vara en gruppaktivitet med alla kompisarna? Eller får de göra saker på egen hand om de vill, alternativt med andra? Måste 500 kr spenderas under en och samma kväll? I så fall, vad händer om det kostar mindre än 500 kr? Skulle kompisarna få behålla pengarna och göra vad de vill med dem?

Svårt att komma med bra tips då man inte vet något om personerna och deras intressen, och om det ska vara gruppaktivitet eller inte.

Några exempel (och vissa saker kan kombineras, beror på hur mycket man spenderar på varje aktivitet). Vissa saker är i princip gratis, andra saker kan kosta en slant.

- Pub quiz på någon pub (eller krog), och dricka alkohol samtidigt. Kanske passa på att äta middag där samtidigt.

- Friluftsliv. Aktiviteter är delvis beroende på väder och årstid. Långfärdsskridskor etc funkar ju bra om det finns is eller snö under vintern. Vandring funkar året runt. Går att kombinera med fika eller grillning. Annars finns ju allt från paddling till fågelskådning, beroende på vad man gillar. Inkluderar även cykling om man vill ta en cykelrunda. Gärna en längre runda.

- Minigolf
- Bowling
- Gokart
- Laserdome
- Bio
- Escape room
- Femkamp. Går att anordna på egen hand. Välj aktiviteter i sådana fall.
- Spela exempelvis brännboll, kubb eller boule utomhus.
- Museum och konstgallerier. Brukar finnas något för de flesta, men samtidigt beror utbudet på var man bor och om man eventuellt kan tänka sig göra en dagsutflykt till något i närheten.
Citera
2023-01-11, 14:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Köp några trevliga brädspel.

dom kan gruppen ha nöje av många gånger.
Citera
2023-01-11, 16:13
Medlem
Oldberrys avatar
Tjack! Ni lär kunna ha ett riktigt bra tjackrace för 500kr/person
Citera
2023-01-11, 16:28
Medlem
Cameltotems avatar
Jag o grabbarna tog en paus från vårt familjeliv och drog en redig jävla lördagsfylla.

Vi satte oss i polarens lägenhet, enda grabben som inte har barn. Sen drack vi lite starksprit och en hel del öl, drog i oss kebabpizza och sen drog vi till Yoump trampolinpark och hoppa som jävla idioter.

De som jobba där var lite suspekta med ett gäng 30 åringar som vingla lite men de var en ung tjej som släppte in oss och hon våga väl inte göra något.

Sluta med bruten tumme och andra grabben spydde i hörnet, drog oss hem ganska snabbt men de var en jävla rolig halvtimme eller timme?
Citera
2023-01-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Beroende på gängets storlek, släng ihop pengarna och hyr en stuga i en billig stugby mitt ute i ingenstans. Sen går ni tillbaka till högstadieåldern mentalt i en helg.

Det här var ett bra förslag. Alltefter hur många ni är och hur trångbodda ni kan acceptera att vara ger nog budgeten utrymme för god öl, vin och mat också.

Alternativt stanna hemma i stan och lägg allt på mat och dricka. Då kan det bli riktig gourmetstandard på det. Se till att folk övernattar, det är det bästa som finns sånt umgänge.

Om ni hellre vill ut och rumla så varför inte ett pubcrawl. Låt er inspireras av filmen The World’s End, även om ni lär få slanta upp en del extrapengar ifall ni ska upp ett episkt antal depåstopp. En bra pubrunda kan vara såna legender man sitter och ler åt på ålderdomshemmet men finns alltid risken att några ur gänget tappar fokus och börjar jaga kjoltyg, så personligen hade jag satsat på separatistiskt manshäng i stuga eller någons hem.
Senast redigerad av Gnothiseauton 2023-01-11 kl. 16:35. Anledning: Utökat
Citera
2023-01-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Tja.

Om du hade ett gäng polare och alla hade fått en varsin femhundring i julklapp.
Hur hade ni spenderat pengarna för att få maximal njutning?
Tanken är att få så mycket rolighet/spänning för 500 kr var som bara möjligt.

Vad kan man göra? Kom med förslag

Netflix 99kr
Gräs 399kr.
Citera
2023-01-11, 16:35
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Netflix 99kr
Gräs 399kr.

Vem fan säljer gräs för 399 kr. Det är inte ICA.. 😂