2023-01-11, 15:39
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter

Tweedy säger Ah soft..vart då någonstans?

Måste vara en Flashbackare. De flesta här vet ju inte skillnaden mellan ”var” och ”vart”.
Citera
2023-01-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Så om utrikes media är en blaska. Vad är då Dumpen? Du silar mygg och sväljer elefanter.

Läs innehållet i hans länk. Han hävdar att det förstör utredningar och länkar till en nyhetsartikel som har en vinklad titel med ett gott innehåll.
Själva länken förklarar gott och väl att en kvinna startat en grupp som lett till åtminstone 120 fällande domar, men att det "på senare tid" var fler grupperingar som jagade pedofiler som då hade okonventionella metoder och hade inte lika bra metodik. Klantarslen helt enkelt. Dessa individer / grupperingar var inte lika duktiga och kunde förstöra bevisningen på olika sätt.

Jag har inte hävdat att Dumpen inte är en nyhetsblaska, det är din låga kapacitet att inhalera vad som skrivs som reflekteras i din kommentar.

Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Nej

Jo då.
Citera
2023-01-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Läs innehållet i hans länk. Han hävdar att det förstör utredningar och länkar till en nyhetsartikel som har en vinklad titel med ett gott innehåll.
Själva länken förklarar gott och väl att en kvinna startat en grupp som lett till åtminstone 120 fällande domar, men att det "på senare tid" var fler grupperingar som jagade pedofiler som då hade okonventionella metoder och hade inte lika bra metodik. Klantarslen helt enkelt. Dessa individer / grupperingar var inte lika duktiga och kunde förstöra bevisningen på olika sätt.

Jag har inte hävdat att Dumpen inte är en nyhetsblaska, det är din låga kapacitet att inhalera vad som skrivs som reflekteras i din kommentar.

Jo då.

Tråkigt att inte fler begriper att S&P försöker ordna en födkrok av ett kontroversiellt ämne.
Vi har varit UK
Vi har har varit i kontakt med Polisen
Vi har har varit hos Justitiedepartementet
Vi skall ordna 90 nummer
Vi skall ha föreläsningar
Bla bla
Mycket snack och lite verkstad.
Exakt hur många har blivit dömda, typ en, och honom hade polisen koll på innan.
Senast redigerad av Eskalera 2023-01-11 kl. 15:52.
Citera
2023-01-11, 15:53
Medlem
Citat:
Tråkigt att inte fler begriper att S&P försöker ordna en födkrok av ett kontroversiellt ämne.

Motståndarsidan är uppenbarligen dåliga på att övertyga.
För övrigt så är det våra tafatta lagar som inte leder till fällande domar.
Vad jag kan läsa ur artiklar från England så är det olagligt i England det gäddorna gör här.

Här måste det finnas ett faktiskt offer bland annat, det räcker inte med att man visat sitt gäddiga beteende.
Senast redigerad av Flashbckguru 2023-01-11 kl. 15:56.
Citera
2023-01-11, 16:00
Medlem
Citat:
Motståndarsidan är uppenbarligen dåliga på att övertyga.
Asså, trots att jag utmålas som pedofilförespråkare. Jag anser att lagen skall följas och att rättsväsendet hanterar det här. Polisen sitter inte och rullar tummarna. S&P skall inte hänga ut folk. Dom är inte lämpliga. För övrigt struntar jag högaktningsfullt i hebefilier. Är en chimär att en fjortis skulle pöka med en lönnfet och skallig gubbe. Vilda fantasier. Finns inte på kartan.
Senast redigerad av Eskalera 2023-01-11 kl. 16:04.
Citera
2023-01-11, 16:00
Medlem
Citat:
Vi har varit UK
Vi har har varit i kontakt med Polisen
Vi har har varit hos Justitiedepartementet
Vi skall ordna 90 nummer
Vi skall ha föreläsningar
Bla bla
Mycket snack och lite verkstad.
Exakt hur många har blivit dömda, typ en, och honom hade polisen koll på innan.

Det går väl mer ut på att gäddor ska känna sig jävligt obekväma.

De går ut på att gäddor ska bli igenkända så att barn kan skyddas. Det går ut på att väcka folks medvetande om gäddors attacker på samhällets barn. Det går ut på att på sikt en förändring till att polisen får brottsprovocera samt att straff blir betydligt mer kännbara.

Det går ut på att gäddor ska känna sig ohyggligt obekväma. Och ge fan i att träffa barn för att våldta dem. Bara så.
Citera
2023-01-11, 16:02
Medlem
Citat:
Asså, trots att jag utmålas som pedofilförespråkare. Jag anser att lagen skall följas och att rättsväsendet hanterar det här. S&P skall inte hänga ut folk. För övrigt struntar jag högaktningsfullt i hebefilier. Är en chimär att en fjortis skulle pöka med en lönnfet och skallig gubbe. Finns inte på kartan.

Du kan väl strunta i det om du vill. Du har väl inte med att göra hur Dumpen arbetar och visar hur en gäddor går på?
Citera
2023-01-11, 16:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Av personlig erfarenhet så vet jag att du snackar skit i vanlig anda.

Jag har personligen hamnat i en tvist med en idiot när jag felparkerade pga felaktiga linjer. Då låste jag oavsiktligt in honom medan han var och handlade. Jag i min brådska såg inte ens hans fordon, men så klart glasklart när jag väl var tillbaka några minuter senare. Han var i samtal med polisen, jag med via hans telefon där jag förklarade läger som var.
Fick en uppmuntran att vara mer noggrann. Dessutom var parkeringen privat, där kunde inte polisen bötfälla.

Det gjorde idioten ursinnig, varpå han följde efter mig och låste in min bil i flera timmar på kommunens mark.
Polisen kom och bötfällde stackarn för felparkering.

Vad ska du anmäla för då? Du har tänkt hårt här förstår jag, egenmäktigt förfarande kanske?

Skrattar alltid, oavsett vilken tråd på flashback, när lagdetektiverna kommer fram och lusläser en rad ur en lagmening, och är experter.
I ditt fall så kunde du bevisa eller i alla fall förklara varför det blev fel, inget bevis för att du gjort det avsiktligt.

I Dumpen fall så finns bevismaterialet i de filmer de tar, att de gjort det avsiktligt. Så ska de använda filmerna så bevisar de deras eget uppsåt. Och då kan gäddan motanmäla om han blir anmäld för att låsa in bilen. Så, förmodligen stryks allt.
Citera
2023-01-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du kan väl strunta i det om du vill. Du har väl inte med att göra hur Dumpen arbetar och visar hur en gäddor går på?
Nu blandar du ihop korten. 80% av övergrepp sker i nära relationer, det är fakta. Är väl bara att se på P. Finns naturligtvis undantag. Men att en fjortis, dom är lite smartare än så, vill pöka med en gubbe med flensost, glöm det.
Citera
2023-01-11, 16:17
Medlem
Citat:
Asså, trots att jag utmålas som pedofilförespråkare. Jag anser att lagen skall följas och att rättsväsendet hanterar det här. Polisen sitter inte och rullar tummarna. S&P skall inte hänga ut folk. Dom är inte lämpliga. För övrigt struntar jag högaktningsfullt i hebefilier. Är en chimär att en fjortis skulle pöka med en lönnfet och skallig gubbe. Vilda fantasier. Finns inte på kartan.

Jaja du har liksom fastnat på lönnfet skallig gubbe.
Det är inte jättemånga lönnfeta skalliga gäddor som Dumpen lagt upp, så jag fattar inte varför du låser in dig där.

Majoriteten av Dumpens gäddor ser normala och anständiga ut. Någon tjackis, några lågbegåvade, men i övrigt helt okej. Det platsar inte "top 10 fulast i Sverige" listan på något sätt, men "looks are in the eyes of the beholder" så klart.

jag bara googlade lite snabbt, en skvallertidning som intervjuat 300 kvinnor och 39 av dem ser man några axplock citerat här:
https://www.buzzfeed.com/victoriavouloumanos/teenagers-who-dated-predatory-older-men
Citera
2023-01-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det går väl mer ut på att gäddor ska känna sig jävligt obekväma.

De går ut på att gäddor ska bli igenkända så att barn kan skyddas. Det går ut på att väcka folks medvetande om gäddors attacker på samhällets barn. Det går ut på att på sikt en förändring till att polisen får brottsprovocera samt att straff blir betydligt mer kännbara.

Det går ut på att gäddor ska känna sig ohyggligt obekväma. Och ge fan i att träffa barn för att våldta dem. Bara så.
Jag har bott i USA i 15 år, bra att det finns ett register för sexualdömda så folk vet. Men det sköts av myndigheterna inte 2 tjackisar/lallare som S&P.
Senast redigerad av Eskalera 2023-01-11 kl. 16:20.
Citera
2023-01-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
I ditt fall så kunde du bevisa eller i alla fall förklara varför det blev fel, inget bevis för att du gjort det avsiktligt.

I Dumpen fall så finns bevismaterialet i de filmer de tar, att de gjort det avsiktligt. Så ska de använda filmerna så bevisar de deras eget uppsåt. Och då kan gäddan motanmäla om han blir anmäld för att låsa in bilen. Så, förmodligen stryks allt.

aha ok så vad var din poäng då med att motanmäla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in