Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Inte så konstigt att man vill smutskasta, då Dumpens affärsidé är att smutskasta. De får också tåla det då. Men de blir djupt sårade när de blir smutskastade av andra media som ex v ETC. Detta skickar signaler om desperation.
Föreningen Dumpens ekonom hänger visst ihop med privatpersonerna, Sara har personligen kontot för gåvor. Kansliet är hemma hos Patrik, där finns förmodligen dokumentationen som hör till föreningen Dumpen. Det finns större möjligheter att fuska i en förening, av den anledningen bör det vara förtroendeingivande personer i föreningen, men de gör revisioner i föreningar så det är riskabelt, de är hårda går igenom bokföringen noga.
Föreningen har ingen information om hur man blir medlem, det ska de ha. Som medlem ska man kallas till årsmöte, och man ska få om man begär dagordning och ekonomisk redovisning utlämnade i god tid, på mejl, post, eller hämtas direkt. Som medlem ska man ha insyn i ekonomin, dock inte enskilda poster utan en sammanställning och revisorns underskrift ska man få se. Medlemmar har rätt att skriva motioner och de tas upp på årsmötet. Medlemmarna röstar för ansvarsfrihet för styrelsen på årsmötet, därmed kan inte styrelsen klandras för det gångna året. Årsmötet leds inte av ordföranden i föreningen då det blir jäv.
Du pratar uttrycket affärsidé, som att detta är en lukrativ business, vad är det du yrar om?
Man kan vara redovisningsekonom för ett eller flera bolag, även om det finns en intressekonflikt, finns ingenting som säger att du inte kan vara kompis med bolagstecknare du redovisar för.
Ditt yrke och rykte står på spel skulle du inte sköta dina åtaganden, dessutom åker du dit på det oftast.
Kan inte så mycket om föreningar så kommer inte kommentera din sista kolumn tyvärr.
Men vill du bli medlem så kan du väl fråga hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
ronu
Så är det men det finns mängder av sysslolösa advokater runtom i Sverige som skulle kunna driva mål efter mål i hamn.
Antingen Jk eller de förtalade som initierar åtal men inget hindrar att de förtalade kontaktas och uppmuntras till detta av egentligen vem som helst.
Jag struntar i vilket förutom att jag inte gillar att man slår på svaga. Lika vidrigt som det är att försöka förgripa sig på barn är det att stampa på försvarslösa.
Jag förstå inte hur man kan vara så rutten i själen till att vilja sponsra sådant. Att man gör det som PoS är en sak. I mina ögon är moraliskt hyfsat oskyldiga. Det blir dock naturligt att man pratar om dessa när tråden handlar är sådan och upplägget utformat på så sätt.
Men att förmögna sponsrar sadism för nöjes skull... För sådana personen finns en särskild plats i helvete. Det är min fasta övertygelse som troende.
Sätt igång.