2023-01-11, 13:37
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Beror väl på vilka bevis som finns.
Advokaten försöker få det till att endast bli en misshandel, så dom hoppas väl på att det inte går att bevisa uppsåt att begå mord.
Ger man en person en käftsmäll som gör att personen ramlar och bryter nacken så kan man säkert komma undan med ett kortare straff.

Plus att det rör sig om kvinnor så det blir säkert en rabatt där då kvinnor generellt sett döms till lägre straff än män, särskilt vid våldsbrott.

Sista raderna i första stycket... Är inte det typ million dollar baby? Verkar helt stört att putta någon med kraft så att man avlider mot en bordskant... Men konstigare saker har hänt.

Dock som någon var inne på tidigare, så tror jag dunsarna har något med att man dunkar skallen mot något.
Tänkte på den höga smällen som grannen vittnar om "Det lät som någon lyfte upp en tung möbel och släppte den mot golvet". Detta kanske är starten på det. JJ flyger på T, de ramlar ned på golvet i jävla fart, sen så får hon skallen dunkad mot golvet.
Citera
2023-01-11, 13:43
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Kostar FUPEN pengar att ta ut när den släpps? Kommer bli våren bästa deckare!
Om FUP kommer att kosta är vårt minsta problem. Det finns många erfarna, pålitliga insamlare av bidrag här. Det kommer att rassla till. Om det krävs att någon hämtar ut den i pappersform och sen skannar in den, så brukar det lösa sig också.
Citera
2023-01-11, 13:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kryss i taket! Jag hittade!
https://www.aftonbladet.se/a/eJ5K0a

Jättetack!
Citera
2023-01-11, 13:45
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Kostar FUPEN pengar att ta ut när den släpps? Kommer bli våren bästa deckare!
I regel så kostar den inget om man får en digital version, dvs om någon redan betalat för att få den sekretesskontrollerad.
Ibland så har vissa tingsrätter strulat lite, men den här Fuppen kommer garanterat vara tillgänglig här tack vare våra flashbackare.
Citera
2023-01-11, 13:46
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
MH kanske finns med i JJs berättelse, bara det att JJs försvarsadvokat kanske inte nämner det i det här sammanhanget.

Undra om J kunnat ta ned T till bilen innan donken ?
Fan jag har inte koll på tidsspannet mellan dunkar-dörrknackning,sparkar - träff i trapphuset och resa till donken ?

Grannar har ju hört spring i trapphuset ? När ?

Mh borde brutit ihop för länge sedan i förhör med hennes historik om hon vetat något ? Men det kanske hon har gjort vem fan vet ?

Citera
2023-01-11, 13:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror inte vi ska utesluta att J skjuter över skulden på M. J har väl bara pratat om sina egen delaktighet än så länge, och erkänt misshandel och med olycklig utgång, samt gravfridsbrott. Vid häktningsförhandlingar pratar dom ju bara om sin egen delaktighet.

Jamen precis. Skrev det i ett inlägg förut.
Det skulle inte förvåna mig om det kommer fram att JJ skjuter en hel del skuld på MH.
Citera
2023-01-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
I det här fallet är det ju inte det som är problemet!
20 åringen har ju erkänt att det är en misshandel med olycklig utgång.
Problemet för åklagaren blir att bevisa att det är just mord och inget annat, och det kan bli rätt knepigt att bevisa, tror jag.
Det ter ju sig ganska osannolikt att det bedöms som ett planerat dödande.

Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Men då kan väl dom misstänkta som är 18 och 20 år hävda att dom inte förstod att våldet kunde leda till död?

Det kan dom hävda men inte säkert att rätten köper det argumentet. Det beror helt på hur mkt våld hon utsattes för. Det är inte så att man kan hoppa på någons huvud ett par gånger och sedan säga att man inte förstod att det skulle kunnat gå illa för den personen.
Citera
2023-01-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har hänt fler än en gång att gm dunkar offrets huvudd hårt mot vägg eller golv. Badrummet var ju nyrenoverat, och säkert är väggar och golv kaklat.

Upprepade slag mot huvudet på samma ställe, kan det vara svårt att hävda olycka i samband med misshandle??

Mest tror jag dock på att Tove kvävts/strypts, kanske genom att man stått med knä, fot eller liknade för att trycka ner henne, efter att man knuffat omkull henne upprepade gånger.

Det borde ju rimligen synts nästan direkt om TT blivit strypt. Tänker då på struphuvud och tungben.
Att dunka huvud i golv eller vägg ett antal gånger och med kraft borde rimligen ta lite längre tid att upptäcka. Även om en blödning i hjärnan kan ses så ska det ju även kontrolleras om där funnits en försvagning innan våldet. ???

När det här kommer till våld i det här fallet så har vi kanske både och. Dvs en strypning i samband med att huvudet bankas mor golvet. Om och om igen. Ett vansinnes utbrott helt enkelt
Citera
2023-01-11, 13:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Så bankandet som grannen uppfattade kom från toan. Kan alltså mycket väl kommit ifrån MH då hon spydde på toaletten. Dvs efter alla dessa dunsar. Dundsarna som eventuellt uppstod genom att JJ dunkade TTs huvud hårt i golvet ett antal gånger. Är det möjligen så att MH spydde pga TTs död och synen/vetskapen utav detta ?

Nu ve vi inte om det här är en sann version eller om det är en version som tjejerna komit överens om.

Jag utesluter inget.
Citera
2023-01-11, 14:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Denna bild delar jag också.. vet inte vad ni andra tycker.
-"Pratade idag med en person som var ”vän” med J. Hon säger att J är väldigt manipulativ och spelar ut personer mot varandra. Sprider falska rykten, är avundsjuk, vill alltid ha allt på sitt sätt mm. Hon är på sina vänners killar och även verkar gilla upptagna killar också. M och hon har tydligen inte varit vänner så jättelänge och hon har blivit som en liten svans åt J. J har knappt några vänner kvar. Bara någon enstaka och då är det tydligen inte äkta, utan de vännerna ska var rädd för henne. Hon håller på en del med droger och har efter det blivit ännu mer empatilös. Hörde även att hennes pappa verkar vara psykopat och inte varit snäll mot familjen. Detta är enbart vad jag hört och jag kan inte lova att det stämmer." (Skrivet av betzyy).
Citera
2023-01-11, 14:08
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Det kan dom hävda men inte säkert att rätten köper det argumentet. Det beror helt på hur mkt våld hon utsattes för. Det är inte så att man kan hoppa på någons huvud ett par gånger och sedan säga att man inte förstod att det skulle kunnat gå illa för den personen.
Nä exakt. Beror på vilka skador hon har.
Citera
2023-01-11, 14:10
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Denna bild delar jag också.. vet inte vad ni andra tycker.
-"Pratade idag med en person som var ”vän” med J. Hon säger att J är väldigt manipulativ och spelar ut personer mot varandra. Sprider falska rykten, är avundsjuk, vill alltid ha allt på sitt sätt mm. Hon är på sina vänners killar och även verkar gilla upptagna killar också. M och hon har tydligen inte varit vänner så jättelänge och hon har blivit som en liten svans åt J. J har knappt några vänner kvar. Bara någon enstaka och då är det tydligen inte äkta, utan de vännerna ska var rädd för henne. Hon håller på en del med droger och har efter det blivit ännu mer empatilös. Hörde även att hennes pappa verkar vara psykopat och inte varit snäll mot familjen. Detta är enbart vad jag hört och jag kan inte lova att det stämmer." (Skrivet av betzyy).
Då kan man ju inte lita på ett skit JJ säger. Om denna personen talar sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in