2023-01-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Fordi om han selv kansje ikke har hatt noen rolle, verken i krypto eller voldshandlingen, så virker det som politiet mener han sitter med opplysninger om hvem som har hatt det.

Men jeg tor nok ikke samarbeidsviljen er på topp Spørs om polisen kan lokke han med noe for å få han til å snakke.

Viser det seg at politi også kan bevise at han har vært i besittelse av mobilnummeret, da sliter han.

Politiet sier det er sansynlig har han har hatt med forberedelsene til kryptorigget å gjøre, det sier seg selv at politiet vet mer en de sier. De har funnet mere en en passkopi.

Har det fremkommet noe mer omkring denne siktelsen og opprettelsen av "kryptorigget"? Her har jeg mistet tråden fullstendig på om dette har ført frem til noe.
Citera
2023-01-11, 12:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Morsomt å se hvor mange tullinger som fullstendig avviser det virkelige forløpet som politiet nå har fått servert fra det tyrkiske vitnet. Har man tunnelsyn så har man det. Innse hvor dårlig dømmekraft dere har utvist, og skam dere for smerten dere har påført de pårørende! Fy skam.

Det er ekstremt positivt at saken nå kommer til å bli løst - jeg vil anta at politiet vil kunne sjekke nok fakta til å bli overbevist om at fortellingen er riktig. Det gjenstår selvfølgelig å se, men dette er lovende. Jeg fryktet at kidnapperne hadde klart å skjule seg så godt at familien aldri ville få svar på hva som skjedde.

Vi får se hva som kommer ut av dette. Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Hvis du selv satt på faktisk informasjon som du visste ville føre til oppklaring, ville
du latt deg intervjue av media, og i tillegg faktisk gi dem sentrale opplysninger før
politiet hadde fått sjansen til å ettergå dem?

Jeg synes det virker tvilsomt. Men som sagt, vi får se.

Du kan uansett ikke legge noe ansvar for anklager mot TH på deltagere i forumet.
Det er ingen her som har funnet på at han bør mistenkes. Det følger av politiets
etterforskning, og de påstandene som kommer fra dem.

Forøvrig sjekket jeg adressen dette såkalte vitnet står oppført på.
Det er, som jeg mistenkte, et asylmottak:

https://udi.no/uk/asylum-reception-centres/ayslum-reception-centre-addresses/viken/

Det tolker jeg som at han har til hensikt å søke opphold i Norge. Med andre ord er han
ikke her kun for å avlegge politiforklaringer i forsvinningssaken.
Citera
2023-01-11, 12:39
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Morsomt å se hvor mange tullinger som fullstendig avviser det virkelige forløpet som politiet nå har fått servert fra det tyrkiske vitnet. Har man tunnelsyn så har man det. Innse hvor dårlig dømmekraft dere har utvist, og skam dere for smerten dere har påført de pårørende! Fy skam.

Det er ekstremt positivt at saken nå kommer til å bli løst - jeg vil anta at politiet vil kunne sjekke nok fakta til å bli overbevist om at fortellingen er riktig. Det gjenstår selvfølgelig å se, men dette er lovende. Jeg fryktet at kidnapperne hadde klart å skjule seg så godt at familien aldri ville få svar på hva som skjedde.

Før du løper rundt å kaller alle andre for tullinger, burde du kanskje ha litt mer som støtter din påstand?

Morsomt å se norrrrman kisen plutselig ser på DB som en troverdig avis.
Dette er fyren som leser fyret på FB, å cherrypicke nyheter uten kildekritikk er ikke hans sterkeste side...
Citera
2023-01-11, 12:41
Medlem
ibland begås det perfekta brottet.
Citera
2023-01-11, 13:01
Medlem
Citat:

Og med hvilken grunn har du rett til å hevde at det tyrkiske vitnet forteller sannheten? Hvis du ikke kan forklare dette, er du den største tullingen her. Du må gjerne forklare nærmere, ellers er din troverdighet lik 0.
Citera
2023-01-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
ibland begås det perfekta brottet.

Det måste ha varit en längre tids planering.
Citera
2023-01-11, 13:21
Medlem
Slettsnokens avatar
Kriminelle eller ex-kriminelle kan ikke tilføre denne saken et milligram av løsning, fordi den ikke er begått med iq og tålmodighet som ordinære kriminelle innehar. De kommer rett og slett til kort.

Det som gjør saken vanskelig å løse, er at den i årevis er nøye planlagt og gjennomført av en person som er i stand til å bygge et imperium av to tomme hender.

Han har fra barna var små manipulert disse, til han en dag fikk bruk for deres ukuelige lojalitet til sin far, som til og med innebar hjelp til å bli kvitt den svikefulle moren.
Senast redigerad av Slettsnoken 2023-01-11 kl. 13:23.
Citera
2023-01-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det tolker jeg som at han har til hensikt å søke opphold i Norge. Med andre ord er han
ikke her kun for å avlegge politiforklaringer i forsvinningssaken.

Veldig nysgjerrig på dette:

Citat:
Etterlysningen ble etter knappe to uker trukket, og da kunne avhøret hos Kripos gjennomføres, sier Stende.

Kan dette forståes som at etterlysningen måtte trekkes for at han skulle kunne avhøres? Er det fordelaktig å komme til Norge som vitne i hans situasjon?

Såfall er det jo enda en grunn til å komme med eventyr. Han får søke asyl og får trukket etterlysningen.

Hvis du er desperat etterlyst i utlandet å ser etter en mulighet for å bli hørt i et land høyt oppe på ønskelista som Norge. Googler uoppklare krim-saker for å dikte opp et eventyr så kan dette fort ha naturlige årsaker.
Citera
2023-01-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Før du løper rundt å kaller alle andre for tullinger, burde du kanskje ha litt mer som støtter din påstand?

Dette er fyren som leser fyret på FB, å cherrypicke nyheter uten kildekritikk er ikke hans sterkeste side...
Hvorfor lyver du om hva jeg mener??
Siter meg da - på hva du mener jeg har skrevet!

Jævla åndsvake tulling!

Du har faen meg ikke skrevet annet enn onelinere hvor du slenger dritt!
Citera
2023-01-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer

*Remind me in 6 months*
Citera
2023-01-11, 14:13
Medlem
Ikke godt å si ang denne Tyrkeren.. Noe taler jo for at han kan vite noe, å noe (dersom saken kun har utspring på østlandet) taler imot.

Som vanlig så liker ikke de som kun har en mann i øyet når det dukker opp nye ting, som kan peke bort fra TH. Det må være lov å ha ett åpent sinn, å ikke ha tunellsyn.

Dersom Tyrkeren bare snakker svada så må han værtfall være litt av en eventyrforteller. Han er tross alt avhørt i 10 timer, over to dager. I følge avisen har nan navngitt personer, biler, fluktrute osv osv..

Men ikke vet jeg. Det er vanskelig å vurdere troverdigheten til personer en aldrig har møtt eller hørt om. Dersom Tyrkeren snakker sant, så finnes det selvfølgelig masse muligheter for at TH er bestilleren.
Citera
2023-01-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Og med hvilken grunn har du rett til å hevde at det tyrkiske vitnet forteller sannheten? Hvis du ikke kan forklare dette, er du den største tullingen her. Du må gjerne forklare nærmere, ellers er din troverdighet lik 0.
Det er alle som har vært overbevist i hodet sitt om at TH er skyldig, uten kjennskap til hvordan forbrytere internasjonalt opererer, som har null troverdighet.

Politiet bør allerede ha sjekket vitnet med f.eks DEA i USA for å få vite at den siden av bakgrunnen hans gjør ham troverdig. Svaret kommer først når politiet informerer om hva de har funnet ut, men hvis dette stemmer (hvilket jeg *tror*, ikke hevder) vil de nok legge lokk på det så lenge at de forhåpentligvis kan få gjennomført arrestasjoner og razziaer i de landene det kan være snakk om. Om det er Italia, Serbia, Tyrkia, så sier det seg selv at det ikke nødvendigvis skjer over natten. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in