2023-01-11, 11:18
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
I
Oklart här också. Något eget måste dom ha haft. Men det måste ha varit något rostigt skit.
Den rostiga utrustningen är till stor del rysk. Betyder detta då att Ryssland krigar mot sig själva?
Du vet förresten att det är 18-års gräns på forumet, va?
Citera
2023-01-11, 11:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Ni kanske tycker att inredningen i en TP84 är väl sparsmakad, kolla då in rashist-tågen https://twitter.com/igorsushko/status/1613056406365827072?cxt=HHwWgMDTgauQ3eIsAAAA
Och de kommer att få det mycket sämre än så när de når fronten.
Citera
2023-01-11, 11:22
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vad är det med Navalny? Menar du att han var populär? Hur mycket stöd hade han från folket? 3 %?

Hans stöd var nog betydligt större än så men svårt veta i en fascistdiktatur eftersom fria val och demokrati, liksom seriösa opinionsmätningar är otänkbara där.
Citera
2023-01-11, 11:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Är det förhandlingar på gång? Vet vi vad dessa förhandlingar har för innehåll? Vilka parter som presenterat vad inför dessa? Eller är detta för tråden helt ointressanta spekulationer?
Fångutväxling.
Har nämnts tidigare i tråden.
Citera
2023-01-11, 11:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Nej, det kan du kolla upp själv ändå.

Du hade fel alltså.

Nato krigar inte i Ukraina. Ett så pass anmärkningsvärt påstående kräver så klart bevis. Det finns inga. Bra att vi är överens.

Att enskilda länder, som råkar vara medlemmar i Nato stötar Ukraina med utrustning är inte samma som att ”Nato krigar i Ukraina”.

Om Nato krigade i Ukraina skulle inte en ryzzk soldat finnas kvar i Ukraina dag 2. Det vet även ninryzztroll.
Citera
2023-01-11, 11:36
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Bägge ljuger så inga dör som flugor? Skönt.

Finns dock mer än bara uttalanden som stödjer påståendet från Ukrainsk sida på att ryska förlusterna är enorma. Men det spelar ingen roll egentligen. Vad som till slut är avgörande är vem som segrar.

Vad vi tror säger rätt mycket om vår bias? Visst men säger även mycket om vår agenda eller om vår förmåga att kunna inse vad som kan stämma och vad som är rena lögner.

Det med att sanningen ligger nånstans i mitten är ofta bara bullshit.

Jag sa inte att inga dör som flugor.

Håller med dig om att sanningen inte ligger någonstans i mitten nödvändigtvis. Det trodde jag när jag var 16.

Irriterande nog får vi kanske aldrig veta. Så är det i en del krig, även i modern tid.

Till skillnad från dig värderar jag dock människoliv högre än nationen. Så om Ukraina exempelvis förlorar en miljon soldater och 25% av sin befolkning i lidande genom flyktingström, och resten av befolkningen med nedsatt livskvalitet i 5-6 år nu, så tycker jag att det är det som spelar störst roll, jämfört med vem som styr Donbass och Krim.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-01-11 kl. 11:38.
Citera
2023-01-11, 11:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Alaska ,USAs viktigaste region

Är det? Vad har det med saken att göra?
Citera
2023-01-11, 11:43
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte fel.

NATO krigar i Ukraina

Googla.

Det finns överallt. Googla.

Vi verkar inte vara överens

Fast det betyder ändå att NATO krigar i Ukraina.

Det gör dom redan.

Det verkar finnas Ryska soldater i Ukraina.

Jag är inget rysstroll och jag vet inte.
Sovjetunionen och sedermera Ryssland exporterade 19% av alla vapen i världen innan kriget.
Betyder det att Ryssland är aktivt delaktiga i alla konflikter och krig där deras vapen används?
Som exempelvis Ak47 och nyare varianter?
Citera
2023-01-11, 11:44
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Från en undersökning under 2015 efter Euromaidan och den ryska invasionen av Krim och Donbass.

https://www.iri.org/resources/iri-ukraine-poll-support-for-reforms-strong-amid-frustration-over-lack-of-progress-in-their-implemen tation/

Vad minns jag fel?

Här är undersökningen från Donbass gjord senare. Ryssland har ju förbjudit sådana här undersökningar men denna är gjord via telefon.

https://www.iri.org/resources/ukraine-poll-majority-want-donbas-to-remain-in-ukraine/

Nu var det väl så att Yanokovich hade redan börjat att skriva under avtal med Ryssland och den skadan han kunde ha gjort under sin presidentperiod hade kunnat förstöra för Ukraina i decennium framöver.

Var det inte så?

En vinnande president hade ju kunnat rulla tillbaka avtalet. Där är annan statistik som jag länkat flera gånger som visar betydligt jämnare siffror, men du verkar mer envis än jag, orkar inte leta upp det igen till skribentskaran i den här tråden.

Framför allt kan ni ju fundera på vad som hänt med opinionen för/mot när det framkommit att där var högerextremister som sköt demonstranter för att upp-piska hat mot Yanukovich (https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2658245 ) . Det var därför han störtades. Om allt hade gått rätt till skulle högerextremister såväl som Yanukovich antagligen blivit slängda i fängelse, och Nuland skulle ha fått livstids inreseförbud i Ukraina.
Citera
2023-01-11, 11:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
NATO krigar i Ukraina.

Det spelar ingen roll att du upprepar felaktigheter, de blir ju inte sanna för det.

Ryssland har invaderat Ukraina, som i sin tur försvarar sig.
Citera
2023-01-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Sovjetunionen och sedermera Ryssland exporterade 19% av alla vapen i världen innan kriget.
Okej!

Citat:
Betyder det att Ryssland är aktivt delaktiga i alla konflikter och krig där deras vapen används?
Jo men på något vis är det ändå så. Dom som tillverkar vapnena är ju i grunden dom mest skyldiga.

Citat:
Som exempelvis Ak47 och nyare varianter?
Verkar vara ett bra maskingevär!
Citera
2023-01-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag sa inte att inga dör som flugor.

Håller med dig om att sanningen inte ligger någonstans i mitten nödvändigtvis. Det trodde jag när jag var 16.

Irriterande nog får vi kanske aldrig veta. Så är det i en del krig, även i modern tid.

Till skillnad från dig värderar jag dock människoliv högre än nationen. Så om Ukraina exempelvis förlorar en miljon soldater och 25% av sin befolkning i lidande genom flyktingström, och resten av befolkningen med nedsatt livskvalitet i 5-6 år nu, så tycker jag att det är det som spelar störst roll, jämfört med vem som styr Donbass och Krim.

Hur ser du på att ryssland förlorat över 200 000 soldater och stått för dödandet av tiotusentals civila innan året är slut? Detta fortfarande utan att ha lyckats "rädda" de fåtal (i jämförelse) ryssar som bor på fel sida gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in