2023-01-11, 09:40
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det lär inte bli livstid, men inte tack vare någon rabatt, utan snarare av att de inte kommer bli dömda för mord.
Vet vi hur T dog? Strypning , skada vid fall ? Jag hoppas på långt straff för de båda. OM det varit en olyckshändelse borde de ha ringt ambulans. Inte regisserat en historia med McDonalds och ljugit i flera månader. Dessa beräknande monster förtjänar ett långt straff.
Senast redigerad av MrGrant 2023-01-11 kl. 09:42. Anledning: syftningsfel
Citera
2023-01-11, 09:42
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det var på TV4 nyhetsmorgon på tvn.

Tips, klicka på förhandsgranska inlägg nästa gång så ser du om citeringen blir rätt.

Edit:
Hittade länk till enbart GW delen.

https://www.tv4.se/artikel/2lM4d0NnmxsldFewV5sR8K/gw-om-tove-erkaennandet-kan-ligga-naera-sanningen?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link &utm_campaign=Nyhetsmorgon

Ja tack, jag vet inte vad som hände där med citeringen....kommer aldrig mer hända!
Citera
2023-01-11, 09:46
Medlem
Citat:
Leif GWs uttalande i nyhetsmorgon låter väldigt konstigt i mina öron.
Dels verkar han inte tro på mord längre utan att det lutar åt vållande och gravfridsbrott för båda och att efter rabatter så är MH ute till sommaren och JJ efter sammanlagt 2år med häkte inräknat.

Idag är han helt och hållet bara insnurrad i sitt statistiktänk och att det är genom statistiken han bedömer utfallet.

Något jag reagerade starkt på är att han säger "Rickard sa", har själv inte hört honom säga såhär i media så kan det vara att han erkände precis att dom visst har snackat om det här på jaktträffen?

"Rickard sa att det måste ha hänt någonting där när kroppen försvann"

Enligt mig har de pratat med varandra.

GW sa att han tänker närvara vid rättegången om han har hälsan i skick vid den tiden och att han gärna skulle vilja prata med de misstänkta just för att han är så nyfiken, han tycker att dom avviker för mycket om därför hade det varit intressant.

Den jaktresan var ämnad för information helt enkelt.

Edit:
Leif GW pratar om fallet mellan 07.43-07.50 i TV4 Nyhetsmorgon

När menar du att GW uttalat "Rickard sa att det måste ha hänt någonting där när kroppen försvann"?

Jag har programmet inspelat från i morse och där nämner inte GW namnet Rickard vid något tillfälle.

Tillägg: GW uttalar sig om vad han tror att kvinnorna kan bli dömda för, inte om han tror att det är mord eller ej.
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-01-11 kl. 10:27.
Citera
2023-01-11, 09:53
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ja i slutet lägger han till något litet ohörbart ord för det låter som att han kom på sig själv

Han säger likaså.
Citera
2023-01-11, 10:08
Avslutad
Citat:
Det lär inte bli livstid, men inte tack vare någon rabatt, utan snarare av att de inte kommer bli dömda för mord.

Problemet i filmjölkslandet Sverige är att man måste bevisa att någon av dom gjorde det, om man inte kan döma dom båda i samförstånd (vilket man gör i USA om det är flera gärningsmän men går inte att bevisa vem som utdelade vilket slag)
Citera
2023-01-11, 10:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Problemet i filmjölkslandet Sverige är att man måste bevisa att någon av dom gjorde det, om man inte kan döma dom båda i samförstånd (vilket man gör i USA om det är flera gärningsmän men går inte att bevisa vem som utdelade vilket slag)
Så fungerar inte ditt filmjölksland sedan typ tjugo år.

Men du kan väl skriva en artikel i Avpixlat om dina tankar.
Citera
2023-01-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger

I det här fallet är det ju inte det som är problemet!
20 åringen har ju erkänt att det är en misshandel med olycklig utgång.
Problemet för åklagaren blir att bevisa att det är just mord och inget annat, och det kan bli rätt knepigt att bevisa, tror jag.
Det ter ju sig ganska osannolikt att det bedöms som ett planerat dödande.
Citera
2023-01-11, 10:16
Medlem
Knutgunnars avatar
@ GrevenFB (Jag är för ny för att få PM:a)
Tack för fantastiskt arbete!
Förslag till ändring: Från "inför lyckta dörrar" till "inom" eller "bakom lyckta dörrar".
Citera
2023-01-11, 10:21
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Vad blir det då?
Är det dråp eller Vållande till annans död som gäller då?
Citera
2023-01-11, 10:26
Avslutad
Citat:
Så fungerar inte ditt filmjölksland sedan typ tjugo år.

Men du kan väl skriva en artikel i Avpixlat om dina tankar.

Så är det visst.
Kan man inte bevisa vem som gjort vad så brukar antingen folk frias eller fällas för den lägre misstankesgraden.
Citera
2023-01-11, 10:26
Medlem
zxcvb45s avatar
När är rättegången planerad för dessa 2 svin?
Citera
2023-01-11, 10:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur kunde JJ fastställa att hon var död o inte bara avsvimmad? Satt hon där på golvet ock kollade andning o puls i några minuter. Sedan sa till MH ”oj jag tror hon dog vi måste gömma henne”.
Precis! När och hur konstaterade J att T dött? Och varför kollade hon och inte bara tog för givet att T var avsvimmad eller medvetslös?
Senast redigerad av sybel 2023-01-11 kl. 10:35. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in