2023-01-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hia88
"Det är ju i princip bara Sthlm och Gbg som har stora lag med firmor"

Frontline?
True Rockers?

Tar vi oss utanför fotbollen fanns/finns väl LkpgC? WemlandsAlliansen etc etc etc..
Uttryckte mig fel, menade inte att firmor är isolerade till Sthlm och Gbg.
Ursprungliga frågan var ju om t.ex. andra städer förutom Sthlm och Gbg hade lokala firmor som slogs med varann, det var iaf så jag tolkade den.

Och såklart vet jag att firmor inte är isolerade till Sthlm och Gbg..
Citera
2023-01-10, 11:34
Medlem
Pancevs avatar
Folk i vårt totaltappade jävla horland kan fan inte ens läsa innantill längre och det går runt massa nötter som tycker att vi som vevar är ointelligenta.

Nej, Carlstad United kör inte grusgrop mot Färjestad och Kalmar FF och IFK Kalmar kör inte heller uppstyrt.
Citera
2023-01-10, 11:37
Medlem
Pancevs avatar
Västerås skulle ju ha kunnat fått till ngt då IFK och SK båda hade lite framgång plus att Västerås ändå haft lite stökpublik både runt hockeyn o bandyn.
Citera
2023-01-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Västerås skulle ju ha kunnat fått till ngt då IFK och SK båda hade lite framgång plus att Västerås ändå haft lite stökpublik både runt hockeyn o bandyn.

Det finns en del slagsmål mellan VIK o VSK mycket från 90talet o början av 00. Återväxten suger o har sugit länge med tanke på dåligt med framgångar på planen. Sen tror jag yngre generationen är mer öppna för att busa i stadens namn än att puckla på barndomsvänner så kanske kommer nåt tillslut
Citera
2023-01-10, 14:59
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Det finns en del slagsmål mellan VIK o VSK mycket från 90talet o början av 00. Återväxten suger o har sugit länge med tanke på dåligt med framgångar på planen. Sen tror jag yngre generationen är mer öppna för att busa i stadens namn än att puckla på barndomsvänner så kanske kommer nåt tillslut
låter rimligt att försöka få ihop ngt tillsammans ist för att splittra de som ändå vill få till ngt.

men de hade lite kontakt med våra yngre inför hockeyn, även om det inte blev ngt när de gästad hovet.
Citera
2023-01-10, 15:18
Medlem
Citat:
låter rimligt att försöka få ihop ngt tillsammans ist för att splittra de som ändå vill få till ngt.

men de hade lite kontakt med våra yngre inför hockeyn, även om det inte blev ngt när de gästad hovet.

Dom har nog fått lite stryk av er i mindre träffar är nog mer sant men 3*3 o sånt räknas väl inte? Haha

Men det var nog unga grabbar från båda föreningarna med vid dom få träffar det blev förra året
Citera
2023-01-10, 15:23
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Dom har nog fått lite stryk av er i mindre träffar är nog mer sant men 3*3 o sånt räknas väl inte? Haha

Men det var nog unga grabbar från båda föreningarna med vid dom få träffar det blev förra året
ja, de hördes av före midnatt o sen körde de
Citera
2023-01-11, 09:20
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Uppstyrt 3 mot 3 känns ju lite sådär. Det kan man lika gärna ta i en ring isf. Däremot älskar jag när man har två 100-mannaligor som sprider ut sig och försöker dominera en stadskärna. Då kan det bli en massa fighter med sådana små nummer och man vet aldrig vad man stöter på för folk. Det blir mer spännande så.
Citera
2023-01-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Uppstyrt 3 mot 3 känns ju lite sådär. Det kan man lika gärna ta i en ring isf. Däremot älskar jag när man har två 100-mannaligor som sprider ut sig och försöker dominera en stadskärna. Då kan det bli en massa fighter med sådana små nummer och man vet aldrig vad man stöter på för folk. Det blir mer spännande så.

Håller med dig det är bästa skiten när man inte vet om man kommer vara fler eller färre än sina motståndare.
Citera
2023-01-12, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

Visst är det så men bättre en liten fight än ingen. Få städer/ligor mobiliserar 100+ ligor. Det blir en 100+ liga som stryker runt o letar förgäves slutar på nån krog lr i bilar hem
Citera
2023-01-13, 14:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Bandyn har haft värst, deras ledare Kalle vevade på för fullt på Zinken en gång minns jag. Han lär även ha fått Karlsborgs BK:s firma att fly i panik.
Citera
2023-01-13, 16:30
Medlem
Tjohoo72s avatar
https://youtu.be/kNA4QLpn7Jo

ändå värd att posta igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem