2023-01-11, 00:22
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Det märks att du inte har nån särskild större körvana på bilen om du får en så pass grov sladd i 70 kmh, i så fall har du underskattat väglaget nåt så kopiöst och bör få körkortet klippt på närmsta polisstation. Han gjorde en James Dean och körde rakt in i lastbilen med full kraft, allt annat är uteslutet.

Möjligt att jag låg 80, vet inte, och absolut förstår jag att du tycker det satt i andra tankar. Ända jag kan göra är att lära mig (och det har jag) så det inte händer igen. Om han sladdade som jag gjorde så skulle han absolut kört in i sandbilen full kraft.
Citera
2023-01-11, 00:23
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vilket innebär att Patrik kom över rakt mot lastbilen som samtidigt försöker styra åt sidan för att undvika en krock. Solklart att han tog livet av sig.

Skulle snarare säga att det är solklart att det var isigt och halka, eftersom lastbilen han krockade med var ute för att sanda...
Citera
2023-01-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Skulle snarare säga att det är solklart att det var isigt och halka, eftersom lastbilen han krockade med var ute för att sanda...

Hank har delvis rätt. Det står i Aftonbladet att grusbilen var ute och sandade småvägarna runtom så det förklarar väl varför dom höll en låg hastighet för att kunna svänga av fort från landsvägen.
Citera
2023-01-11, 00:26
Avslutad
Att ruskiga saker kan hända när man får sladd är en sanning. Själv körde jag relativt fort, runt 90km/h uppe i Norrland för många år sedan. Fick lätt sladd åt höger sida i en kurva. Vred tillbaka ratten motsols, fick lite värre kast mot mittlinjen, ser att det kommer en timmerbil med släp långt borta ca 400m bort(raksträcka). Vrider tillbaka ratten medsols och då släpper allt.. bilen snurrar ett och ett halvt varv medsols. Kommer inte längre ihåg, det kanske var 2 1/2 varv. Förväntar mig få timmerbilen rätt i baken. Spänner mig i sätet, allt känns gå som i slow motion. Sen inser jag att bilen kanar snabbt rakt bakåt täckandes upp hela mitt fält men på rätt sida mittlinjen. Fronten ungefär kl 7-8 och bakdelen ungefär kl 1-2. Tänker det kanske går vägen. Vrider inte ratten och rör ingen pedal. När vi passerar varandra så har timmerbilen ungefär 30-40 km/h. Timmerbilen har stannat till helt när jag vänder bilen en 200m bort, bakdelen gick till slut in mot snövallen. Det är bara vi två. Åker snabbt därifrån och känner mig pinsam. Timmerchaffisen måste ha varit kallsvettig och tänkt; Yo lucky son of a bitch. Hade det filmats så hade det platsat i vilken actionfilm som helst. Förmodligen helt omöjligt göra om av ett bilproffs. Hade sån tur att vägen var rak när bilen gick bakåt.Efter det så tar jag det lugnt på snöiga vintervägar!
Tror jag hade däck av fabrikat typ Nordman som sades vara en lite billigare kopia av Nokia. Men de var totalt värdelösa när det blev lite isigt. Har för mig jag fick sakta in i god tid och pumpbromsa i korsningar i bland.
Senast redigerad av lone star 2023-01-11 kl. 00:40.
Citera
2023-01-11, 00:26
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det är ett diskussionsforum. Har du inte förstått det än? Hittills så har du inte kommit med några belägg öht hur Patrik kunde få kraftig sladd på en fantastiskt fin landsväg som han åker på dagligen i en av världens mest olyckssäkra bilar.

Om det nu stämmer att det var en sandbil som sandade så säger det väl sig självt att vägen var hal. Sen av bilderna att döma måste det vara förrädisk halka. Lägg till också möjligheten att han fippla med mobilen eller nått annat så är det inte orimligt han fick sladd. Däremot hans bil och dess säkerhetsfunktioner kan jag inte uttala mig om. Kanske det var så att sandbilens val att väja ner i diket dödade PG? Ser ju på foto att bilen är mosad under sandbilen i diket.
Citera
2023-01-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Möjligt att jag låg 80, vet inte, och absolut förstår jag att du tycker det satt i andra tankar. Ända jag kan göra är att lära mig (och det har jag) så det inte händer igen. Om han sladdade som jag gjorde så skulle han absolut kört in i sandbilen full kraft.

Precis. Du slarvade och förutsätter att Patrik också slarvade. Nåväl tiden lär utvisa vad som skedde. Jag tror i alla fall att vi snart kommer få se en insamlingsstiftelse i Patriks namn mot depression bland män.
Citera
2023-01-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Fyra barn. Tror inte på självmord.

Oklart vad min kommentar har med självmord att göra ifrån 2017 (?), men nej tror inte heller han tog livet av sig. Ratta på radion eller mobilen låter dock inte troligt. 50års åldern och plötsligt sjukdoms fall känns inte heller så sannolikt, men sovit dåligt slumrat till lite halvt vid ratten är väl mest sannolikt sen var väl väglaget dåligt(?). R.I.P
Citera
2023-01-11, 00:33
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Om det nu stämmer att det var en sandbil som sandade så säger det väl sig självt att vägen var hal. Sen av bilderna att döma måste det vara förrädisk halka. Lägg till också möjligheten att han fippla med mobilen eller nått annat så är det inte orimligt han fick sladd. Däremot hans bil och dess säkerhetsfunktioner kan jag inte uttala mig om. Kanske det var så att sandbilens val att väja ner i diket dödade PG? Ser ju på foto att bilen är mosad under sandbilen i diket.

Titta noggrant på bilderna så syns det att grusbilen är en vanlig lastbil med grusflak och 3 spadar som är monterade på ena sidan. Alltså åker dom in på småvägar och kastar singel.
Citera
2023-01-11, 00:34
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Hank har delvis rätt. Det står i Aftonbladet att grusbilen var ute och sandade småvägarna runtom så det förklarar väl varför dom höll en låg hastighet för att kunna svänga av fort från landsvägen.

Är du förvirrad? Har du läst vad jag svarade på?
"Hank" påstår att han är säker på att det skulle vara suicide, vilket såklart ingen har en aning om i nuläget.

Man håller heller inte en låg hastighet när man sandar "för att kunna svänga av fort från landsvägen", man håller en låg hastighet för att det är halt och för att sanden inte ska flyga all världens väg och hamna där den inte gör någon nytta!
Citera
2023-01-11, 00:37
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Oklart vad min kommentar har med självmord att göra ifrån 2017 (?), men nej tror inte heller han tog livet av sig. Ratta på radion eller mobilen låter dock inte troligt. 50års åldern och plötsligt sjukdoms fall känns inte heller så sannolikt, men sovit dåligt slumrat till lite halvt vid ratten är väl mest sannolikt sen var väl väglaget dåligt(?). R.I.P

Mycket möjligt att han somnat bakom ratten, microsömn etc
Citera
2023-01-11, 00:41
Medlem
Citat:
"Hank" påstår att han är säker på att det skulle vara suicide, vilket såklart ingen har en aning om i nuläget.

Man håller heller inte en låg hastighet när man sandar "för att kunna svänga av fort från landsvägen", man håller en låg hastighet för att det är halt och för att sanden inte ska flyga all världens väg och hamna där den inte gör någon nytta!

Vet du inte vad du skriver? För att citera dig ” Skulle snarare säga att det är solklart att det var isigt och halka”. Innan det så skrev Hank något i stil med att det var säkert isigt på grusvägarna. Alltså isigt på grusvägarna men inte på landsvägen som Patrik och grusbilen färdades på Gå och lägg dig en stund så att du nyktrar till din pajas.
Citera
2023-01-11, 00:43
Medlem
Citat:

Citat:
Vet du inte vad du skriver? För att citera dig ” Skulle snarare säga att det är solklart att det var isigt och halka”. Innan det så skrev Hank något i stil med att det var säkert isigt på grusvägarna. Alltså isigt på grusvägarna men inte på landsvägen som Patrik och grusbilen färdades på Gå och lägg dig en stund så att du nyktrar till din pajas.

Tack Doxy! Sykkelpump verkar vara lite förvirrad och korkad men du förstår precis hela scenariot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in