2023-01-10, 23:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Efter långa förhör med misstänkta kvinnan – Försvararen: Hon har berättat vad som hänt

https://sverigesradio.se/artikel/efter-langa-forhor-med-misstankta-kvinnan-forsvararen-hon-vill-beratta-vad-som-hant
Advokaten uppger att J lämnat en fullödig redogörelse för vad som hänt.

Hm! En ny story som hon filat på sedan hon fick ny advokat?
Citera
2023-01-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu verkar det inte bättre än att JJ medger att hon har med dödsfallet att göra. Om hon inte menar att ”misshandeln” som Tove dött av är utförd av MH under ja McD t/r då.
Men JJ verkar ha erkänt nån form av misshandel även om det inte finns som rubricering.

Men som sagt det vore väl rent av tjänstefel av försvaret att inte gå på den linje som redan börjat målas upp att det blev lite ”tjejslagsmål” och efter att JJ fredat sig med alla krafter så råkade nånting hända med Tove i tumultet.
Och vem ska säga emot henne?

MH sov.

Grannarna hörde dunsar (från ”tjejbråket” då).

Inga vittnen till själva ”fighten”.

Skador på Toves kropp blir avgörande men inte minst hur trovärdig rätten anser att JJ’s berättelse är.

Nu är inte juridik min starka sida men om bara mord och gravfridsbrott återstår som rubricering så kan väl bara rätten döma t.ex JJ på typ fyra sätt. Mord, gravfridsbrott, båda eller fria.

Så hur säker är åklagaren på bevisen och uppsåt mord kan man undra eller kommer han säkra upp med ”alternativt dråp” eller alternativt ”vållande till annans död” i åtalet?

Nån bättre bevandrad bland paragrafer får gärna försöka tolka vilka evtl utmaningar åtalet står inför.
Det blir åtalade för mord och gravfridsbrott i första hand eller så kanske åklagaren kommer ha något andra hands yrkande också, håller den tekniska bevisningen och vittnesbevisningen, har de uppsåt så bör de dömas för mord, två mot en, försvårande omständigheter, de ringde ingen ambulans, Johanna åkte och köpte McDonalds mat, likgiltiga Hur det gick med Tove.
Citera
2023-01-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Tänker högt.
Är det troligt att MH sov när Tt dog? MH säger att JJ uppträdde konstigt dagen efter, men visst är det nu bevisat att båda två åkte iväg dumpade kroppen i skogen. Måste väl vara lögner från Maja då så långt. Blir snurrig av detta.
Ja det är snurrigt

Jag är inte så säker än på om det har gått att spåra Maja till fyndplatsen?

Det sägs så av vissa att man spårat Majas mob till fyndplatsen
men JJ har inte idag utalat någonting om Majas inblandning
För mig låter det märkligt med tanke på att JJ skulle kunna skylla på Maja

Kan det vara så att M är helt oskyldig och att hon faktiskt sov?

JJ har ju även kunnat ta med M tel när hon åkte till fyndplatsen?.
Citera
2023-01-10, 23:22
Medlem
Hur fasen har de fått ut en hel kropp från lägenheten utan att bli upptäckta?
Citera
2023-01-10, 23:23
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Efter långa förhör med misstänkta kvinnan – Försvararen: Hon har berättat vad som hänt

https://sverigesradio.se/artikel/efter-langa-forhor-med-misstankta-kvinnan-forsvararen-hon-vill-beratta-vad-som-hant

Tack för länken. Lyssnade nu. Och vilket dravel från advokaten om JJ:s mentala status kring varför detta medgivande kommer nu. Alla förstår ju att det handlar om att ett visst medgivande kan gynna hennes klient i nuvarande bevisläge. Början på operation straffminimering alltså.

Men eftersom JJ:s trovärdighet är noll i kombination med kommande bevisning innebär det nog att det ser oerhört tufft ut för JJ. Lågoddsare på mord. Men vi får se.
Citera
2023-01-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Advokaten uppger att J lämnat en fullödig redogörelse för vad som hänt.

Hm! En ny story som hon filat på sedan hon fick ny advokat?
Och den nya advokaten är både slipad och kylig så jag förstår varför JJ valde henne
Citera
2023-01-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
JJ och MH sågs enligt uppgift i tråden tillsammans i en röd bil tidigt söndag morgon. Vid ett ställe kallat Lilharjen. Dvs troligen efter dumpningen av T. Om det stämmer är det högst märkligt om inte MH är inblandad. Kan inte sovit igenom natten ovetandes om vad som skett.
Finns det bevis/vittnen på att JJ och Maja satt med i den bilen eller är det en trådsanning?
Citera
2023-01-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Av advokaten ordval att döma, anser även hon att J hade fog för att tappa sinnet. (eller om det är spel för galleriet?)

Min uppfattning om den advokaten sen tidigare fall är att hon mycket väl kan tycka att det finns fog för att J tappade sinnet
Jag uppfattar henne som en märkligt kylig människa
Citera
2023-01-10, 23:36
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
MH läser väl inte tidningar , i så fall gör väl JJ det också?

Ja det gör de båda två. Och tittar på Aktuellt och Fångarna på fortet.
Citera
2023-01-10, 23:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Hur fasen har de fått ut en hel kropp från lägenheten utan att bli upptäckta?

Fattar inte det heller. Ska bli så intressant när fupen släpps.

Är det någon här som vet om Johannas lägenhet har fått ny hyresgäst? Aldrig i livet att man skulle kunna bo i den!
Citera
2023-01-10, 23:43
Medlem
Om två mobiler leder till fyndplatsen men bara en går att knyta till platsen så kan det röra sig om kommunikation mellan dessa telefoner och master. Vid sådant fall skulle det kunna luta åt att någon vaknat i lägenheten och undrat var någon befinner sig eller någon ringt till den andra från fyndplatsen.
Bara en tanke, för i kommunikationen mellan master syns väl båda enheterna i båda uppkopplingsmasterna med in och/eller ut- gående? Vilket gör att man bara ser en i närheten av platsen men båda leder dem dit?
Senast redigerad av Ity1243 2023-01-10 kl. 23:49.
Citera
2023-01-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det är snurrigt

Jag är inte så säker än på om det har gått att spåra Maja till fyndplatsen?

Det sägs så av vissa att man spårat Majas mob till fyndplatsen
men JJ har inte idag utalat någonting om Majas inblandning
För mig låter det märkligt med tanke på att JJ skulle kunna skylla på Maja

Kan det vara så att M är helt oskyldig och att hon faktiskt sov?

JJ har ju även kunnat ta med M tel när hon åkte till fyndplatsen?.

Visst kan M va oskyldig, men hon måste ju varit i lgh i alla fall och hjälpt till och burit ut kroppen. För M följde väl upp i lgh, eller åkte hon hem direkt.? Man varför skulle hon då säga att hon sov. Jag tyckte att jag läst att ett vittne såg de två i bilen närheten där JJ far bor, som tyckte det va konstigt den tiden. Suck. Men vem kan man tro på??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in