Citat:
Ursprungligen postat av
beaver_se
Nu pratar vi om nutid, vet att båda tyskar och ryssar härja i finland...
Men under nutid så har vi haft billig olja från ryssen det kan vi inte förneka.
Det jag prata om tidigare är att jag inte ser ukraina som ett broderfolk som svar på ett annat inlägg.
Ryssen har inte gjort svenska illa i nutid, men det har migranter gjort i vårt land...
Jag försvarar inte ivan, jag försöker se helheten från ett högre perspektiv och då ser man att det är maktgalna USA som gillar krig, glöm inte deras lögner från CIA om irak för att de skulle få invadera landet och sno deras olja... Lika så i syrien...
ps jag har släktingar som stridit mot ryssen så jag är medveten vad som hände då. Men nu pratar vi nutid...
Aktiv militär var jag under mina beredskaper, inte som civil, men jag har jobbat både som aktiv som civil inom försvarsmakten och det under runt 30 år. Mitt ställningstagande var "försvar av mitt land" och det gjorde jag till 100%, men att vi nu blir en aktiv krigsmakt ogillar jag då fred alltid skall vara förstahandsvalet.... Och som sagt, har alltid arbetat för att försvara sverige och dess befolkning.
Om vi bortser från historien som Sverige har med Ryssland så finns det ändå en massa skit dom utsatt oss för. Ta bara ryska maffian, vad har dom där asen för rätt att komma till Sverige och begå vansinniga mängder med brott? Jag skiter i att det finns andra folk som gjort likadant, som exempelvis Serber och Albaner. Ryssarna hotar freden vi haft i 200 år, ryssarna kommer bara fortsätta att expandera sitt rike om dom lyckas vinna i Ukraina, då har vi dom snart vid vår gräns och det vill vi inte.
Jag skiter i vad USA gjort i Afghanistan och Irak för det ligger inte i årt närområde, däremot så kränker ryssen vårt territorialgräns via luft och vatten ideligen så har dom gjort de senaste 70 åren. Kör ubåtar i våra farvatten osv. Vad ger dom rätt att hålla på så? Inget, absolut inget. Dom är en jävla fara för oss i Sverige och nu svansar politikerna runt och fattar ingenting. Jag dör hellre i strid än låter Sverige bli en lydstat under Putins regim.