2023-01-10, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Prigozhin meddelar att Soledar är befriat och under rysk kontroll. Nu börjar upprensningen av de ukrainare som inte kapitulerar. Tydligen ska många krigsfångar redan infångats.
Snack. Ukrainas uttalade taktik är att åsamka ryssen stora förluster samtidigt som man retirerar från en mindre viktig by och börjar om från en väl befäst försvarslinje. Rätt smart faktiskt när Rysslands reserv består av snabbinkallade och illa utbildade och illa rustade malajer.
Citera
2023-01-10, 22:25
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryska soldater har en offervilja som vi inte sett sedan Andra världskriget. De springer mot en säker död. Påminner om bl.a Stalingrad, även om det inte är fullt så illa. Men inte långt ifrån - sett till beteende.
Handlar inte om "offervilja" överhuvudtaget: Snarare om att orcherna vet hur det går för dem om de vägrar lyda Nordkorea 2.0:
(FB) Video: Yevgeny Nuzhin avrättad med slägga av Wagner pga desertering
(FB) Ryssarna använder barriärtrupper mot sina egna soldater
(FB) Anhöriga till DPR soldater klagar över att tjetjener våldtar dessa soldater
Ryzzarna är som om något slags U-land har lyckats färdas från medeltiden och bestämt sig för att invadera det nutida Europa...
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nyckeln till detta är förmodligen de fängelserekryterade Wagner-soldaterna. De är kanonmat. Bokstavligen. De skickas ut till en säker död. Retirerar de, så skjuts de av sina egna. De är dödsdömda. Men bättre att dö när man springer framåt än när man springer bakåt, tänker de.

Denna video visar hur ett sådant självmordsuppdrag kan se ut:
https://twitter.com/PaulJawin/status/1611394326441111552
Absolut. Och att ryzzen bara begriper sig på sekelgamla metoder som att skicka horder av denna kanonmat (ofta utan att ens ge dem fungerande utrustning) in i skottlinjen på den de anfaller tyder på att de inte lärt sig någonting under hela 1900-talet! Mobiks får numera klättra över liken på de Ivans och Sergeys som hade oturen att ingå i föregående anfall för att kunna ta sig fram...
https://twitter.com/Biz_Ukraine_Mag/status/1611719876548399107
Citat:
Putin's cannon fodder:
https://pbs.twimg.com/media/Fl36p-nXwAAER6Z?format=jpg&name=medium
Citera
2023-01-10, 22:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RysslandSplittras
Vet inte om det stämmer. Putlers kvinna Alina Kabaeva, som han har tre barn med, är muslim från den islamiska staten Uzbekistan.
Han dock inte gift sig med henne.
Bara ett intryck jag fått, är långt i från tvärsäker, så visst kan du ha rätt.
Citera
Medlem
Soledal har fallit så nu lär det hela rulla på och alla som önskade livet ur ukrainare lär få sin vilja igenom.
Så ställ er upp alla 91:an Karlsson och Åsa nissar ni förtjänar allt blod som ligger på er.
Citera
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Får se, väntar på bekräftelse ifrån annat håll. När det är sagt.., är det inte att säga emot sig när man säger att det är "under kontroll".., och samtidigt säger det finns ukrainare kvar ? (som inte har kapitulerat)

Strid i bebyggelse. Jag antar att alla byggnader inte är genomsökta än, men att området är under rysk kontroll.
Citera
2023-01-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ok pinocchio. Vi vet alla hur det gick till, men fortsätt med historieförfalskningen....

Ryssland gav ett bättre stödpaket än EU helt enkelt, EU ville inte höja sitt bud

Ryssarna erbjuder bara avtal som man inte har någon uppsägning på, därför har dom gamla Warszawapaktsländerna utom Belarus sagt upp bekantskapen med dom. Putin sitter i Moskva och muttrar utan att kunna göra något annat än att säga att dom tagit allt ifrån mig men Ukraina får dom jävlar anamma inte ta.
Citera
2023-01-10, 22:29
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Snack. Ukrainas uttalade taktik är att åsamka ryssen stora förluster samtidigt som man retirerar från en mindre viktig by och börjar om från en väl befäst försvarslinje. Rätt smart faktiskt när Rysslands reserv består av snabbinkallade och illa utbildade och illa rustade malajer.

Ok, ernie. Hur stora förluster, om några, tror du ukraina lidit under striderna i området?
Citera
2023-01-10, 22:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Prigozhin meddelar att Soledar är befriat och under rysk kontroll. Nu börjar upprensningen av de ukrainare som inte kapitulerar. Tydligen ska många krigsfångar redan infångats.
Bara att du använder ordet "befriat", får mig att slå bakut.
Citera
2023-01-10, 22:30
Avslutad
Citat:
Ok, ernie. Hur stora förluster, om några, tror du ukraina lidit under striderna i området?
Det kan jag förstås inte svara på men måste vara betydligt färre än den anfallande parten.
Citera
2023-01-10, 22:31
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Soledal har fallit så nu lär det hela rulla på och alla som önskade livet ur ukrainare lär få sin vilja igenom.
Så ställ er upp alla 91:an Karlsson och Åsa nissar ni förtjänar allt blod som ligger på er.
Det finns ingenting som pekar på att det ska "rulla på".

Är det en önskedröm?
Citera
2023-01-10, 22:32
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja vi hade haft ett mer lugnare europa då, att sända amerikanska och svenska vapen gör oss bara till ett tänkbart mål för ryssen om det skulle resultera i ett större krig, så klart ryssen vill bomba amerikanska baser, har vi dem i sverige så är vi mottagare för dessa attacker...

Bäst vore om zelen-avsky sökte fred istället för att kräva mer vapen av hela världen för att kriget skall skörda fler dödsoffer...

Jag har för avsikt att invadera ditt hus. När jag är klar kan du ju söka fred med mig. Ska bli ett sant nöje att förhandla med en cuck.
Citera
2023-01-10, 22:32
Bannlyst
Citat:
Strid i bebyggelse. Jag antar att alla byggnader inte är genomsökta än, men att området är under rysk kontroll.
Strid i bebyggelse är svårt och tidskrävande, det går åt en himla massa soldater för att säkra upp ett hus. Så där går kriget långsamt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in