2023-01-10, 21:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
De senaste dagarna så har det dykt upp en ny ryss (Sergey Markov) i media som är starkt kritisk till SMO. Han har tydligen varit politisk höjdare i Ryssland tidigare. Flera Z-troll skriker redan högt på Telegram att han ska arresteras för att han kritiserar miltären haha.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1612840134185218049
Citera
2023-01-10, 22:00
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej. Vi ska inte stödja Ryssland.
Men det gör ju du? Om man inte stödjer den som blivit anfallen då stödjer man ju anfallaren? Eller är du en sådan som njuter av att se på när en mindre kille blir mobbad av tre större? I Sverige kallar vi sådana för fega kräk. Jag vet inte vad det heter på ditt språk, eller ni kanske inte har ord för feghet, utan kallar det för förnuft. Jag har förstått att det finns vissa kulturer som är sådana.
Citera
2023-01-10, 22:01
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
https://www.kyivpost.com/article/content/ukraine-politics/yanukovych-confirms-refusal-to-sign-deal-with-eu-332493.html

”Ukrainian President Viktor Yanukovych reaffirmed on Nov. 26 his refusal to sign a political association and free trade pact with the European Union until he gets a better deal.

Yanukovych, in an interview with several Ukrainian TV channels, said that he plans to attend the Eastern Partnership Summit in Vilnius, Lithuania, on Nov. 28-29, but is not ready to cement closer ties with the EU.

Reuters quoted him as saying th EU offer was humiliating. “We don’t have to be humiliated like this. We are a serious country. A European one,” the news service quoted him as saying.

According to Yanukovych’s official website, the president said Ukraine will need 20 billion euros annually “for the Ukrainian economy to switch to the European standards. Overall, about 160 billion euros are necessary until 2017.”

Anklagad av högerextrema kuppmakare ja, typ som när Trump anklagades för att ha rysskopplingar (som visade sig vara fabricerade av FBI).

Så din källa är en intervju med han? Du har ingen tanke på att det kan vara en bortförklaring? Om det är på det viset så är det ju konstigt att INGA andra uttalanden från officiella Ukrainska håll finns?

Men sen är det ju också på det viset att Yanukovychs hade gått till val på att närma sig EU och skriva på det där avtalet, så hans mandat var inte att börja förhandla med Poopin.
Citera
2023-01-10, 22:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Är vi inga lydstater, du skämtar vi drar ned brallorna hela tiden för USA.
Skitsnack. Vi har gemensamma band med dem. Vi delar deras kultur. Den germanska.
Dom som drar ned brallorna för ryssarna är de som vill göra Sverige till en rysk lydstat. De är våra fiender. Uppenbart.
Citera
2023-01-10, 22:05
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det räckte med att läsa första meningarna för att förstå vinklingen och att artikeln bara är propaganda utan någon fakta. Presidentpalatset byggdes med hjälp av skattepengar - ja vad fan ska det annars byggas utav? Ska presidenten själv finansiera statliga byggnader?
Presidentpalatset har byggts långt innan Yanokovitj, det har byggts om, reparerats och fixats till sedan 70-talet. Vad den oärlige presidenten gjorde var att stjäla med sig interiör och sådant som hörde till staten, grejer såsom tavlor, smycken, skulpturer m.m. Helikoptern hade lite svårigheter att lyfta så de blev tvungna att lätta lite på lasten innan det kunde bära iväg mot friheten...
Citera
2023-01-10, 22:05
Avstängd
Duvlorts avatar
Citat:
Men fattar du trögt?

Eftersom Ryssland var den som återtog Krim så var det rimligen dom som ansåg att Ukriana bröt avtalet, inte tvärtom

Hoppas du fattar bättre nu vilket såklart inte betyder att du behöver gilla det!

Vilken logik.

"Eftersom kvinnan inte uttryckligen sa nej, var det rimligen hennes fel att hon blev våldtagen."
Citera
2023-01-10, 22:06
Avslutad
Citat:
Men fattar du trögt?

Eftersom Ryssland var den som återtog Krim så var det rimligen dom som ansåg att Ukriana bröt avtalet, inte tvärtom

Hoppas du fattar bättre nu vilket såklart inte betyder att du behöver gilla det!

Nu är jag lite mer med, my misstake. Men avtalet 91 handlade bara om kärnvapen i princip, det intressanta och viktiga avtalet kom sedan mellan Ukraina och Ryssland, det är det som Ryssland anser att Ukraina bröt mot.
Då får du fan förklara varför avtalet från 91 inte gällde längre!
Citera
2023-01-10, 22:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Spionen Girkin går nu typ "all in" mot Putain. Han säger även att om hans kritik bidrar till hans (Girkins) död så har han fullgjort sin plikt.

https://twitter.com/AndrewPerpetua/status/1612896795767754752

Hårda ord. Sedan är ju Prigozin även lite mer "balanserad". Det bör vara ett växande missnöje inom det militära. Svårt att veta hur skvallret går..

Hur går snacket i tex rosgvardija ?
Citera
2023-01-10, 22:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ja nåt åt det hållet.

Ja men det verkar ju helt rimligt. Allt hänger ihop
Citera
2023-01-10, 22:08
Medlem
Wagnergruppen verkar ha intagit centrala Soledar

https://twitter.com/nexta_tv/status/1612873482332684288
Citera
2023-01-10, 22:09
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Men det gör ju du? Om man inte stödjer den som blivit anfallen då stödjer man ju anfallaren? Eller är du en sådan som njuter av att se på när en mindre kille blir mobbad av tre större? I Sverige kallar vi sådana för fega kräk. Jag vet inte vad det heter på ditt språk, eller ni kanske inte har ord för feghet, utan kallar det för förnuft. Jag har förstått att det finns vissa kulturer som är sådana.

Nej. Du verkar inte bry dig om Jemen t ex. Men jag tycker inte du stödjer Saudiarabien.

Jag prioriterar inte en stats sida. Jag ser på vad jag tror ger minsta risk för enorma förluster i människoliv och mänskligt lidande. Och i den kalkylen finns
1) möjligt kärnvapenkrig
2) såväl som risk för fortsatt rysk invasion av andra delar av Europa.
3) Europas ekonomi (Och i förlängningen lidande i Afrika och andra länder)

Det kan vara så att den bästa lösningen för 1-3 delvis gynnar Ryssland. Det är vad det är. Delvis kan man modulera det med sanktioner och krigsskadestånd, och annat. Men jag tycker inte att man ska prioritera att Ryssland inte ska vinna, på bekostnad av allt annat.

Det är ett komplicerat krig.
Citera
2023-01-10, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Wagnergruppen verkar ha intagit centrala Soledar

https://twitter.com/nexta_tv/status/1612873482332684288
Bra jobbat, jag vill se ett slut på detta och då måste Ukraina kapitulera ASAP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera