2023-01-10, 21:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Alla reagerar vi olika i "skarpt läge", en del brakar ihop, andra blir handlingsförlamade, några blir avstängt rationella o s v
Jag skulle kunna tänka mig att J hör till den tredje varianten, d v s själva händelsen stängs av och handlandet blir rationellt, man gör det som måste göras. Sedan kan det ta ett tag innan känslorna kommer i kapp - om man har några.

Men om hon var sådan, dvs agerade rationellt i skarpt läge, då borde hon ju ringa 112, göra HLR? För det här som vi pratar om nu, är väl utifrån det JJ nu hävdar? Att hon "råkade" skada Tove så att hon dog.

Annars tror jag att hon är just rationell i skarpt läge, därför att hon saknar de där känslorna jag pratar om. Hon blir inte rädd som de flesta, hon bryr sig inte om vad andra tycker. Hon rycker på axlarna, enligt vänner.
Citera
2023-01-10, 21:35
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Minst en, det låter ju som två.
Varifrån kommer det?

https://sverigesradio.se/artikel/avgorande-beviset-misstankta-kvinnans-mobil-sparad-till-fyndplatsen
Citera
2023-01-10, 21:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag blev lite fundersam när Js advokat sa att J VERKLIGEN hade berättat i förhör vad bråket handlade om. Vad är det för allvarlig historia J kokat ihop om Ts förehavanden eller utsagor? Vad är det J menar att T anklagat henne för?

Känns som att jag missat något här.
Vad är det för bråk som försvarsadvokaten har berättat om?

Jag ligger efter som sjutton idag...
Citera
2023-01-10, 21:39
Medlem
Citat:

JJ är obehagligt manipulativ...

JJ projicerar................ försöker spela offer när det är hon som är den onda förövaren!!!!!
Citera
2023-01-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Mm, låter som någon som är medveten om sin omgivning och konsekvenser. Tyvärr för hennes del, överskattade hon sig själv med sitt försök att sopa detta under mattan. Efter hon mördade/misshandlade T tog hon en del klantiga och vågade beslut. Ren tur att hon kom undan ett helt dygn.

Och nåt dygn efter dödsmisshandeln har polisen antagligen JJ’s mobil och kan undersöka den. Det är mycket tjafs inom polisen på alla nivåer numera läser man om och även i den här utredningsgruppen samt NOA och NFC.

Dagsfärskt om strul hos NFC:

https://svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-granskningsrapport-om-nfc-andrades-efter-patryckningar-revisorer-hoppade-av-i-protest

Om NFC och IT (problemet är genomgående ute i landet också får man anta):

https://svt.se/nyheter/inrikes/ny-rapport-visar-mycket-allvarliga-it-brister-chefen-har-inte-last-den

Om det visar sig nu att någons dotter eller syster legat i skogen nån vecka för länge pga att polisen/NOA/NFC haft ”dålig koll” på det tekniska kommer nog media få en pedagogisk förklaring till det. Ska inte måla fan på väggen men nåt skaver med ”koordinaten”.

Polisen gör mycket bra och givetvis hoppas jag att ”koordinaten” och ”tårtbiten” är ett resultat av det som chefen där beskriver som ”gediget polisarbete” både ”dag” och ”natt”.
Citera
2023-01-10, 21:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
https://sverigesradio.se/artikel/avgorande-beviset-misstankta-kvinnans-mobil-sparad-till-fyndplatsen

Tack!

Inte det enda jag missat idag.

Och Toves mobil är tyvärr inte hittad...

Så, det har ju JJ kvar att berätta om då. Har JJ glömt var den blev av?
Nä, hennes historia går ju inte ihop.
Citera
2023-01-10, 21:42
Medlem
fluffypuffys avatar
Så JJ Dödade T.
JJ fick sedan MH att hjälpa henne med att gömma kroppen med löftet om att det här kommer gå fint, men OM allt skiter sig så tar jag all skuld mmkay.
Här är vi nu. JJ försöker hålla sitt löfte och ta på sig all skuld.
Lite tragiskt öde för MH dock. 18 år och precis börjat livet och sen hamna i den här soppan.
Citera
2023-01-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Så hon mådde dåligt i häktet och kunde därför bara neka till brott. Nu mår hon lite bättre och erkänner att det var en tragisk olycka. Finns det någon som är så naiv/korkad att man köper denna efterkostruktion.

En ny strategi för att rädda sitt eget skinn när den första strategin nått vägs ände.
Inget att fästa någon vikt vid, en tragisk olycka har man ingen anledning att dölja i flera månader.
Visst kan man handla i affekt i ögonblicket,men efter att ha samlat tankarna är det rationella att berätta vad som hände.
Citera
2023-01-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Att två utomeuropéer mördar en etnisk svensk är definitivt något värt att kolla närmare på. Möjligt att det rör sig om ett s.k. hatbrott.

Utomeuropéer`? Varför räknar du bort JJs svenska härstammning?
Citera
2023-01-10, 21:43
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Det har varit känt sent dag ett att JJ och T hade någon form av osämja sedan lång tid tillbaka. Den hade legat och pyrt så att säga men blossade upp igen tiden innan hon dog. Dessutom bråkade de på Nöjet innan de gick hem till JJ.
Citera
2023-01-10, 21:45
Medlem
Iom att de är säkra på dödsplatsen så utgår iaf jag ifrån att de inte var strypning. De hade lika gärna kunnat ske någon annanstans.
Enligt åklagaren finns teknisk bevisning som gör dem säkra på att mordet skett i lägenheten.

Undrar mer över vad de har för teknisk bevisning för MH.
Har de inte teknisk bevisning för båda blir nog detta fall knivigt.
Citera
2023-01-10, 21:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ är obehagligt manipulativ...

JJ projicerar................ försöker spela offer när det är hon som är den onda förövaren!!!!!

Ja, nu är det här något som jag inte äst själv, utan missat idag, men det är något med JJ som provocerar mig otroligt mycket.

Jag tror att det är kombinationen av kallsinnighet, lögnaktighet och halhet. Och förmodligen något mer som jag inte kan ta på.

Obehaglig person.
Javisst, hon har ju dödat Tove också. Svårt att stå ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in