2023-01-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är som när ryssarna misslyckades med att ta Siversk förra sommaren. Det spelar ingen roll i sig självt. Men det är en indikation på styrkeförhållandet. Så blir väst tvungna att öka arsenalen upp med ännu mer och bättre vapen, inte bara ersätta förlorade vapen. Och så expanderar kriget så sakteliga. Kreminna-fall indikerar dock oregelbunden trend.

Men Bakhmut håller nog ett tag till. Oftast i detta krig, när ryssen anfaller, går det långsammare än vad man tror. Mariupol var nästan-besegrat i väldigt lång tid.

Så du erkänner att det är ryssarna som eskalerar kriget? De hade faktiskt kunnat stanna hemma och flera hundratusentals ryssar hade kunnat bo kvar hemma.
Citera
2023-01-10, 21:03
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jag har läst,langa fram källa istället.

Dina teorier är icke trovärdiga.

Det är utrett tidigare idag. Han fick visst sparken, men blev anställd direkt på annat bolag.
Citera
2023-01-10, 21:04
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och utifrån det, menar du, ska via stödja Ryssland mot Ukraina.

Nej. Vi ska inte stödja Ryssland.
Citera
2023-01-10, 21:04
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Själv gillar jag att läsa båda sidornas vinklingar och skaffa mig en egen uppfattning om vad som kan vara sant, jag vill inte bli styrd av vänstermedia/NATO till att tro på deras "sanningar", jag vill bedöma det själv....
Det är inte så man skall göra för att få reda på vad som är sant. Om en part ljuger och en annan talar sanning kan man inte ta de båda utsagorna och då dra fram att sanningen ligger mitt emellan. Det är fortfarande något som är sant och något som är rätt.

För att förtydliga; Om någon säger till dig att 'det här novitjocket är bra för dig att äta' men någon annan säger 'stopp- låt bli, det är farligt' så kan man inte med någon sannolikhetsteori räkna ut att det mest bara är aningen olämpligt i större mängd.

Det finns vad som är rätt och sant och något annat som är lögn och fel.
Senast redigerad av annica, sthlm 2023-01-10 kl. 21:12.
Citera
2023-01-10, 21:05
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Så du erkänner att det är ryssarna som eskalerar kriget? De hade faktiskt kunnat stanna hemma och flera hundratusentals ryssar hade kunnat bo kvar hemma.

Ryssarna har absolut eskalerat kriget, flera gånger.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
NATO är Brittiska Imperiet 2.0

Den Anglofilistiska andan i Sverige är stor. Inte nog med att man älskar att styras av Anglosaxare , man älskar även Brittisk fotboll , rödtottiga bleka alkoholiserade fotbollshuliganer etc.

Svenskar älskar deformerade Britter och deras arv, Amerikanerna.
Ja inte älskar vi ryssarna i alla fall, ni med ert konstiga tänk. Och förstås ännu mindre efter invasionen av Ukraina.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ja vi hade haft ett mer lugnare europa då, att sända amerikanska och svenska vapen gör oss bara till ett tänkbart mål för ryssen om det skulle resultera i ett större krig, så klart ryssen vill bomba amerikanska baser, har vi dem i sverige så är vi mottagare för dessa attacker...

Bäst vore om zelen-avsky sökte fred istället för att kräva mer vapen av hela världen för att kriget skall skörda fler dödsoffer...
Ha ha! Vem försöker du lura? Hade Ryssen rört en Amerikansk bas hade det bara varit en rykande krater kvar av det som en gång var väldens största land. Bäst vore om vi skickade de vapnen vi har till Ukraina så kan de neutralisera hotet och förkorta ryssarnas lidande.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jämför dom så kommer du se. Du har säkert inte ens gjort det va?
Självklart har jag gjort det, och delar defintivt Det Ukrainska folkets och Dumans beslut att tillmötesgå de, därför jag undrar varför du tycker att det var bättre, var det för att Janukovytj (dömd landsfärdare) flydde landet med ett par 100 millar av stadskassan till ryssland?

Citat:
Ändå kommenterar du som om du vet något. Är inte det lite pinsamt?

Det var bara en enkel fråga kring "ditt" påstående, men ni vatniks är ju per definition oförmögna att formulera egna tankar....
Citera
2023-01-10, 21:06
Avstängd
Duvlorts avatar
Citat:
Nä det är inte trollsidor, det är sidor väst inte vill att vi skall kunna läsa, så deras medialögner blir "sanna"...

Själv gillar jag att läsa båda sidornas vinklingar och skaffa mig en egen uppfattning om vad som kan vara sant, jag vill inte bli styrd av vänstermedia/NATO till att tro på deras "sanningar", jag vill bedöma det själv....

Citat:
Ursprungligen postat av jorban
De finns inga NATO troll och det finns inga Rysstroll på flashback.
Lögner. NAFO verkar inte här och Prigozhins Internet Reasearch Agency påverkade bl.a Amerikanska valet och slösar inget tid på Flashback forum...

Däremot har alla fåren köpt medias bild av kriget. Vår media har propaganda precis som Ryssland.
Vänstertidnigen Aftonbladet där 50 % röstar MP och är Pro-Palestina skriver aldrig en Isreal-kritisk artikel. Hmm undra varför? Kan det vara så att AB är USA styrt. Vår pappa.

Citat:
Jämför dom så kommer du se. Du har säkert inte ens gjort det va? Ändå kommenterar du som om du vet något. Är inte det lite pinsamt?

Nu händer det grejer, ryssen har kallat in A-laget för att hålla fanan högt.
Citera
2023-01-10, 21:06
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ge mig källan för 200 miljarder så ska du få din källa.

Jag vet redan nu att jag aldrig kommer få nån källa på ditt påstående. Men här är en källa. Han är alltså anklagad av Ukraina för att ha stulit pengar.

Får jag din källa nu eller?

https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych

Citat:
Yanukovych had an estimated net worth of $12 billion,[citation needed] and has been accused by Ukrainian officials of misappropriating funds from Ukraine's treasury. Arseniy Yatsenyuk has claimed that treasury funds of up to $70 billion were transferred to foreign accounts during Yanukovych's presidency. [186] Authorities in Switzerland, Austria and Liechtenstein froze the assets of Yanukovych and his son Oleksander on 28 February 2014 pending a money laundering investigation. Yanukovych has denied that he embezzled funds and has said that his alleged foreign accounts do not exist.

During the presidency of Viktor Yanukovych, at least 7,000 Ukrainian companies were attacked by the oligarchic clan of Yanukovych (the so-called "Yanukovych Families"). This number includes both cases of the so-called Family entering the corporate rights of the firms they like by illegal methods, and "assaults" in order to obtain "tribute" – that is, commercial gain. This is evidenced by the data of the Anti-Raider Union of Entrepreneurs of Ukraine. The victims of Yanukovych's raider methods were offered to pay a regular "tribute" in the amount of 30–50% of the company's profits – or to cede ownership of it.
Citera
2023-01-10, 21:09
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Jasså? Hade han det? 😂😂😂 200 miljarder? I kontanter? Hör du hur idiotiskt det låter? Hjärntvättat nato-troll
Det finns några rader här att läsa om den stölden.
Citera
2023-01-10, 21:10
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Litar du på en domstol i Nigeria? Om ja, så tror du på att Yanukovich verkligen var skyldig till högförräderi. Om nej, så betraktar du faktat att han blev dömd som brus. Varför behöver jag förklara detta?
Du läser, men förstår inte för att du inte vill förstå.

Åklagarmyndigheten i Ukraina har åtalat Yanukovich för högförräderi, vilket inte är alls konstigt, men du hävdade att han inte begått det brottet. Huruvida han skulle blir fälld, eller om han faktiskt borde bli det enligt ukrainsk lag, vet varken du eller jag. Men att att som du hävda att att inte begått förräderi baserat på ingenting förutom ditt eget tyckande, det är nonsens eftersom han faktiskt åtalats för det.

Ingen utom du begriper vad Nigeria har att göra med den svekfulle lakejen till Kreml.
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-01-10 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in