2023-01-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Klockrent inlägg jorban! Bra jobbat!
Men lägg det på forumet "konspirationsteorier" där det hör hemma. Där kommer du att få den uppmärksamhet du är värd.

Den här tråden handlar om ryzzlands invasion av Ukraina vet du. Lycka till!
.

Alla krig är politik, gilla det eller inte Antistalk.
Dina infantila raljerande över krig, ont och gott i sann Wilderäng pojkrumsfantasy-anda stämmer tyvärr inte överens med verkligheten.

Krig har varit politik sedan rommariket, om inte tidigare.
Idag är det såklart ännu mer avancerade höga politiska spel!
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nä det är inte trollsidor, det är sidor väst inte vill att vi skall kunna läsa, så deras medialögner blir "sanna"...

Själv gillar jag att läsa båda sidornas vinklingar och skaffa mig en egen uppfattning om vad som kan vara sant, jag vill inte bli styrd av vänstermedia/NATO till att tro på deras "sanningar", jag vill bedöma det själv....
Ok. Läs du RT och TASS, Kremls propagandamegafoner och inbilla dig att det är seriös media. I kommentarerna där hittar du dina gelikar som delar din verklighetsuppfattning.

Det är nått för dig det. Här har du inget att hämta. En win-win för alla då du lämnar det här forumet som ändå bara gått på västs "medialögner"
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja vi hade haft ett mer lugnare europa då, att sända amerikanska och svenska vapen gör oss bara till ett tänkbart mål för ryssen om det skulle resultera i ett större krig, så klart ryssen vill bomba amerikanska baser, har vi dem i sverige så är vi mottagare för dessa attacker...

Bäst vore om zelen-avsky sökte fred istället för att kräva mer vapen av hela världen för att kriget skall skörda fler dödsoffer...

Det bästa vore ha varit, om Putin höll sig på sin sida av gränsen och med sitt där. Lugnare europa, lägre räntor, mindre inflation. Det blev inte så :

-Massiva ryska förluster..
-Ett repressivare ryskt samhälle..
-En ekonomi som går söderöver..
-I längden hora ut sig till Kina, istället för göra bizzniz med västvärlden..

Tror du att detta är det den ryska befolkningen vill ha, eller behöver ?
Senast redigerad av Snapcount 2023-01-10 kl. 21:00.
Citera
2023-01-10, 20:57
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Är du ännu ett nato-troll som ska försöka förneka att det var en statskupp och att högerextremister försökte mörda honom?

Jasså? Hade han det? 😂😂😂 200 miljarder? I kontanter? Hör du hur idiotiskt det låter? Hjärntvättat nato-troll

Haha varför kan du inte bara visa mig källan på det du påstår? Att EU gjorde så att yanukovych kände sig tvingad att avbryta förhandlingarna med EU.

Du påstår det, vad är din källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hade de inte invaderat Ukraina så hade Pridetågen börjat vandra i ryska städer?

Ja nåt åt det hållet.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
ryssen kör tvärtomspråk

Ryska medier sprider falskt uttalande av Kristersson

https://www.aftonbladet.se/a/VP41B4
Måste vara falskt.
Jag har från säkra källor här i tråden att rysk media inte ljuger. I alla fall inte mer än i väst.
Citera
2023-01-10, 20:59
Medlem
Citat:
Nä så är det inte, ryssen försöker att värna om de delar i ukraina där det är mest ryskätlingar som bor, zelen-avsky vill inte det och vill inte ha fred, han vill offra hela sin befolkning och utrota ryssar som lever i ukraina..
Det där låter tokigt, Zelensky ska utrota sig själv, han är ju ryss själv!!!
Citera
Avstängd
Citat:
Ok pinocchio. Vi vet alla hur det gick till, men fortsätt med historieförfalskningen....

Ryssland gav ett bättre stödpaket än EU helt enkelt, EU ville inte höja sitt bud

hur mycket bätte och i vilket avsende, ?

eller fantiserar du bara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha varför kan du inte bara visa mig källan på det du påstår? Att EU gjorde så att yanukovych kände sig tvingad att avbryta förhandlingarna med EU.

Du påstår det, vad är din källa?
Ge mig källan för 200 miljarder så ska du få din källa.
Citera
2023-01-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Måste vara falskt.
Jag har från säkra källor här i tråden att rysk media inte ljuger. I alla fall inte mer än i väst.

Om du följer tass och pravda.ru mm så borde du förstå bättre.. det finns en anledning till att de har en mer censurerad press och att Putins opposition hamnar i fängelse för kortare eller längre tid.. den kommentaren var bara så vatnik det kan bli haha
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ett gäng homomusikanter får nu spela skinnbanjo i himelen.

Destruction of an assault group of Russian terrorists of the Wagner PMC at the entrance to the Soledar industrial zone.
https://twitter.com/Rinegati/status/1612876050974838809
Satan i gatan vad Ukrainarna är träffsäkra, har sett otaliga videos som den här. Wagner måste ha lidit enorma förluster först i Bakhmut och nu i Soledar. Ryssen däremot matar väl bara på och hoppas träffa något.
Citera
Avstängd
Citat:
Nej nej, försök inte. Det var EUs egna fel att han valde bort dom. Jämför båda alternativ och du hade också valt ryssarnas erbjudande.

Hur mycket bättre var det ryska erbjudandet enligt dig?

Citat:
Fult av EU att eftersom Ukraina har deklarerat att dom vill närma sig EU att man då försöker få in dom till ett underpris samt diktera vilka fångar dom ska släppa.

Ja, den ukrainska Duman hade röstat för ett förslag att förbinda sig till att göra allt i sin makt för att tillmötesgå de krav som EU ställde på Ukraina (gällde allt från demokratifrågor till korruption)

Förmodligen därför Landsförädaren Janukovytj (dömd) gjorde sig ilegetim och diktatorisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in