2023-01-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Tror på ett till försök med kiev. Finns chans att det lyckas ochså. Nu har man i princip bara infanteri kvar och det är bättre lämpat att slåss i bebyggelsen

Läste tidigare om att man kanske kommer att försöka spärra av tillförseln av vapen inflödet från väst, undrar om Belarus kommer att delta denna gång, den tweeten jag läste så inkluderas Belarus samtliga flygfält i övningen, kanske kommer det att bli mer flyg nu, men det känns ju lite korkat.

Frågan är om vi egentligen vet allt som Ukraina har fått levererat eller om de kan ha fått något triumfkort, iofs är ju underrättelserna i realtid ett rejält triumfkort för Ukraina.
Citera
2023-01-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Ja det har jag men bara skrivna dokument, har pappren framför mig nu.

Ok, var mest nyfiken på om det var en ren kapitulation eller bara förflyttning av wagner gruppen till annan plats.
Citera
2023-01-10, 18:13
Medlem
Citat:
Tror på ett till försök med kiev. Finns chans att det lyckas ochså. Nu har man i princip bara infanteri kvar och det är bättre lämpat att slåss i bebyggelsen

Nu menar jag inte att vara dryg men menar du att ryssarna skulle ha större chans att inta Kiev eftersom de i princip bara har infanteri kvar?
Det låter märkligt i mina öron eller missförstår jag dig nu?
Citera
2023-01-10, 18:14
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
That's only your opinion man. Gå till en terapeut om trådens definition stör dig.

Isn't just my opinion laddyo!!! Notice the context in the responses you get to your half droughty idiocy and you see the obvious as more than just me words. You've lost track mate, and not just track but even the tyres as you never knew that they were needed for a rolling spree forward.

Ain't no reason for you to go english here either, as that will bring you down only. Just don't fit yer tongue to try riddle yer poems in thrifty words.

Keep yer nose to the grindstone and let the spin be about Ukraine and the insane infestation Russia's trying to bring it on.

All else is sad tries from you are nothing but desperate tries to be seen as less incontinent than you actually are. Sad are we, sad was yer wifey, sad are you.

Back to the direct war happening today in Ukraine.
Citera
2023-01-10, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Ok, var mest nyfiken på om det var en ren kapitulation eller bara förflyttning av wagner gruppen till annan plats.

Det har förekommit (obekräftade) uppgifter om att wagner köpts över av UAF för en ansenlig summa dollars. Givet hur girig han är som äger wagner så håller jag inte det för otroligt.
Citera
2023-01-10, 18:15
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Läste tidigare om att man kanske kommer att försöka spärra av tillförseln av vapen inflödet från väst, undrar om Belarus kommer att delta denna gång, den tweeten jag läste så inkluderas Belarus samtliga flygfält i övningen, kanske kommer det att bli mer flyg nu, men det känns ju lite korkat.

Frågan är om vi egentligen vet allt som Ukraina har fått levererat eller om de kan ha fått något triumfkort, iofs är ju underrättelserna i realtid ett rejält triumfkort för Ukraina.

Tror inte Lökoskinka vågar angripa Ukraina, han har 0 stöd hos sin befolkning för det och riskerar inblandning från Polen, kanske Nato.
Citera
2023-01-10, 18:15
Medlem
Mindbusinesss avatar
”När Natos överbefälhavare general Christopher Cavoli gästade Sverige talade han om hur Ukraina hittills under kriget skickat 37 brigader till fronten. En brigad består av 5 000 soldater. ”
Dvs 185.000 totalt
https://www.dn.se/sverige/ob-om-hotet-om-storkrig-det-ar-hog-tid-att-vakna-upp/
Citera
2023-01-10, 18:16
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ja det gick ju jätte bra sist.
Nu är skillnaden att Ukraina är förberedda och offensiven ska göras med ryska tvångsmobiliserade uralfyllon?
Citera
2023-01-10, 18:18
Medlem
Citat:
De i öst och på Krim vill inte "ta sig ur träsket". Om man splittar bort ryssarna i öst och Krim så kan resten utvecklas till en demokrati sen. Det borde gå att få Putin att gå med på en deal där en komponent är att han inte destabiliserar rest-Ukraina. Tror han börjar bli sugen på att få sälja sin olja i fred. Naturligtvis kan det kombineras med folkomröstningar, krigsskadestånd från Ryssland m.m.

Det är det pragmatiskt riktiga och sparar liv.

Det bästa sättet att "splittra ut" de ryzzar som bor i Ukraina men vill tillhöra ryzzland är väl att de reser dit, till moder ryzzland så har vi fred. Direkt!
Citera
2023-01-10, 18:20
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Varför är det ointressant? Din syn på legaliteten i den processen avgör om du anser att Yanukovich var president eller inte när han bad Ryssland om hjälp.

Det är också intressant för att förstå villket kaos-land Ukraina är rent generellt.

Sen kan jag på ett generellt sätt förstå Putin vid den tidpunkten. Han sitter och tittar på detta. Han konstaterar att hans motpart i väst säger sig älska demokrati och vara beredda att försvara det över hela planeten. Men när Euromaidan avslutas med denna shitstorm, så försvarar de inte presidenten, men kuppmakarna. Två dygn efter att alla kommit överens om att utlysa nyval. Då inser Putin att det inte handlar om demokrati. Inte konstigt att han blir paranoid. Vi måste få USA att sluta med sån här skit.
Förklara vad du menar.
Citera
2023-01-10, 18:21
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ja det gick ju jätte bra sist.
Nu är skillnaden att Ukraina är förberedda och offensiven ska göras med ryska tvångsmobiliserade uralfyllon?

Det vore ju dock i sann rysk anda att bara slänga massa kroppar mot Kiev och hoppas på att det magiskt lyckas efter ett tag
Citera
2023-01-10, 18:23
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Tror inte Lökoskinka vågar angripa Ukraina, han har 0 stöd hos sin befolkning för det och riskerar inblandning från Polen, kanske Nato.
Kan inte vara lätt för honom nu.
Går han in i Ukraina är han garanterad körd, gör han inte det kan han också vara körd med en skrikande Putin som påminner att det var han som räddade skinnet på mustaschmannen under upploppen i Belarus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in