Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Vem har sagt att denna tråd bara handlar om den "dagliga konflikten" (antar du menar dagssituationen) i Ukraina? Där finns en annan tråd för det som heter "kriget på kartan". Detta är en tråd utan diskussionsämne, som du ser på trådens första inlägg.
Jag svarade mr Manfred med detta svar, så det var ju fint av dig att undlåta ditt tidsslösande på att svara åt honom.
Den handlar såklart om kriget idag i första hand, eftersom att
allt annat redan har tjatats sönder här åtskilliga gånger. Det är
inte en tråd om
hypoteser hur mycket du än skulle önska dig kunna dra in dina
personliga perceptionella förehavanden
även i denna tråden.
Där finns inget som helst allmänt intresse av att sitta och "diskutera" vad som
kunde hänt om det som
inte hade hänt
eller om det nu aldrig
hände. Det är
DITT intresse det, och så månde vara och helt ok. Men inte fan skall du rida på höga hästar som någon stackars akademiker (jag är jag med,så!) som förnekar andras intressen pågrund utav att de inte är lika
INKONTINENTA som
dina.
Som sagt - DU tillför inte ett skit gällande vad som
händer idag och
kommer att ske imorgon i Ukraina. Däremot
tror du att detta är ännu ett forum för dig att rekommendera böcker och föreläsningar till andra på, så att de skall bli lika
menlöst inaktiva som dig gällande morgondagens bestyr. Nej, nej och nej. Ibland måste man måla huset för att det skall bestå också, inte bara
dividera om tjära eller Demidekk är bäst....om det inte regnar.....vilket det kan göra....förmodar jag....men inte riktigt säkert att det blir så blah blah blah blah.
JO - Det handlar om den
direkta situationen i Ukraina nu, eftersom att
allt annat är uttömt och färdigdokumenterat!