2023-01-10, 11:53
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja nekar den misstänkta på den biten så garvar svenska folket åt personens brist på verklighetsuppfattning.
Jag tippar på att det är JJs mobil som kan kopplas till platsen och att hon låst upp mobilen för att använda ficklampan.
Därav "ändrad inställning".

Vad spelar det för roll om hon låser upp telefonen eller inte? Kopplar den inte upp mot masten annars, eller vad menar du?

Jag jobbar med telefoner, Iphone och Samsung, och vad jag vet, så är de anslutna till 4G/5G bara du har telefonen på?
Senast redigerad av TonaldRump 2023-01-10 kl. 11:56.
Citera
2023-01-10, 11:56
Medlem
Om åtal ska väckas redan den 26/1 som någon ovan skrev borde väl någon av de erkänt troligtvis MH eftersom JJ vill bli släppt ur häktet.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är ett smart drag av Rullman att säga att en av dem har positionerats på fyndplatsen, minst en av dem. Han lämnar den uppgift han anser sig nödgad att ge, men håller på resten. Nu kan de båda mgm klura på vems tfn han syftar på. Vem känner sig träffad av uppgiften? Kanske båda medger att de var på plats för att de tror att det är just henne han menar?
Om jag inte missminner mig sa polisen, i samband med att T återfanns, att de med hjälp av de misstänktas - bådas - tfnpositioneringar kunde få fram "den unika platsen". (Jag är dock lite osäker, kanske var det bara den enas.)

Jag misstänker att man inte kan vara säker vem det är, eller om det är båda. Det kan också vara att deras "rörelsemönster" har kunnat tillsammans bilda det här mönstret. De kan ha kopplat upp sig på olika ställen, vid olika tidpunkter, beroende på hur de använt sina mobiler. Kanske har båda haft mobilerna på hela tiden, kanske har någon satt på mobilen för att lysa upp platsen där de drar in Tove osv.

När Toves kropp hade hittats 2/11 hade man en pressträff kl 21:00, då uttalade man sig på det här viset:
"– Vi har kartlagt de misstänktas rörelsemönster, säger Rickard Finndahl, chef för grova brott på polisen."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JqjzW/presstraff-i-vetlanda-dod-kropp-hittad-i-sokandet-efter-tove
"Kammaråklagare Adam Rullman meddelar nu att en av de misstänkta kvinnornas mobiltelefoner har kunnat spåras till fyndplatsen, rapporterar P4 Jönköping."
https://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-mobil-sparad-till-toves-fyndplats/
"– Vi har kartlagt de misstänktas rörelsemönster, säger Rickard Finndahl, chef för grova brott på polisen."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/avliden-person-hittad-i-vetlandatrakten

SR 11 nov:
"P4 Jönköping har tidigare berättat att höga dunsar hördes från kvinnans bostad, och det är alltså senare på natten som hon kan knytas till området öster om Vetlanda."
https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades

Det var då SR skrev om att en av kvinnorna hade lämnat digital spår till Tove, och att hon skrivit att han var där på sociala medier enligt SR. Här kan man tolka det som att det handlar om JJ.
Citera
Medlem
om jj kommer med något typ av erkännande blir jag chokad, mg har väl inte erkänt något? eller missminner jag mig
Citera
2023-01-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Vad spelar det för roll om hon låser upp telefonen eller inte? Kopplar den inte upp mot masten annars, eller vad menar du?

Många appar går in i viloläge när skärmen är släckt för att spara batteri. det är ju först när du är aktiv med telefonen som du behöver funktionerna i den. Då har ju tillverkaren sett till att när du inte använder den så ska den inte dra ström i onödan.
Citera
2023-01-10, 12:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vi får inte veta hennes inställning för att vi inte har med det att göra. Vi är bara nyfikna.

!! Åtal redan 26/1!!

Var hittade du det?
Eller är det som tidigare, det datum som man alltid sätter ut som nästa datum för att åtal ska väckas, men som vanligen begärs förlängt av åklagaren tills utredningen är färdig för åtal (dvs begäran om åtalsförlängning)?
Citera
2023-01-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump

Jag jobbar med telefoner, Iphone och Samsung, och vad jag vet, så är de anslutna till 4G/5G bara du har telefonen på?

Eftersom du la till det jag fetade i efterhand så svarar jag på det också.

angående din information som du har uppgett om hur en telefon fungerar när du skriver som du gör så tror jag inte ett skvatt på att du jobbar med telefoner överhuvudtaget.

Helt meningslöst att sitta och hitta på lögner, det vinner du ju inget på.

Telefoner är bra mycket mer än bara 4G/5G..
Citera
2023-01-10, 12:05
Avslutad
Äntligen börjar det röra på sig! Jag har hela tiden varit inne på att BO berövades livet i lgh. Mitt stalltips är kvävning utförd av de båda.

JJ's färd till McD var ett desperat försök till att etablera alibi när grannar knackade på pga. oväsen ("hammarslag" sic), samt med den bonusen att senare kunna backstabba MH. Slug liten bitch denna... Jag tror inte ett dugg på MH som ensam GM. Detta var ett teamwork. Skulle inte förvåna mig ett enda dugg om JJ var den drivande.

Vi får se vad Rullman kan visa i tingsrätten, och sen får vi hålla tummar i HR.
Citera
2023-01-10, 12:07
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag tror JJ tar på sig dödsolyckan och kommer vidhålla att MH låg och sov ?

Men om TT blivit strypt blir det kanske svårt för henne att få det till olycka ?

Reportern på plats för TV4, i nyhetssändningen, tror att JJ kommer hävda olycka. Många mördare gör det, men det de inte förstår är att man ska kunna förstå att en person kan dö av det man gör. Då räknas det som mord. Enkelt uttryckt förstås.
Senast redigerad av Matamata 2023-01-10 kl. 12:13.
Citera
2023-01-10, 12:08
Medlem
Tror fortfarande JJ varit drivande men att givet att hon säkert fått veta att de kunnat spåra hennes mobil till fyndplatsen (av vad man kan tolka artiklarna) så erkänner hon säkert giftefrid eller något sådant för att få mildare straff, men inte erkänner mord. Något sånt tror jag hon kommer medge.
Citera
2023-01-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
TV4 tror att JJ kommer hävda olycka. Många mördare gör det, men det de inte förstår är att man ska kunna förstå att en person kan dö av det man gör. Då räknas det som mord. Enkelt uttryckt förstås.

Vart säger TV4 detta?
Citera
2023-01-10, 12:10
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vart säger TV4 detta?
Reportern på nyheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera