2023-01-10, 12:48
Medlem
fattakanets avatar
Lite oväntat att JJ cracked, jag trodde det skulle vara MH
Citera
2023-01-10, 12:48
Medlem
Är 20-åringen den svarta av dom två i häktet?
Citera
2023-01-10, 12:49
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Är 20-åringen den svarta av dom två i häktet?
Nepp. Den vita
Citera
2023-01-10, 12:49
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
JJ erkänner gravfridsbrott och misshandel, med ej uppsåt att döda enl P4 Jönköping precis. Direktsändning så ej länk.

Ok, då blir det intressant och se vad bevisningen säger om dödsorsak.

Jag tror fortfarande det är genuina lögner i analogi med tidigare och det faller ut till mord.
Citera
2023-01-10, 12:51
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Nej, JJ har erkänt misshandel, inte mord.

Och hade hon erkänt att enbart hennes misshandel, utan uppsåt att döda, hade lett till död hade dråp legat nära. Men inte heller det har hon erkänt.

Fältet fortfarande hyfsat öppet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Guldläge för JJ att hävda att TT levde när hon drog till donken o död vid återkomst.

Citat:
Exakt.

Guldläge...hahaha, knappast va!

Hon har garanterat erkänt dom faktiska omständigheterna redan (misshandel osv) men menar på att det endast var olyckliga omständigheter som gjorde att Tove dog.
Senast redigerad av convict76 2023-01-10 kl. 12:53.
Citera
Medlem
Att det skulle visa sig att hon dog av en stor olyckshändelse och att hon gömde kroppen i panik har jag misstänkt litegrann faktiskt. Finns många fall där samma sak hänt. Folk kommer ju såklart spekulera med egna teorier om att det var med flit utan bevis men det vet vi ingenting om.

Nu vet jag ingenting heller men det finns som sagt fall där samma sak hänt så det kan vara så här också
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Vart har jag skrivit något om mord? Läs mitt inlägg igen
Citera
2023-01-10, 12:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Jag har inte följt det här fallet så noga men läste idag på Aftonbladet att den ena kvinnan erkänner vissa omständigheter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJ5K0a/20-aringen-andrar-installning

Den 20-åriga kvinnan erkänner alltså gravfridsbrott, att BO avled i hennes lägenhet och att misshandel ägt rum men nekar till mord?

Har dödsorsaken framkommit? Eller har den inte gått att fastställa?
Citera
2023-01-10, 12:53
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrovl
"20-åringen har nu berättat att det skedde någon form av misshandel av Tove i lägenheten.

– Det är helt olyckliga omständigheter som gör att flickan dör den kvällen, som jag inte kan gå in på eftersom förundersökningen pågår, säger Clea Sangborn."

Från Svd
Det var som väntat, dvs att minimera sin skuld till "olyckliga omständigheter" till någon form av misshandel som ledde till Toves död.
Tror fortfarande på grepp bakifrån, dvs armen lagd runt halsen när hon skulle lämna lägenheten och att någon av de mgm sen satte sig på hennes bröstkorg och ströp henne. Ska bli mycket intressant att få läsa denna fup så småningom.

Så här har alltså JJ suttit i 3 månader och förnekat all inblandning tills nu då hon insett att det är kört och kanske fått råd av Clea att komma på en förmildrande historia och kokat ner det hela till "olyckliga omständigheter". Hon är verkligen kall denna JJ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrovl
"20-åringen har nu berättat att det skedde någon form av misshandel av Tove i lägenheten.

– Det är helt olyckliga omständigheter som gör att flickan dör den kvällen, som jag inte kan gå in på eftersom förundersökningen pågår, säger Clea Sangborn."

Från Svd

Citat:

Absolut, hon erkänner inte mord, men som det låter på hennes advokat så var det en misshandel som gjorde att TT dog, förmodligen försök till att inte bli dömd för mord utan någon av de "lindrigare" varianterna istället.
Citera
Medlem
Nu medger den 20-åriga kvinnan att Tove dog i hennes lägenhet efter en situation där någon form av misshandel har uppstått.

Sedan fick hon fullständig panik och bestämde sig för att gömma Toves kropp.

– Att målsäganden dog var dock aldrig meningen, säger kvinnans advokat Clea Sangborn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJ5K0a/20-aringen-andrar-installning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in