2023-01-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Hade kroppen styckats i lägenheten hade det synts ganska så rejält när polisen bara dagen efter är där flera gånger.
Och då hade rubriceringen omedelbart ändrats från människorov till misstänkt mord, vilket det inte gjorde.
Plus att det inte på något sätt är lätt att stycka en kropp om man inte är fullt insatt i kroppens anatomi.
Så nej, din tes känns inte trolig.

Wazzup "Åklagarens besked: "Tove dödades i lägenheten", Hade nog rätt ändå.
Citera
2023-01-10, 10:06
Medlem
Toves mobil är inte återfunnen och minst en av dom misstänkas telefoner befann sig på fyndplatsen där T hittades.

https://sverigesradio.se/artikel/avgorande-beviset-misstankta-kvinnans-mobil-sparad-till-fyndplatsen
Citera
2023-01-10, 10:10
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Jag fick information kring sammanfattningen av sybel. Så nu läser jag den. Har inte jättemycket intresse av fallet då jag inte är intresserad egentligen. Förut när tråden skapades fanns ingen sammanfattning, därav kände jag inte till den att den fanns. Nu förstår du kanske.

Nej. Om annat så är jag ännu mer förvirrad. Du kommer alltså in i tråden och ställer frågor som du egentligen skiter i? Du skriver ju att du inte är intresserad, men ändå så sitter du och läser sammanfattningen samt ställer frågor...?
Citera
2023-01-10, 10:10
Medlem
Gissar att det är M.J's mobil som är funnen då J var aktiv med o lägga ut grepen på Söndagen...Säkert använt mobilens ficklampa pga det måste varit bäcksvart...
Citera
2023-01-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Toves mobil är inte återfunnen och minst en av dom misstänkas telefoner befann sig på fyndplatsen där T hittades.

https://sverigesradio.se/artikel/avgorande-beviset-misstankta-kvinnans-mobil-sparad-till-fyndplatsen

Kändes riktigt skönt att lyssna på klippet med Adam Rullman, killen är bombsäker på sin sak och kring detaljerna.

Ska bli väldigt intressant vem av de misstänkta som klantat sig med mobilen på fyndplatsen.

och vad de misstänkta säger nu vid omhäktningen.
Citera
2023-01-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kändes riktigt skönt att lyssna på klippet med Adam Rullman, killen är bombsäker på sin sak och kring detaljerna.

Ska bli väldigt intressant vem av de misstänkta som klantat sig med mobilen på fyndplatsen.

Verkar vara en otroligt bra åklagare faktiskt!
Citera
2023-01-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo

Ja, ägaren till telefonen bör iaf erkänna gravfridsbrott under dagen.
Citera
2023-01-10, 10:18
Medlem
Citat:

DET knyter en av kvinnorna till fyndplatsen och brott mot gravfrid men för mordåtalet är det svagt.

Åklagaren verkar ha taskig bevisning för just morddelen.
Citera
2023-01-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Verkar vara en otroligt bra åklagare faktiskt!

Ja början tyckte jag att han verkade lite ung och oerfaren, måste säga att jag hade väldigt fel.
Mycket skarp kille som håller hårt i sekretessen och yttrar sig inte för ens han är säker på sin sak.

Imponerad utav Rullman!
Citera
2023-01-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ja, ägaren till telefonen bör iaf erkänna gravfridsbrott under dagen.

Ja nekar den misstänkta på den biten så garvar svenska folket åt personens brist på verklighetsuppfattning.
Jag tippar på att det är JJs mobil som kan kopplas till platsen och att hon låst upp mobilen för att använda ficklampan.
Därav "ändrad inställning".
Citera
2023-01-10, 10:23
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upphandlingsmyndig
DET knyter en av kvinnorna till fyndplatsen och brott mot gravfrid men för mordåtalet är det svagt.

Men en av de åtalade brukade väl rida / befinna sig där kring mordplatsen, så det bör väl gå att förklara?

Om man inte kunde sätta dit Mats Alm med hans rövarhistoria, så är nog inget omöjligt.
Citera
2023-01-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upphandlingsmyndig

Varför skulle det vara svagt?
Varför verkar han ha taskig bevisning för det? han har ju sagt att misstankarna har stärkts på alla punkter.
Eller är det för att han håller på sekretessen som du anser att det är väldigt tyst och då antar att han inte har någonting?
Hade så varit fallet så hade de misstänkta inte suttit häktade så länge för den rubriceringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in