2023-01-10, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Invandrarkvinnorna som ströp Tove, vad hade de för relation med henne? Var de hennes knarklangare? Eller fakevänner? Eller vad tror ni? Jag har inte alls läst in mig så jag kommer
te som en blöt fågelbajs rakt in här.

Ingen av oss vet varför och hur dom dödade TT och troligtvis så kommer vi nog aldrig få veta varför?

En Gissning av mig är att anledningen kan bero på avundsjuka svartsjuka eller så visste TT någonting som inte fick komma fram?
Senast redigerad av Anedin 2023-01-10 kl. 05:50.
Citera
2023-01-10, 06:42
Medlem
Xedomes avatar
Hej,
har inte följt tråden ett tag, pga brist på nya fakta & alltför många & långa spekulationer.

Vill bara säga, att enligt texttv (9/1), ska åklagaren ha gått ut med, att:

1. Han har en klar bild av vad som hänt
2. Mordet ska ha skett i lägenheten
3. Den rättsmedicinska undersökningen är ännu inte klar.

Den försts punkten (1) kände vi ju till.
Nr (2) var nytt för mig, då. kan vi nog sluta spekulera om brottsplatsen. I och med att åklagaren har en klar bild av vad som hänt - trots att (3) den rättsmedicinska undersökningen inte är klar - torde dödsorsaken vara lätt att fastställa, men NFC långsamma med provsvar (som vanligt..).

Kan vara bra att ha ovanstående uttalande svart på vitt, mitt i alla resonemang om annat, tänkte jag (om det inte postats tidigare).
Citera
2023-01-10, 06:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Invandrarkvinnorna som ströp Tove, vad hade de för relation med henne? Var de hennes knarklangare? Eller fakevänner? Eller vad tror ni? Jag har inte alls läst in mig så jag kommer lite som en blöt fågelbajs rakt in här.
I sammanfattningen på s. 1 finns allt av vikt att läsa.
Citera
2023-01-10, 06:46
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I sammanfattningen på s. 1 finns allt av vikt att läsa.
Är JJ och MH invandrarkvinnorna? Om det var allt av vikt borde denna information framgå att dessa är MGM och att de är invandrare. Står inte ett skit om deras relation i sammanfattningen.

Vidare står det kring bilderna inte ett skit vem som är vem för någon som inte är insatt. Bara MGM1 och MGM2.

En bra sammanfattning ändå jag gillar den, tack för informationen!
Senast redigerad av KognitivDissonans 2023-01-10 kl. 07:26.
Citera
2023-01-10, 06:54
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Invandrarkvinnorna som ströp Tove, vad hade de för relation med henne? Var de hennes knarklangare? Eller fakevänner? Eller vad tror ni? Jag har inte alls läst in mig så jag kommer lite som en blöt fågelbajs rakt in här.

Det är så här trådsanningar startar...
Varför skriver du att de ströp henne?

Vadå "vad tror ni" angående deras relation till varandra?
Läs sammanfattningen istället för att någon ska komma här, 40 tusen inlägg i tråden, och sammanfatta den mest basic informationen som presenterats i fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Hej,
har inte följt tråden ett tag, pga brist på nya fakta & alltför många & långa spekulationer.

Vill bara säga, att enligt texttv (9/1), ska åklagaren ha gått ut med, att:

1. Han har en klar bild av vad som hänt
2. Mordet ska ha skett i lägenheten
3. Den rättsmedicinska undersökningen är ännu inte klar.

Den försts punkten (1) kände vi ju till.
Nr (2) var nytt för mig, då. kan vi nog sluta spekulera om brottsplatsen. I och med att åklagaren har en klar bild av vad som hänt - trots att (3) den rättsmedicinska undersökningen inte är klar - torde dödsorsaken vara lätt att fastställa, men NFC långsamma med provsvar (som vanligt..).

Kan vara bra att ha ovanstående uttalande svart på vitt, mitt i alla resonemang om annat, tänkte jag (om det inte postats tidigare).

Tack! Du är bara typ 15 sidor för sent med den informationen. 40 tusen inlägg här, och du tror att ingen skriver om detta? Stod ju högst upp i tidningarna för bara någon dag sen.
Citera
2023-01-10, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Det är så här trådsanningar startar...
Varför skriver du att de ströp henne?

Vadå "vad tror ni" angående deras relation till varandra?
Läs sammanfattningen istället för att någon ska komma här, 40 tusen inlägg i tråden, och sammanfatta den mest basic informationen som presenterats i fallet.

Tack! Du är bara typ 15 sidor för sent med den informationen. 40 tusen inlägg här, och du tror att ingen skriver om detta? Stod ju högst upp i tidningarna för bara någon dag sen.
Jag fick information kring sammanfattningen av sybel. Så nu läser jag den. Har inte jättemycket intresse av fallet då jag inte är intresserad egentligen. Förut när tråden skapades fanns ingen sammanfattning, därav kände jag inte till den att den fanns. Nu förstår du kanske.
Citera
2023-01-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du antar att den är det, vilket skapar trådsanning att den är det.
Det kan vara ändring utav folkbokföring för att underlätta postgången istället för att posten kommer till en avspärrad lägenhet.

Att anta är inte att skapa trådsanning. Det är just vad det låter, ett antagande och inte ett fastslaget påstående. Så helt okej uttryck anser jag.
Citera
2023-01-10, 07:16
Medlem
Citat:

Då är det bra om du läser in dig lite.
Sidan 1 har du all sammanställning och svarar på många frågor.
Citera
2023-01-10, 07:35
Medlem
Citat:

Svartsjuka, fega, rasistiska knarklangare!!!!
Citera
2023-01-10, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Svartsjuka, fega, rasistiska knarklangare!!!!
Ja på sannolika skäl misstänkta - att mörda en genomgod läkarstuderande tjej med intresse för knattefotboll är ungefär detta du beskrev
Citera
2023-01-10, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Vad tror ni är anledningen till att någon av dom två tjejerna mest troligen kommer medge något form av brott imorgon?

Dom båda har ju trots allt hållt fast vid att dom är oskyldiga i nästan två månader, vilket är ovanligt i fall som detta där dom två misstänkta är väldigt unga.

Kan det vara försvarsadvokaten som har rekommenderat sin klient utifrån vilka bevis polisen har presenterat?

Eller kan det vara så enkelt som att en av tjejerna har brutits ner rent psykiskt efter två månader i en häktescell och vill nu helt enkelt stå för sina handlingar?

Säkert ingen ny tanke i tråden men iaf; tror att ena/bägge kommer att erkänna gravfridsbrott pga att bevisen för att de har hanterat kroppen är överväldigande.
Att det inte alls är lönt att neka till det.
Däremot kan det ju föreligga oklarheter avseende den exakta dödsorsaken, det kan kanske där finnas ett teoretiskt utrymme för att hävda olycka etc.
Eller, givetvis, de kan börja skylla på varandra.
Tippar på att J (det var väl hon som enl advokaten hade ändrat inställning) medger skyddande av brottsling och gravfridsbrott.
Citera
2023-01-10, 07:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det var nog ett taktiskt drag av JJ att byta ombud till den mer erfarna advokaten Clea. Det gick ett program för x antal år sedan, har för mig att det hette försvarsadvokaterna el.dyl. Där var Clea en av advokaterna tillsammans med Johan Eriksson, Björn Hurtigh och några till. Sveriges skickligaste advokater.
Blir intressant hur den nya inställningen från JJ kommer lyda. Kommer hon skylla allt på MH och endast medge brott mot griftefriden eller kommer hon hävda olyckshändelse alternativt vållande till annans död
Jag tänkte precis gå in i tråden och beta på någonting i den stilen. En "ny inställning" till brottet innebär sannolikt att JJ kommer att skylla på sin yngre vän trots att ingen någonsin kommer att tro på det. Undrar om någon sätter emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in