2022-10-07, 21:27
Medlem
Umidigi har blivit dyra sedan 2020 när jag beställde en A9 Pro 6GB + 128GB och en Urun GPS klocka för 1100 kr.

I dag kostar produkterna tillsammans 3100 kr. Inte en chans i världen att jag skulle betala den summan.

Då är det mycket bättre att istället köpa en motsvarande Motorola Moto för samma pengar.
Citera
2022-10-08, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja okej, Banggood har kampanj just nu på den guldfärgade A13S som går ut om 4 dagar https://www.banggood.com/UMIDIGI-A13S-Global-Version-16MP-AI-Dual-Camera-6_7-inch-Display-Unisoc-T310-5150mAh-64GB-32GB-Quad- Core-4G-Smartphone-p-1942588.html?cur_warehouse=HK&ID=63190256316542624 6444&rmmds=search
Men annars kanske den dubbla lagringen och en annan processor kan påverka ...priserna hos Banggood kan variera rätt mycket och har gått upp en del på sista tiden.
Ok!
Men vet du kanske hur många modeller det finns av varje sort, jag menar vissa heter s,pro/global, finns det mer? Är pro den bästa sorten av varje variant oavsett vilken man väljer?
Citera
2022-10-08, 17:32
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenbroder
Ok!
Men vet du kanske hur många modeller det finns av varje sort, jag menar vissa heter s,pro/global, finns det mer? Är pro den bästa sorten av varje variant oavsett vilken man väljer?
Nja den "bästa" verkar vara Pro 5G som bl.a har 90Hz uppdateringsfrekvens, 8GB RAM, Dimensity CPU m.m.
Citera
2022-10-08, 19:45
Medlem
Missade du deras "Super Deal" på en A13 Pro 4G för $91,99 hos Aliexpress? Den 10/10 så säljs 5G versionen för $164,99 i samma butik.

Du får också hålla utkik efter deras kampanjer när en ny produkt släpps. Deras butik på Aliexpress heter UMIDIGI Official Store.
Citera
2022-10-15, 15:39
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Köp en begagnad normal telefon istället. Vad gäller Kinamobiler så får man vad man betalar för.
Nja. Själv köpte jag Huawei och senare xiaomi innen dom blev erkända märken. Det var kanon nallar för en bråkdel av priset för en Huawei eller en Samsung. Hade en elephone också. Dom hade inte slagit på den tiden men det var en riktigt bra nalle också. Köpte den för 7-8 år sedan. Fast nu med frugan som användare.
Samsung gör f. ö dåliga nallar men folk springer och köper dom i flock. Har haft 3 olika av Samsungs flaggskepp och det har varit strul med alla. På ett sätt som jag inte haft med nämnda Kina-märken.
Det finns garanterat ett antal riktigt bra, för oss okända märken från Kina.
Citera
2022-10-15, 16:01
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Nja. Själv köpte jag Huawei och senare xiaomi innen dom blev erkända märken.
Nu är väl Xiaomi och Huawei inte att anse som kinamärken trots att de kommer från Kina. De två företagen har tillsammans 20 procent av världsmarknaden för smartphones. Och redan ~2010 ansågs ju Xiaomi som ett kvalitetsmärke bland kinatelefoner. Med kinatelefoner tänker jag på de mindre kända tillverkarna vars kvalitet och support kan vara extremt bristfällig.

För övrigt hade jag själv en Elephone S8 som andratelefon under flera år. Dess skärm var direkt beroendeframkallande och önskar att någon annan tillverkarna kunde lansera en 6-tummare i 16:9-format. Men ska ju inte låtsas som att den inte hade en och annan bugg som aldrig åtgärdades.

Frågan är ju bara vad som är bäst, en begagnad S20 för 2000 kronor med dess Snapdragon 865 och kameran med OIS eller en kinamodell som förvisso är ny men långsammare och överlag sämre på alla sätt.
Senast redigerad av hakro807 2022-10-15 kl. 16:03.
Citera
2022-10-15, 16:26
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nu är väl Xiaomi och Huawei inte att anse som kinamärken trots att de kommer från Kina. De två företagen har tillsammans 20 procent av världsmarknaden för smartphones. Och redan ~2010 ansågs ju Xiaomi som ett kvalitetsmärke bland kinatelefoner. Med kinatelefoner tänker jag på de mindre kända tillverkarna vars kvalitet och support kan vara extremt bristfällig.

För övrigt hade jag själv en Elephone S8 som andratelefon under flera år. Dess skärm var direkt beroendeframkallande och önskar att någon annan tillverkarna kunde lansera en 6-tummare i 16:9-format. Men ska ju inte låtsas som att den inte hade en och annan bugg som aldrig åtgärdades.

Frågan är ju bara vad som är bäst, en begagnad S20 för 2000 kronor med dess Snapdragon 865 och kameran med OIS eller en kinamodell som förvisso är ny men långsammare och överlag sämre på alla sätt.
Om du läser igenom en gång till så ser du att jag menade ganska långt tillbaka i tiden. Hade Huawei redan för tio år sedan.ps. Var elephone p900 jag hade om jag minns rätt.
Vad jag menade med inlägget var att man säkert kan hitta nya, riktigt bra märken som vi kanske inte riktigt känner till här.
Senast redigerad av anusponten 2022-10-15 kl. 16:51.
Citera
2022-12-28, 01:35
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Jag har ungefär samma fråga som TS, förutom att jag inte bryr mig om storleken. Jag är ute efter en lur med hyffsat stort batteri samt NFC.

Modellen är helt ny och kostar för tillfället 150 USD. Finns det någon bättre budgetlur med NFC för ungefär samma peng eller billigare?

Umidigi BISON X10S NFC | X10G NFC
Citera
2023-01-10, 05:02
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Jag har ungefär samma fråga som TS, förutom att jag inte bryr mig om storleken. Jag är ute efter en lur med hyffsat stort batteri samt NFC.

Modellen är helt ny och kostar för tillfället 150 USD. Finns det någon bättre budgetlur med NFC för ungefär samma peng eller billigare?

Umidigi BISON X10S NFC | X10G NFC

Det finns väl fler tillverkare, till exempel Cubot, Ulefone, samt Doogee. Den sistnämnda brukar jag kalla Dodgy.

Angående telefonen i den där länken, så kostar den för tillfället 135 dollar. Med rabattkuponger och koder så blir den ännu billigare.

https://www.aliexpress.com/item/1005003685524766.html

Applicera butikens $2 kupong samt koden WinterC10 vid utcheckningen, så sparar du ytterligare 21 dollar och slutpriset hamnar på 114 dollar.
Citera
2023-01-10, 16:06
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det finns väl fler tillverkare, till exempel Cubot, Ulefone, samt Doogee. Den sistnämnda brukar jag kalla Dodgy.

Angående telefonen i den där länken, så kostar den för tillfället 135 dollar. Med rabattkuponger och koder så blir den ännu billigare.

https://www.aliexpress.com/item/1005003685524766.html

Applicera butikens $2 kupong samt koden WinterC10 vid utcheckningen, så sparar du ytterligare 21 dollar och slutpriset hamnar på 114 dollar.

Jag har sett fler udda märken på Aliexpress, men vet ingenting om dem. En del har verkligen skumma namn och recensionerna säger en hel del.

Umidigi verkar lite mera etablerad och 114 dollar är billigt. Då gör det inte så mycket om jag ramlar i fyllan och lyckas knäcka telefonen.
Citera
2023-02-26, 19:29
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Jag glömde bort den här tråden, men jag fick hem telefonen för en vecka sedan. Umidigi BISON X10G NFC är budgetversionen, men jag blev ändå hyffsat imponerad av den. Den känns rejäl och högtalaren fungerar väldigt bra vid samtal. Nu kan jag göra som blattarna i kommunaltrafiken och snacka högt och ljudligt så att alla andra medresenärer blir störda under hela resan.

Skönt med en telefon utan en massa Bloatware.
Citera
2023-06-04, 17:47
Medlem
HanifBalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Jag glömde bort den här tråden, men jag fick hem telefonen för en vecka sedan. Umidigi BISON X10G NFC är budgetversionen, men jag blev ändå hyffsat imponerad av den. Den känns rejäl och högtalaren fungerar väldigt bra vid samtal. Nu kan jag göra som blattarna i kommunaltrafiken och snacka högt och ljudligt så att alla andra medresenärer blir störda under hela resan.

Skönt med en telefon utan en massa Bloatware.
Jag funderar på att köpa UMIDIGI A11 Pro Max, A13 Pro 5G, eller A13 Pro Max 5G,

(FB) Är UMIDIGI telfonerna prisvärda för deras specs jämfört med andra telefoner?

har kollat lite från tråden ovan.

A 13 samt a 13 pro verkar ju fan vara sämre än a11 pro max, dock så är a13 pro 5g samt pro max i likhet med a11 pro max.

När du säger skönt med en telefon utan en massa bloatware vad syftar du på med bloatware då? Tror du de jag tänker köpa också inte har skiten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in