2023-01-10, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Skall bli intressant att fp reda på vad polisen har för bilder på bilen och vilka som sitter i , om det nu går att se ?

Ja det ska bli intressant, men det blir ju först när FUP släpps vid åtal som det kanske kommer hända.
Absolut inte imorgon.
Citera
2023-01-10, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Ja, det var väl någon från företaget som tillhandahåller den aktuella cctv- utrustningen vid Gulf som här i tråden skrev något i stil med att man kunde se minsta rostfläck så då borde det väl gå att se vilka som är i bilen tycker man?

Någon som vet vilken tid det blir häktningsförhandling?

Det är ingen förhandling, tingsrätten tar bara ett beslut om förlängd häktning eller ej.
Det blir när tingsrätten har tid att göra det, alltså ingen bestämd tid.
Citera
2023-01-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ok, jag trodde det var bilen som JJ äger som skrevs över på pappan, ja då måste lägenheten ha blivit tömd och uppsagd medans JJ sitter i häkte.
Jag gissar att JJ med familj inte kan bo kvar i Vetlanda efter det här
Det gäller nog även Maja +familj
Citera
2023-01-10, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är ingen förhandling, tingsrätten tar bara ett beslut om förlängd häktning eller ej.
Det blir när tingsrätten har tid att göra det, alltså ingen bestämd tid.

Det kommer bli häktningsförhandling för åtminstone JJ i och med att hon bestred åtalsförlängning.
Citera
2023-01-10, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det kommer bli häktningsförhandling för åtminstone JJ i och med att hon bestred åtalsförlängning.

Men inte så snabbt som imorgon väl? Brukar de inte förbereda sig någon dag extra?
Citera
2023-01-10, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Ja det var den omständigheten jag baserade min fråga på, tack för klargörandet!
Men tänker oxå som smalandsbo, att det väl inte kan bli idag?
Citera
2023-01-10, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Ja det var den omständigheten jag baserade min fråga på, tack för klargörandet!
Men tänker oxå som smalandsbo, att det väl inte kan bli idag?

Prioriterad nyhetsvaka för min del under morgondagen
Ska bli riktigt intressant vad JJ och hennes nya advokat har kommit på för idé för att spräcka kommande åtal och ev fortsatt häktning.
Kanske lyckats hitta ett kryphål för att bli släppt på fri fot tills huvudförhandling?(Hoppas inte)
Citera
2023-01-10, 02:44
Medlem
Citat:
Prioriterad nyhetsvaka för min del under morgondagen
Ska bli riktigt intressant vad JJ och hennes nya advokat har kommit på för idé för att spräcka kommande åtal och ev fortsatt häktning.
Kanske lyckats hitta ett kryphål för att bli släppt på fri fot tills huvudförhandling?(Hoppas inte)

Hehe ja det kommer bli samma prio 1 för min del
Sprätter i tårna så nyfiken jag är på vad JJ och advokaten kommer med
Citera
2023-01-10, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I intervjun i SVT, från Smålandsposten, tror jag det var som Rullman svarade så på direkt fråga från reportern.
Tack länken sattes in här
Citera
2023-01-10, 05:23
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lär väl knappast hjälpa om man hittar ex hår eller hudrester under Toves naglar eller blod på kläder på ställen dit det stänkt vid slag etc.
Eller DNA på eventuellt mordvapen etc.
Jag gissar att båda kvinnorna sitter stenhårt pga teknisk bevisning, polisen måste mer reda ut varför och vem som gjorde vad.
Är inte Tove mördad genom knivhugg eller några slag med något tungt tillhygge så gissar jag att hon har strypts till döds och båda kvinnorna har hjälpt till att hålla fast och strypa BO.
Är det kniv alt tillhygge så kan den ena komma lindrigare undan, är det strypning så lär båda åka på livstid.
Min gissning
Invandrarkvinnorna som ströp Tove, vad hade de för relation med henne? Var de hennes knarklangare? Eller fakevänner? Eller vad tror ni? Jag har inte alls läst in mig så jag kommer lite som en blöt fågelbajs rakt in här.
Citera
2023-01-10, 05:35
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ja det ska bli intressant, men det blir ju först när FUP släpps vid åtal som det kanske kommer hända.
Absolut inte imorgon.

Så är det ju men man är sjukt nyfiken.

Jag tycker för övrigt det är knepigt med att de inte fått alla bevis klara ännu men det kanske är vanligt det tar många månader ?
Citera
2023-01-10, 05:41
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Invandrarkvinnorna som ströp Tove, vad hade de för relation med henne? Var de hennes knarklangare? Eller fakevänner? Eller vad tror ni? Jag har inte alls läst in mig så jag kommer lite som en blöt fågelbajs rakt in här.

Om det nu är dom så är de gamla kamrater som hållt till i samma krets som tydligen blivit uppdelat efter ,,,ja vad det nu kan vara ?

Sen pratas det om svartsjuka m.m som motiv men det återstår att se, kanske låg de i samma säng vem vet ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in