2023-01-09, 23:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodilmedstil
Enligt en journalist på en kvällstidning så finns inga etablerade medier som bekräftar PG som avliden. Märkligt dock att många på Facebook ändå skickar sina kondoleanser. Jag vet inte vad jag ska tro. Anhöriga är underrättade enligt polisen men ingen kan (vill?) bekräfta vem som avlidit. Känns konstigt att det är tyst om en känd tv-personlighet. Finns det något kring olyckan som är lite känsligt att avslöja eller inte bör komma till allmän kännedom?

Om det nu är PG som är dödsoffret så borde han ju bli registrerad som avliden på Ratsit inom kort oavsett om tidningarna skriver ut hans namn eller ej.
Citera
2023-01-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Det tar inte 1 h och inte ens 48 h innan det sker, är du helt störd i roten?

Nej, inte störd.
Bara informerade.
Trevlig kväll.
Citera
2023-01-09, 23:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Om de anhöriga inte vill få ut ett dödsfall i media så låter media bli, så länge det inte är en offentlig person. (Och nej, programledaren var ingen offentlig person).

Skulle nog säga att han var offentlig person även om han inte varit i rampljuset på ett tag. Han slutade som programledare för lyxfällan så sent som 2017.
Citera
2023-01-09, 23:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Enligt en journalist på en kvällstidning så finns inga etablerade medier som bekräftar PG som avliden. Märkligt dock att många på Facebook ändå skickar sina kondoleanser. Jag vet inte vad jag ska tro. Anhöriga är underrättade enligt polisen men ingen kan (vill?) bekräfta vem som avlidit. Känns konstigt att det är tyst om en känd tv-personlighet. Finns det något kring olyckan som är lite känsligt att avslöja eller inte bör komma till allmän kännedom?

Också konstigt att Expressen kan säga att det är en känd tv-profil som avlidit om de inte vet vem det rör sig om.
Citera
2023-01-09, 23:14
Medlem
Citat:

Om en känd person som inte är död får kondoleanser brukar väl denne göra sig hörd och meddela att han/hon lever!
Citera
2023-01-09, 23:15
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om det nu är PG som är dödsoffret så borde han ju bli registrerad som avliden på Ratsit inom kort oavsett om tidningarna skriver ut hans namn eller ej.

Det är skatteverket som registrerar det, sedan förs det över till ratsit med viss fördröjning, upp till ett par veckor.

Det går att ringa skatteverket och fråga, man får svar i luren direkt.

LL
Citera
2023-01-09, 23:16
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Skulle nog säga att han var offentlig person även om han inte varit i rampljuset på ett tag. Han slutade som programledare för lyxfällan så sent som 2017.

Han var ingen offentlig person i den bemärkelsen som man egentligen menar med begreppet. Jag tror media släpper identiteten först när hustrun är redo och gett sitt godkännande.
Citera
2023-01-09, 23:17
Medlem
Petermadsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Nej, inte om utredningen visar att inget brottsligt skedde (olycka) eller att ett brott begicks men den åtalade är död. Då stängs utredningen. Det måste gå till åtal mot någon (levande) för att FUP ska bli offentlig.

I detta fall handlar det bara om att få pollisresurser och ett nummer att jobba mot. Någon FUP kommer aldrig komma ut.
Skulle ju kunna bli åtal mot förare av lastbilen.
Citera
2023-01-09, 23:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det är skatteverket som registrerar det, sedan förs det över till ratsit med viss fördröjning, upp till ett par veckor.

Det går att ringa skatteverket och fråga, man får svar i luren direkt.

LL

Nej, det förs över i princip samtidigt. Max ett par dagars fördröjning.
Citera
2023-01-09, 23:19
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Nej, det förs över i princip samtidigt. Max ett par dagars fördröjning.

Min gode vän GW tog det nästan två veckor för. Men det var ovanligt lång tid.

Men poängen är att skatteverket kan ge besked imorgon.

LL
Citera
2023-01-09, 23:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Skulle ju kunna bli åtal mot förare av lastbilen.

Hur skulle det kunna bli det när det var PG som körde in i lastbilen och inte tvärtom? När dessutom passageraren har vittnat om att han körde vingligt så tyder allt på att han fortfarande var alkoholpåverkad efter festen dagen innan.
Citera
2023-01-09, 23:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Min gode vän GW tog det nästan två veckor för. Men det var ovanligt lång tid.

Men poängen är att skatteverket kan ge besked imorgon.

LL

GW som i Leif G.W. Persson? Han lever fortfarande och uttalade sig i Tv4 så sent som igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in