2023-01-09, 20:09
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Hursomhelst väldigt tragiskt. Ung, snygg, fru och fyra barn.

Det fetade kan vi glömma! När blev en 50-åring ung?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Exakt, han får en sladd åt vänster och får panik,överkompenserar med ratten bilen kastar ännu hårdare åt höger och sedan vilt vevandes i ratten så går bilen in i ett tredje ännu kraftigare kast som gör att du åker över på fel sida igen.

I forumet för olyckor, så skriver någon som påstår sig ha suttit i mötande sandbil att Patricks bil först vinglade över vägbanorna, för att sedan köra rakt emot dem. Hon skrev inte ett ord om sladdade och kast hit och dit.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Skulle inte förvåna mig. Var tvungen att googla Patrick och för två år sedan så "vaknade han upp sönderslagen" I sin lägenhet på Östermalm, efter att ha varit ute och festat och åkt taxi hem.

Han hade alltså INGET minne av vem som slagit honom, eller varför, bara en vag hypotes om att taxi chauffören misshandlat honom efter bråk om pengar. Hur vanligt är minnesluckor av den graden efter festande hos medelålders? Mig har det bara hänt när jag blandat droger och alkohol, men jag har ju hört att folk som har alkoholproblem kan drabbas av minnesluckor.
Det var väl 2010, dvs snart 13 år sedan.
Citera
2023-01-09, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.

Han var bara barnet. RIP
Citera
2023-01-09, 20:12
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Tog han självmord?!

Här kommer vittnesuppgifter från den mötande lastbilen:

”För att få slut på alla spekulationer så väljer jag nu att berätta vad som hände då jag är den kvinnliga passageraren i lastbilen.
Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon”

Var i hela friden är källlan till det påståendet då. Ingen länk, no nothing. 🙄
Citera
2023-01-09, 20:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
I forumet för olyckor, så skriver någon som påstår sig ha suttit i mötande sandbil att Patricks bil först vinglade över vägbanorna, för att sedan köra rakt emot dem. Hon skrev inte ett ord om sladdade och kast hit och dit.
Hade han en fyrhjulsdriven bil med modern ABS, Antispinn etc så kan absolut bilen minska kasten kontra vad man fick med en gammal 240 på 80 talet. Beroende på väglag, däck och hur mycket man vevar med ratten så kan du köra dig själv av vägen genom att överkompensera likafullt.
Är det snorhalt så är det.
Citera
2023-01-09, 20:21
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Exakt, är väl det som talar emot. Beskrivningen skulle varit annorlunda om han sladdade istället för vinglade.

Skulle han kunna ha somnat bakom ratten? Blev ju sent kvällen innan.

Och har porsche någon typ av autopilot eller lane assist? Såna system kan ju få problem när det är slask. Vet att t ex tesla har en tendens att lägga sig mitt i vägen, dvs halvt i motsatt körfält, om den inte ser vägstrecken. Kanske haft det påslaget och slumrat till eller kollat mobilen några sekunder?

Annars är det ju tyvärr ett alternativ att han gjorde det med flit.
Senast redigerad av bushus 2023-01-09 kl. 20:23.
Citera
2023-01-09, 20:22
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snillet88
Haha jag har bara läst nån annan som skrivit så och tyckt samma? Exakt så. Även om hon inte sitter och hänger på sin instagram så är det osmakligt att kommentera under ett födelsedagsinlägg.
Skitsnack. Skulle hon må sämre för att någon skickade ett hjärta och skrev att dom beklagade? Herregud. Du läste bara där att en person tyckte så och måste skriva samma sak själv. Fjantigt.
Citera
2023-01-09, 20:26
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.

Man avlider normalt inte i 50-års åldern. Det vet väl t o m du?
Citera
2023-01-09, 20:31
Medlem
Amazon-mannens avatar
Jag tippar på en aptit på knark och fallna kvinnor
Citera
2023-01-09, 20:50
Medlem
kebobbs avatar
08 januari 13:04, Trafikolycka, Strängnäs
Kollision mellan lastbil och taxi på länsväg 990, i höjd med Björkhem.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/januari/8/08-januari-1304-trafikolycka-strangnas/

Bara en person i taxin. Ingen taxichaffis, bara PG eller fel i rubriksättningen?
Citera
2023-01-09, 20:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Beskrivningen att han först är över i fel körfält och sen svänger tillbaka, för att sen i sista sekund svänga åter in i fel körfält och frontalkrocka med lastbilen talar starkt för självmord. Det är mycket vanligt att man "provar" innan man faktiskt tar sitt liv skarpt.

Den där teorin hade kunnat funka om Grimlund färdats i en Nissan Micra eller gammal VW-bubbla. Dagens moderna bilar är så proppfulla med airbags, geniala deformationszoner och andra sinnrika säkerhetssystem att självmordsteorin blir långsökt. Det är helt enkelt för stor chans (risk) att man överlever även en frontalkrock -- och de sydtyska lyxbilarna är outstanding i grenen säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in