2023-01-09, 19:56
Medlem
Han har tydligen åkt fast för rattfylla för några år sen...
Citera
2023-01-09, 19:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Beskrivningen att han först är över i fel körfält och sen svänger tillbaka, för att sen i sista sekund svänga åter in i fel körfält och frontalkrocka med lastbilen talar starkt för självmord. Det är mycket vanligt att man "provar" innan man faktiskt tar sitt liv skarpt.

Visst händer det att folk tar sitt liv i trafiken men han hade väl varit på någon fest innan och det låter inte så troligt att man drar iväg på en fest om man bestämt sig för att ta livet av sig i närtid. Mer troligt att det är mobilsurfande, alkohol eller "ny" bilteknik som är orsaken. Med ny bilteknik så tänker jag på sånt som nyare bilar har där det finns varianter av autopilot med funktioner som håller bilen innanför linjer och sånt
Citera
2023-01-09, 19:57
Medlem
HeavyPops avatar
Nån källa på att Patrick Grimlund är död öht..?

I såna fall, vila i frid...
Citera
2023-01-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tror inte 9-åringen bryr sig om detta. Sorgen är lika stor med eller utan petitesser. Du har bara läst att en person tyckte så och börjar tycka likadant. Tror inte ens att Sara sitter och läser på sitt IG hela dagarna. Hon har nog annat att tänka på.

Haha jag har bara läst nån annan som skrivit så och tyckt samma? Exakt så. Även om hon inte sitter och hänger på sin instagram så är det osmakligt att kommentera under ett födelsedagsinlägg.
Citera
2023-01-09, 20:00
Medlem
Han hade bara kört nån kilometer kl 13 på dagen. Varför skulle han somna
Citera
2023-01-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tycker han ser helt normal ut, som en lycklig familjefar.

Olyckan berodde med all säkerhet på öldrickandet med hockeypolarna. Han drack för mycket och sov för lite. Sen när han skulle köra hem somnade han bakom ratten precis när en lastbil skulle passera i motsatt körfält.

Mycket tveksam till att han somnat bara efter några minuter i bilen. tar ju 15-20 min från Mariefred hem till honom.
Citera
2023-01-09, 20:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathgrip
Råkar ha en tvåhjulsdriven Taycan i min bekantskapskrets. Ser dock att det vanligaste verkar vara fyrhjulsdrift. 120 blocketannonser med fyrhjulsdrift vs 20 annonser med bakhjulsdrift.

Taycan är en urusel vinterbil om det sitter friktionsdäck på den. Jag skulle säga att det vanligaste är friktionsdäck till sportbilar på vintern, dvs dubbfria.

Patricks Porsche Taycan är 4-hjulsdriven, det klarades ut i tråden redan igår.

Och att fortsätta påstå att olycksbilen var försedd med dubbfria däck när du inte har kunskap om saken är ju rent svammel.
Citera
2023-01-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Beskrivningen att han först är över i fel körfält och sen svänger tillbaka, för att sen i sista sekund svänga åter in i fel körfält och frontalkrocka med lastbilen talar starkt för självmord. Det är mycket vanligt att man "provar" innan man faktiskt tar sitt liv skarpt.

Det tyder snarare på att han somnat/fått sladd, svängt tillbaka för snabbt och med för stora rattrörelser för att därefter sladda tillbaka mot mötande trafik.
Väglaget har oxå varit is,snö,slask i/runt Sthlm så det här nog ihop med olyckan.

Ett typexempel på olyckor som händer när man blir stressad, överraskad eller nyss tagit körkort.

Det finns t.o.m med i körkortsboken. (Fanns iaf när jag tog körkort gör 100år sen).
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-01-09 kl. 20:07.
Citera
2023-01-09, 20:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushus
Eller att han helt enkelt fått sladd. Kollar man dashcams osv på folk som tappar kontrollen tycker jag ofta man ser folk sladda höger och vänster ett par gånger innan de kör av vägen. Ganska typiskt enligt mig.

Vet inte vad fenomenet heter, men gissar att det beror att man håller på och sladdar av åt ena hållet, överkompenserar med ratten, får lite grepp och slungas över till andra sidan, sen upprepas det.
Menar typ som här: https://youtu.be/gbN3drqcBAw?t=53, eller här https://youtu.be/y4_3LNvglLA?t=18 . Bara första exemplena jag hittade, men finns otaliga. Särskilt när det gäller effektstarka bilar på halt väglag vilket det var. Särskilt troligt eftersom han bara haft bilen ett par månader och antagligen inte är van vid den.

Det som talar emot den teorin är dock att vittnesuppgiften bara säger att han bytte mellan körfälten. Man ser ju ganska tydligt om en bil får sladd, så om det var så är det ju ganska rimligt att skriva med.

En annan grej som talar emot självmord är dock att han i så fall valde att krocka med ett annat fordon. Vet inte om det finns statistik, men känns ju mer logiskt att orsaka en singelolycka om man har de planerna.
Exakt, han får en sladd åt vänster och får panik,överkompenserar med ratten bilen kastar ännu hårdare åt höger och sedan vilt vevandes i ratten så går bilen in i ett tredje ännu kraftigare kast som gör att du åker över på fel sida igen.
Citera
2023-01-09, 20:06
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
8,7 Mkr i eget kapital i egna bolaget. Välskött och bra allting. Han tog ut den lön han behövde, hade kunnat plocka ut väsentligt högre lön om han så hade önskat.

Bra soliditet men kassalikviditeten så inget vidare ut. Tillgångarna består i huvudsak av anläggningstillgångar. Sen har det gått ett år och vi vet inte vad som hänt efter senaste bokslutet.

Hursomhelst väldigt tragiskt. Ung, snygg, fru och fyra barn.
Citera
2023-01-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Han har tydligen åkt fast för rattfylla för några år sen...

Skulle inte förvåna mig. Var tvungen att googla Patrick och för två år sedan så "vaknade han upp sönderslagen" I sin lägenhet på Östermalm, efter att ha varit ute och festat och åkt taxi hem.

Han hade alltså INGET minne av vem som slagit honom, eller varför, bara en vag hypotes om att taxi chauffören misshandlat honom efter bråk om pengar. Hur vanligt är minnesluckor av den graden efter festande hos medelålders? Mig har det bara hänt när jag blandat droger och alkohol, men jag har ju hört att folk som har alkoholproblem kan drabbas av minnesluckor.
Citera
2023-01-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Bra soliditet men kassalikviditeten så inget vidare ut. Tillgångarna består i huvudsak av anläggningstillgångar. Sen har det gått ett år och vi vet inte vad som hänt efter senaste bokslutet.

Hursomhelst väldigt tragiskt. Ung, snygg, fru och fyra barn.

När är man inte ung längre ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in