2023-01-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja men god fortsättning!

Visst undrar man varför så mycket i denna utredning försvunnit med tiden och kända spår aldrig kollades upp.

Kan det bero på samtiden? Ett lågprioriterat klassfall och en kvinnosyn som var victim blaming? För att inte tala om den genomsyrande inkompetensen (lathet, okunskap, dålig moral?) hos utredarna att hantera och analysera intressanta vittnen och tekniska bevis?

Att inte bevisen sparats kan det bero på att fallet officiellt ej klassades som mord och således behövde inte bevisen sparas? Vet att denna praxis förekommit bla i England.

Ur en annan synvinkel ser det ut som polisen inte ville bli granskad då man bara sopa det hela under mattan.

Jag tror att det var en kombination av allt du nämner. Da Costa-fallet var väl lågprio, knarkare hade låg status, det var svamliga människor att förhöra osv. Kompetensen fanns väl inte heller. Men ärligt talat, det fanns ju massor av stoff att jobba med. Bara detta att da Costa var stalkad av Tor Åberg, det var ju lyxigt för en utredare. Han hade för fan full koll på henne sista veckorna, hängde på överallt.

Jag vet inte hur det funkade med byråkratin. Det kan vara som du säger.

Nåt lurt är det ju. Bland det konstigaste polisen gjorde, var att OMEDELBART skjuta Gonerka åt sidan.
Detta var alltså ett 100% sunt tips, som kom redan i augusti. Det sker man direkt i. Gonerka satt i ett slött rutinförhör, hans bil kollades inte osv.

Jag misstänker nästan att polisen inte ville prata med det värsta "buset" på gatan.
Kanske visste "det värsta buset" saker polisen inte ville tala om?
Citera
2023-01-09, 18:07
Medlem
Citat:
Idag med geografisk-& GM profilering vet vi att det inte var någon slump att delarna var fördelade i säckarna som de var och att dumpningsplatserna var noga utvalda av GM.

Grundtanken i geografisk profilering utgår från att människan är lat, strävar efter bekvämlighet och trygghet. GM väljer det alternativ som ger minsta ansträngning och rör sig i invant mönster.
Allt enligt Jonas Hildeby profilerade på NOA.

Det betyder att vår GM har anknytningar till dumpningsplatserna och är inte helt osmart.

Det tyder på att GM inte bara har lokalkännedom utan även självförtroendet, är gravt empatilös, tillsynes rationell och i högsta grad tjuvaktig och dumdristig. Den bor även inom kort köravstånd ifrån brottsplatsen och dumpningsplatserna (även ifrån den 3:e platsen som inte återfunnits).

Sen är vissa fall där offers huvuden separerats från kroppen men sedan hittats intressanta. I några fall tenderar GM att just lägga/begrava huvudet på sitt offret på en alldeles speciell personlig plats. Mer som en begravningsplats än en dumpningsplats.

Varför valde GM att kasta polisens blickar mot just Euginiavägen och det begränsade klientelet där och samtidigt välja ett allmänt friluftsområde och inte ett annat utsatt område som Fisksjöäng?

Smart och av en specifikt anledning tror jag. Personligt.

Mycket intressanta tankar!

Uttrycket "geografisk profilering" gillar jag väldigt mycket.
Jag har inte hört det förut. Verkar väldigt vettigt.

Pga brottets hemska natur, glömmer man ju att GM var en människa, med rädslor, känslor, bekväma vanor och inre komplexitet. Jag tror också att hen hade anknytningar till dumpningsplatserna.

Tittar man på liknande fall, ser man att GM väljer dumma dumpningsplatser, pga behover av trygghet.
Hur störd man än är, är ju en likstyckning något fruktansvärt dramatiskt.
Det finns nog alltid en stark känslomässig komponent, även efter själva brottet.

Att kasta säckar på E-vägen kan vara djävulskt smart, ju pga klientelet.
Det fanns så många alkisar, luffare och ufon där, att polisen tappade bort sig.
Det var så sunkigt att polisen hade svårt att få grepp om vittnena.
Citera
2023-01-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ja jag ifrågasätter starkt Rajs yrkesproffessionalitet.

Misstänker han undanhöll många bevis för att backa upp sitt eget fatala misstag när han slängde Teet och Härm under vagnen.

Testerna måste påvisat flera förhöjda värde av nedbrytningsprodukter. Inte minst från håranalyserna.

Men hans samvetet bubbla upp långt senare när han ringde från semestern i Spanien, säkert på fyllan, och svamla om alternativa teorier..

Riktigt feg jävla ryggradslös människa som inte ens rättade till sina egna fel och rädda dessa oskyldiga läkare när tid var. Och med det sitt eget anseende.
Nu förblir han den patetiska lilla människa han är.

Rajs agerade som ett kräk, det kan vi vara överens om.
Riktigt skum person. Han verkade ju helt paranoid och flummig och sa rakt ut till utredarna att Härm var nekrofil (!). Det står i FU.
Han trodde ju att Härms partner var delaktig också. Herregud.

Som jag minns det, tog man prov från BO:s muskler.
Det står tydligt (i FU) att vanliga lugnande medel och uppåtgrejer (tex amfetmamin) inte hittades.
BO var en rejäl pillertorsk. Även om hon gick cold turkey i mitten av juni, tror jag inte att spåren efter benso och barbiturater försvann. Det är inte möjligt.

Hon kan ju inte ha gått cold turkey heller. Isf tvärdog hon. Det skulle blivit omedelbar kollaps.
Och la hon in sig på sjukhus, skulle man ha trappat ner, långsamt.
Nä, BO kan inte ha blivit bensofri och barbituratfri på några dagar....

BO fick EP-anfall har jag läst och det är ju ett tecken på långt gånget tablettmissbruk. Hon måste ha knaprat ända fram till dödsdagen och rester av tabletterna lagrades såklart i kroppen.

BO var i extremt dåligt skick på sommaren 1984. Hennes extremt dåliga kondition bör tas i beaktande, när man gissar var hon bodde och var hon var välkommen de sista veckorna.

En så nedgången, skör heroinist släpps nästan inte in in nånstans.
Antalet adresser som polisen borde ha undersökt, var nog lätträknade.

Vet du förresten om Solnamannens lgh undersöktes 1984? Jag läste nåt om det ......

Apropå post-mortem-fynd ... man fann tecken på att BO skötte sin hygien (vilket hon var känd för) och sitt yttre in i det sista. Naglarna var tex klippta och rundade, om jag minns rätt.
Det betyder nog att hon levde som vanligt de sista dagarna. Hon ägnade sig åt prostitution, höll ihop sin fasad osv. Detta bör också betyda att hon syntes på Malmskillnadsgatan veckan efter pingst.
Under den veckan sprang hon antagligen runt med en "pojkvän", som vanligt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-01-09 kl. 18:24.
Citera
2023-01-09, 18:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Visst undrar man varför så mycket i denna utredning försvunnit med tiden och kända spår aldrig kollades upp.

Vilka kända spår då? Har du en aning om hur svårt det är att utreda ett mord om BO via sin profession kommer i kontakt med hundratals okända män? Gatuprostituerade som CdC har i alla tider har varit lätta mål för torskar med mord i sinnet. Det är med stor sannolikhet en, max två personer inblandade i det här brottet eftersom de allra flesta kvinnor tar ej emot mer än en kund i taget. Av detta kan vi dra den rimliga slutsatsen att det är extremt osannolikt att en hel hop flyttkarlar och missbrukare skulle vara inblandade i brottet.

Citat:
Kan det bero på samtiden? Ett lågprioriterat klassfall och en kvinnosyn som var victim blaming?

Rent skitsnack, polisen har lagt ner mycket tid på det här fallet men misstag har begåtts och det speciellt med det sista säkra "vittnet" arkitekten. Det finns mycket luft kring hans förehavanden kring pingsthelgen 1984, ingen vet ens exakt när det sista besöket ägde rum för allt vilade på arkitektens egna påståenden. Samtidigt vet ingen heller om hon blev skjutsad någon annanstans än till Kungsträdgården? I teorin kan han ha lämnat av henne på ett helt annan plats som har koppling till andra personer i utredningen?

Citat:
För att inte tala om den genomsyrande inkompetensen (lathet, okunskap, dålig moral?) hos utredarna att hantera och analysera intressanta vittnen och tekniska bevis?

Vilka intressanta vittnen då? Ragnars svammel i telefon kan vi räkna bort eftersom han ändrade sina tidsuppgifter för att inte tala om osäkerheten i hans påståenden. JE är ett annat exempel på uppgiftslämnare som kan spolas ganska omgående, inget tillförlitligt vittne väntar nämligen med att öppna truten i 22 år eftersom det har inte funnits någon som helst anledning att hålla tyst så länge. Den enda anledningen till att olika förvirrade individer drivit hypotesen att da Costa överlevde pingsthelgen är att åklagaren misstänkte att brottet begicks denna helg, det handlar alltså inte om någon riktig vilja att fallet blir löst utan om att så tvivel kring dödstidpunkten. Du pratar dessutom om tekniska bevis, vilka då om man får fråga?

Citat:
Att inte bevisen sparats kan det bero på att fallet officiellt ej klassades som mord och således behövde inte bevisen sparas?

Läkarna var åtalade för mord. Din slutsats stämmer ej.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet

Citat:
Ur en annan synvinkel ser det ut som polisen inte ville bli granskad då man bara sopa det hela under mattan.

Sopa vad under mattan? Det enda som verkar ha dolts av en och annan anledning är att arkitektens mapp var försvunnen när utredningen återigen tog fart 1987 efter ett uppehåll pga Palmemordet.
Citera
2023-01-09, 18:51
Medlem
Citat:
Idag med geografisk-& GM profilering vet vi att det inte var någon slump att delarna var fördelade i säckarna som de var och att dumpningsplatserna var noga utvalda av GM.

Grundtanken i geografisk profilering utgår från att människan är lat, strävar efter bekvämlighet och trygghet. GM väljer det alternativ som ger minsta ansträngning och rör sig i invant mönster.

Det betyder att vår GM har anknytningar till dumpningsplatserna och är inte helt osmart.

Det tyder på att GM inte bara har lokalkännedom utan även självförtroendet, är gravt empatilös, tillsynes rationell och i högsta grad tjuvaktig och dumdristig. Den bor även inom kort köravstånd ifrån brottsplatsen och dumpningsplatserna (även ifrån den 3:e platsen som inte återfunnits).

Sen är vissa fall där offers huvuden separerats från kroppen men sedan hittats intressanta. I några fall tenderar GM att just lägga/begrava huvudet på sitt offret på en alldeles speciell personlig plats. Mer som en begravningsplats än en dumpningsplats.

Varför valde GM att kasta polisens blickar mot just Euginiavägen och det begränsade klientelet där och samtidigt välja ett allmänt friluftsområde och inte ett annat utsatt område som Fisksjöäng?

Smart och av en specifikt anledning tror jag. Personligt.

Det kan ha funnits en missbrukskomponent också. Om GM var "radiostyrd" (som man sa förr) pga supande, tabletter, hasch osv, kan GM ha gjort en massa strukturerade grejer, som GM totalt glömt bort. GM kan ha styckar kroppen utan att minnas en enda sekund av detta skeende.

GM kan i påverkat tillstånd ha kört bil och slängt BO:s kvarlevor på marken, utan att minnas ett dugg.

Grava alkisar och pillertorskar kan tappa bort flera dagar .... det är svart, blankt, tomt.
Att Vinof blev skraj kan mkt väl hänga ihop med hans dåliga psykiska hälsa.
Han kanske TRODDE att han gjort saker han inte gjort. Var jag han, skulle jag bli rädd om likdelar dumpades där jag jobbade.... han kunde ju inte lita på sig själv, dåren.

Det konstiga med alkisar och pillertorskar, är att det kan tänka och agera strukturerat, trots att de är gravt påverkade men ändå minns de ingenting efteråt.

Tänk vilken ångest, att behöva fundera på om man mördat någon....
Citera
2023-01-09, 19:29
Medlem
Att BO levde efter pingsten få anses vara klarlagt.
Det är ingenting som utomstående har hittat på.

Polisen listade ju och sammanförde de första centrala vittnesmålen i aug 1984, uppenbarligen med avsikt att spara dem och använda dem som körriktningsvisare.
Sabas, Ragges och Tor Åbergs vittnesmål sammanfördes tex på samma A4-papper.

I aug 1984 var utredarna väl medvetna om dessa vittnesmåls värde.

Ett vittne som nästan aldrig nämns, är WA, som lärde känna BO år 1979.
Han träffade BO "1-2 veckor" innan den 25/6, vilket bör betyda några dagar in i veckan efter pingst.
BO ringde fö svärmodern + maken i juni 1984 men telefonsamtalen kontrollerades inte.

Och sen har vi CB, som mer eller mindre bekräftar det Torge påstått i flera år.
BO bör ha umgåtts tätt med CB. Gissningsvis tappade han bort BO efter mötet med JE.
Och med tanken på alla detaljer som JE nämnde, är det praktiskt omöjligt att anklaga honom för att ljuga. Klockslag, CB:s hårfärg och frisyr, BO:s utseende, platsen, allt stämmer perfekt.

På Gamla brogatan fanns fö en sk fältstation för missbrukare.
Det var inte bara Maranatas hotell som drog knarkare till Gamla brogatan.
Citera
2023-01-09, 19:56
Medlem
Det är märkligt hur alla tidiga vittnesmål om BO:s sista dagar misshandlades av utredarna.
Centrala förhör slarvades bort eller sorterades fel. Den sk Arkitektens förhör var inget undantag.
Det tappades väl bort och dök upp flera år senare? Hans förhör var det enda man orkade rädda.

Alla tidiga vittnen som kände BO väl och tidigt ringade in BO:s sista dagar, tappades bort.
Arkitekten, TÅ, BM, Saba, Ragge, WA, samtalet med "Kristine" och två samtal med anhöriga (svärmodern + maken) försvann i tomma rymden mellan 1984 och 1988.
När TH och TA stod felaktigt anklagade, hade polisen och domstolen 0 koll på BO:s sista dagar.

Det absurda är, att de nämnda vittnesmålen inte ens var otydliga.
Citera
2023-01-10, 02:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Varför valde GM att kasta polisens blickar mot just Euginiavägen och det begränsade klientelet där och samtidigt välja ett allmänt friluftsområde och inte ett annat utsatt område som Fisksjöäng?.

Fast nu har väl aldrig polisen riktat några allvarliga misstankar mot personerna som huserade på Eugeniavägen eftersom man hade en annan intressant "kandidat" som arbetade mitt emellan FP1 och FP2, närmare bestämt på Karolinska Institutets område. Denna mansperson och läkare kan väl nästan sägas ha varit polisens huvudmisstänkte på 80-talet?

Du nämner även huvudavtagningen men glömmer i samma veva bort att det är mycket ovanligt i styckmordssammanhang att huvudet avlägsnas så tätt intill bålen. Närmare bestämt mellan 6:e och 7:e halskotan och då infinner sig raskt frågan vem eller vilka personer i utredningen som hade anledning och inte minst kunskap att genomföra denna ovanliga manöver? Vad tror du?

En annan aspekt på dumpningarna vid Eugeniavägen och vid Talludden i Karlberg är att det är extremt ovanligt att GM dumpar kvarlevor efter ett styckmord precis invid husknuten på själva brottsplatsen, inte ens missbrukare brukar göra detta utan i princip alla brukar försöka uppnå ett visst avstånd mellan själva brottsplatsen och de platser där kvarlevorna senare hittades.

(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)

Vi kan även notera att en känd styckmördare och psykopat ( Anders Carlsson) gjorde sig det stora besväret att transportera sitt offers kvarlevor från Hässelby till nedre Dalälven. Lat var Carlsson inte och det var inte heller de som var inblandade i mordet och styckningen av Marita Pentinmäki 1995, avståndet mellan platsen där hon avled (Nacka, Saltsjö-Boo)och det område norr om Stockholm där likdelarna spreds är stort. Sett ur detta perspektiv med liknande fall så finns det ingenting som pekar på att Catrine da Costas mördare MÅSTE ha bott eller arbetat inom dumpningszonen.
Citera
2023-01-10, 03:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Mycket intressanta tankar!

Uttrycket "geografisk profilering" gillar jag väldigt mycket.
Jag har inte hört det förut. Verkar väldigt vettigt.

Du får faktiskt ursäkta men jag tog upp geografisk profilering/analys redan för 10 år sedan.

Jag nämnde återigen detta med geografisk profilering för två år sedan men ingen nappade.

Citat:
Pga brottets hemska natur, glömmer man ju att GM var en människa, med rädslor, känslor, bekväma vanor och inre komplexitet. Jag tror också att hen hade anknytningar till dumpningsplatserna.

Absolut men med anknytning menas inte att GM måste ha bott eller arbetat i nära anslutning till fyndplatserna. Enligt statistiken så är det istället ofta tvärtom. Få likstyckare dumpar kvarlevorna efter sina offer precis vid brottsplatsen.

Citat:
Tittar man på liknande fall, ser man att GM väljer dumma dumpningsplatser, pga behover av trygghet.

Vilka liknande fall tänker du nu på? I mitt förra inlägg redovisade jag ett par andra fall med likstyckning där GM ansträngde sig för att uppnå avstånd mellan själva brottsplatsen och dumpningsplatserna. Även vid det sk. Koffertmordet 1969 så har GM verkligen ansträngt sig för att uppnå avstånd. Du borde kanske fråga dig varför Catrine da Costas baneman inte kan ha gjort detsamma?

Citat:
Hur störd man än är, är ju en likstyckning något fruktansvärt dramatiskt.

Inte om GM var van att hantera döda människokroppar. Då kan nog hanteringen istället kanske upplevas som stimulerande och som ett läroexempel?

Citat:
Det finns nog alltid en stark känslomässig komponent, även efter själva brottet.

Se ovan.

Citat:
Att kasta säckar på E-vägen kan vara djävulskt smart, ju pga klientelet.
Det fanns så många alkisar, luffare och ufon där, att polisen tappade bort sig.
Det var så sunkigt att polisen hade svårt att få grepp om vittnena.

Det kan också vara en ren slump att säckarna hamnade där de återfanns. Har du ens funderat över den aspekten?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-01-10 kl. 03:27. Anledning: Tillägg
Citera
2023-01-10, 10:33
Medlem
Det är i detaljerna det sitter

Sabas korta förhör (knappt 2 A4-sidor) innehåller flera intressanta detaljer.

Citat: "Överenskommelsen var att Catrine skulle komma hem till Saba på kvällen".
Detta hade nog väldigt lite med verkligheten att göra.

Av allt att döma hade Saba inget eget hem - hon var liksom Catrine kringflackande och inneboende.
Liksom da Costa verkar Saba ha avverkat adresser i raskt tempo.
Att döma av hennes adresshistorik, hade hon inget hem att erbjuda på sommaren 1984.

Under tre månader (juli aug sept) avverkade hon tre adresser och var inte skriven på någon av dem.
Adresserna låg på K-holmen, i Hjorthagen och i S-Berg. Det här flyttempot säger en hel del.

Den adress hon uppgav till polisen i aug 1984 var inte den adress hon uppgav i början av juli. Den adress hon uppgav i början av oktober var inte den adress hon uppgav i aug.

Det Saba kallade "hem" var säkerligen någon annans bostad.

"Hem till Saba" betydde säkerligen "hem till X eller hem till Claes B".

Det framgår ganska tydligt att Saba är beroende av en man som hon inte vill tala om.
Och eftersom hon saknade egen bostad, var det helt naturligt att en man (dvs bostadinnehavaren) var närvarandade när Saba och da Costa diskuterade inflyttningen. Och troligen talade Åberg sanning, när han beskrev den storväxta mannen (8/6). Den här mannen ville såklart ha koll på vem som sov hos honom - i synnerhet som det var en nedgången knarkare.

Saba var i denna situation i klart underläge. Hon var nog inte i position att bestämma över en bostad. Hon hade ju ingen och var dessutom narkoman. Det finns ingenting i Sabas historik eller personlighet som tyder på att hon hade ett eget "hem" att erbjuda.

Det hade däremot CB. Han hade tillgång till en bostad som han använt i flera år.

Mycket viktigt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-01-10 kl. 10:46.
Citera
2023-01-10, 13:03
Medlem
Citat:
Rajs agerade som ett kräk, det kan vi vara överens om.
Riktigt skum person. Han verkade ju helt paranoid och flummig och sa rakt ut till utredarna att Härm var nekrofil (!). Det står i FU.
Han trodde ju att Härms partner var delaktig också. Herregud.

Som jag minns det, tog man prov från BO:s muskler.
Det står tydligt (i FU) att vanliga lugnande medel och uppåtgrejer (tex amfetmamin) inte hittades.
BO var en rejäl pillertorsk. Även om hon gick cold turkey i mitten av juni, tror jag inte att spåren efter benso och barbiturater försvann. Det är inte möjligt.

Hon kan ju inte ha gått cold turkey heller. Isf tvärdog hon. Det skulle blivit omedelbar kollaps.
Och la hon in sig på sjukhus, skulle man ha trappat ner, långsamt.
Nä, BO kan inte ha blivit bensofri och barbituratfri på några dagar....

BO fick EP-anfall har jag läst och det är ju ett tecken på långt gånget tablettmissbruk. Hon måste ha knaprat ända fram till dödsdagen och rester av tabletterna lagrades såklart i kroppen.

BO var i extremt dåligt skick på sommaren 1984. Hennes extremt dåliga kondition bör tas i beaktande, när man gissar var hon bodde och var hon var välkommen de sista veckorna.

En så nedgången, skör heroinist släpps nästan inte in in nånstans.
Antalet adresser som polisen borde ha undersökt, var nog lätträknade.

Vet du förresten om Solnamannens lgh undersöktes 1984? Jag läste nåt om det ......

Apropå post-mortem-fynd ... man fann tecken på att BO skötte sin hygien (vilket hon var känd för) och sitt yttre in i det sista. Naglarna var tex klippta och rundade, om jag minns rätt.
Det betyder nog att hon levde som vanligt de sista dagarna. Hon ägnade sig åt prostitution, höll ihop sin fasad osv. Detta bör också betyda att hon syntes på Malmskillnadsgatan veckan efter pingst.
Under den veckan sprang hon antagligen runt med en "pojkvän", som vanligt.

Jag har bara hittat uppgift att ”Solnamannen” greps och anhålls misstänkt för mordet först i andra utredningen 1999. Förhördes han redan 1984? Eller han var bara omnämnd av andra? Jag har inte direkt sett någon uppgift om att han förhördes -84.

Men varför just fokus på honom efter 15 år?!

Var inte detta GW o Bo ”Blytungt” Åströms omtag pga mediapressen i den nya utredningen -en ren killgissning!?

Man får säga att det är ett högst udda för att inte säga en helt unikt polisarbete de låg inne med. Särskilt när de flesta trådar vi fiskat fram här efter 39 år (om inte alla) redan fanns tillgängliga vid 2:a utredningen!

Nästan så Åsa-Nisse och Klabbarparn kunde fått till det men nej.
Citera
2023-01-10, 13:23
Medlem
Citat:
Att BO levde efter pingsten få anses vara klarlagt.
Det är ingenting som utomstående har hittat på.

Polisen listade ju och sammanförde de första centrala vittnesmålen i aug 1984, uppenbarligen med avsikt att spara dem och använda dem som körriktningsvisare.
Sabas, Ragges och Tor Åbergs vittnesmål sammanfördes tex på samma A4-papper.

I aug 1984 var utredarna väl medvetna om dessa vittnesmåls värde.

Ett vittne som nästan aldrig nämns, är WA, som lärde känna BO år 1979.
Han träffade BO "1-2 veckor" innan den 25/6, vilket bör betyda några dagar in i veckan efter pingst.
BO ringde fö svärmodern + maken i juni 1984 men telefonsamtalen kontrollerades inte.

Och sen har vi CB, som mer eller mindre bekräftar det Torge påstått i flera år.
BO bör ha umgåtts tätt med CB. Gissningsvis tappade han bort BO efter mötet med JE.
Och med tanken på alla detaljer som JE nämnde, är det praktiskt omöjligt att anklaga honom för att ljuga. Klockslag, CB:s hårfärg och frisyr, BO:s utseende, platsen, allt stämmer perfekt.

På Gamla brogatan fanns fö en sk fältstation för missbrukare.
Det var inte bara Maranatas hotell som drog knarkare till Gamla brogatan.

Jag anser också JE vara ett av de mer stabila och pålitliga vittnena i fallet och att han här på fredagen springer på just CB och C. (Vilka jag fö tror har en affär här)

CB har ett ganska distinkt utseende och JE är mycket detaljfokuserad i sin perception.

Det märkliga är att det inte verkar finnas någon som sett C efter mötet med JE. Ja förutom CB då. Allt börjar och slutar här liksom.

Sa inte CB vid ett senare tillfälle långt efteråt att de var på väg till Saba för att festa enligt TÅ? Eller jag minns fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in