2023-01-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är ju uppenbart att du inte tycker att det är ok med olika åsikter i och med att du startar en tråd där kritik är off topic. Nu kommer din tråd sannolikt att hamna i papperskorgen, men ändå.
Jag tycker att det är helt ok att ha olika åsikter!
Men jag, o flera andra, är less på att skrolla igenom all diskussion om Saras o Patriks ekonomi o hälsotillstånd. Dumpen jagar gäddor o då tycker jag att en tråd om Dumpen skall handla om det.
Vill jag sedan diskutera något annat om Saras eller Patriks ekonomi eller hälsa, då kan jag skriva o läsa om det här.
Du får tycka absolut vad du vill, men det betyder inte att jag efter ett tag blir less på att läsa om det…..
Och du behöver absolut inte besöka den tråden, utan kan lugnt stanna kvar här, läsa o skriva om Sara o Patrik.
Win, win. Ha en bra start på veckan!
Citera
2023-01-09, 11:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viderenonvideri
Jag tycker att det är helt ok att ha olika åsikter!
Men jag, o flera andra, är less på att skrolla igenom all diskussion om Saras o Patriks ekonomi o hälsotillstånd. Dumpen jagar gäddor o då tycker jag att en tråd om Dumpen skall handla om det.
Vill jag sedan diskutera något annat om Saras eller Patriks ekonomi eller hälsa, då kan jag skriva o läsa om det här.
Du får tycka absolut vad du vill, men det betyder inte att jag efter ett tag blir less på att läsa om det…..
Och du behöver absolut inte besöka den tråden, utan kan lugnt stanna kvar här, läsa o skriva om Sara o Patrik.
Win, win. Ha en bra start på veckan!
Så du vill med andra ord ha en tråd där all kritik mot Dumpen är filtrerad? I så fall så undrar jag om Flashback verkligen är rätt forum för dig.

Själv så har jag inga problem med att några inlägg om uthängda snuskpellar ibland stör den betydligt mer intressanta diskussionen om Dumpen som fenomen och personerna bakom.
Citera
2023-01-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DKB
Vilken är den andra tråden?

(FB) Dumpens jakt o napp (endast jakt o napp, inte Saras lr Patriks ekonomi mm)
Citera
2023-01-09, 12:29
Bannlyst
Hur mycket till liv kan man egentligen ha när man sitter och hyllar självmord samtidigt som att man vill ha information om uthängda. Vad ska ni ha den informationen till?Ska här alla som har gått livets hårda skola ”lära dem en läxa” genom att vara 5 st emot 1?
Citera
2023-01-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Hur kan så många fortfarande åka dit?Dumpen måste väl vara rätt känt nu fast och andra sidan är det förståligt när man ser vilka typer som hamnar på dumpen.Alla har väl minst en diagnos och och gode man och jobbar på Samhall.

Varför blurrade Sara och Patrik en handikappad person långt tillbaka fast har nu mera inga problem hänga ut handikappade människor som är som 12 år i huvudet? Desperationen syns tydligt nu dom vill helt enkelt bara ha en freak show tror inte dom bryr sig om barn på riktigt.

Därför att han var den första gäddan med funktionsvariation och Dumplingarna var ordentligt skitnödiga på den tiden. Skitsamma att han helt öppet erkände sex med minderåriga. Fingret darrade nog rejält innan hen tryckte på ladda upp. Gubben blev lite testballong och det gick ju vägen. Kom ingen anmälan om diskriminering så det är bara att köra.
Citera
2023-01-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Njaonejjojanej. Snarare föräldrarna som måste lära ut, och barnen ta till sig, föräldrarna har en tuff uppgift att få dem att lyssna i sådana frågor.

Viktigt för de blir inte plötsligt osårbara när de fyller 15 då lagen inte når. Och kan i princip eventuellt bli lika skadade, faktisk många år efter 15 till de blir osårbara.

Föräldrarna bör lära sina söner att inte kontakta barn för att våldta dem. De kan bli uthängda på Dumpen. Vad tror du om det?
Citera
2023-01-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Arbete, que? Vad då för arbete? Dom är 2 pundare som leker domstol. Om du uppfostrar dina barn korrekt råkar dom aldrig ut för sådant här. P&S är lågbegåvade kommer väl från taskiga hemförhållanden. Inte ens gått ut grundskolan.

De allra bästa föräldrar som erbjuder en god uppfostran har barn som begår dumheter. Barn gör sånt. De kanske inte ens förstår att någon är ute för att våldta dem. De kanske inte ens vet vad våldtäkt är.

Vilka föräldrar visar sina barn filmer på när barn blir våldtagna? Eller beskriver det ingående så att de ska förstå?
Citera
2023-01-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Hur mycket till liv kan man egentligen ha när man sitter och hyllar självmord samtidigt som att man vill ha information om uthängda. Vad ska ni ha den informationen till?Ska här alla som har gått livets hårda skola ”lära dem en läxa” genom att vara 5 st emot 1?

Identiteten är till för att i möjligaste mån kunna skydda barn mot den gädda som vill våldta barn.

Vad menar du med lära dem en läxa? Våldta dem?
Citera
2023-01-09, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Du har en poäng där i att föräldrar har noll koll. Men det ska ju inte behövas egentligen, vuxna män ska ge fan i att kontakta minderåriga.
På samma sätt kan man säga att det inte ska behövas att man lär ungarna att se sig för innan de går över en väg på ett övergångsställe. Bilister ska ge fan i att köra på fotgängare på övergångsställen.
Citera
2023-01-09, 13:58
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Föräldrarna bör lära sina söner att inte kontakta barn för att våldta dem. De kan bli uthängda på Dumpen. Vad tror du om det?
Absolut lämpligt, men det verkar på de flesta här att det är viktigare att fånga än att förebygga och förhindra. Att lära barnen undvika risker är säkrare än att eliminera risker, för med den metoden kommer man aldrig till noll.
Citera
2023-01-09, 14:08
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Arbete, que? Vad då för arbete? Dom är 2 pundare som leker domstol. Om du uppfostrar dina barn korrekt råkar dom aldrig ut för sådant här. P&S är lågbegåvade kommer väl från taskiga hemförhållanden. Inte ens gått ut grundskolan.
Patrik och Sara är inte narkomaner nu. Sara har sagt att hon är en särbegåvning så hon ska nog kunna göra ett IQ-test och komma in över spärren, så nja du har fel här.
Citera
2023-01-09, 14:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Och pedofiler har ingen koll på sin k*k - börja där.
Visst det är bra om det fungerar, lättare om Dumpen inte drar igång k*k en. Deras tjatande drar igång något som inte behöver -bör startas, och kanske blir etablerat, bestående. Forskning tyder på det, väldigt mycket i miljön kan initiera olämpligt beteende. Som ex. Dumpen. Eller Flashback.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-01-09 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in