2022-12-16, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gretathugberg
Jag har lyckats flytta in i ett rökfritt hus men har puffat på under fläkten sedan dag ett utan problem. Har nu bott där i 1,5 år. Innan dess bodde jag i en äldre lägenhet mer centralt och då puffade jag överallt i lägenheten. No probs där heller, men ett bra tips är som någon tidigare skrivit är att se till att stänga fönster och ev. dörrar till rum där du har ventilation som kan riskera att föra röken vidare till dina grannar.

Off topic så önskas förslag på bra vapes, stabila verktyg som man kan njuta av. Blandar ni ut eller laddas det rent i en vape?
Härligt, jag är också ute efter en "rejälare" vape. Köpte min första bara för att testa hur/om det fungerade och det är med mils avstånd det bästa köpet jag gjort (relaterat till cannabis), äger 3 stycken nu men ingen av de är speciellt "topp-kvalité". För att svara på din fråga så har jag aldrig sett eller hört om någon som blandar ut det i en vape. Det skulle vara om du verkligen älskar smaken av tobak men då skulle jag fortfarande rekommendera att röka de separat. Jag personligen tycker det är en gåva från ovan att slippa tobaken, när jag röker joint blir det alltid reningar. Om jag inte sitter fast med bara hasch ;(. Något som kan vara bra att tänka på om du huvudsakligen röker hasch är att alla vaporizers funkar definitivt inte lika bra för hasch, då det blir mycket kladdigare (täpper igen hålen, allmänt drygt att göra rent osv). Kan tyvärr inte ge några rekommendationer.
Citera
2022-12-30, 20:14
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Du har en granne som röker.
Sitt förfan inte och pina dig själv under en fläkt när du har en vape.

Skriv istället en lapp där du ber vederbörande vädra och visa lite jävla hyfs så lär du få resultat.

Testat detta 2 ggr på mina grannar ( En smoker flytta in efter andra, antar jag) funkar galant.

Oftast tas även lappen ner av vederbörande och stanken ett minne blott.

Jag har hört att man ska öppna fönstret när man rökt klart annars skjuter man ut röken om man har drag och puffar.

Men vad fan vet jag?!

Obs: Tänk på att lappen inte ska innehålla hot utan bara starka ordalag att visa lite jävla hyfs och respekt.
Avsluta med Mvh 👍
Senast redigerad av Jagduvidom 2022-12-30 kl. 20:16.
Citera
2023-01-08, 12:01
Medlem
imrichbitchs avatar
Du ska ALLTID ha alla fönster och dörrar stängda när du röker, då får du undertryck i lägenheten och all luft går ut via ventilationskanalen. Så fort du öppnar ett fönster eller en dörr så byter draget vid din ytterdörr riktning.
Testa själv genom att hålla lågan från en tändare vid nyckelhålet/brevinkastet, när fönstret är öppet respektive stängt.

Lycka till!
Citera
2023-01-08, 19:32
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Du ska ALLTID ha alla fönster och dörrar stängda när du röker, då får du undertryck i lägenheten och all luft går ut via ventilationskanalen. Så fort du öppnar ett fönster eller en dörr så byter draget vid din ytterdörr riktning.
Testa själv genom att hålla lågan från en tändare vid nyckelhålet/brevinkastet, när fönstret är öppet respektive stängt.

Lycka till!

Han röker inte. Han vapear. Vape ger vanligtvis inte ifrån sig någon som helst lukt och när den gör det - lukt från ånga fungerar annorlunda än lukt från rök.
Citera
2023-01-08, 22:19
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Han röker inte. Han vapear. Vape ger vanligtvis inte ifrån sig någon som helst lukt och när den gör det - lukt från ånga fungerar annorlunda än lukt från rök.

Vape kan lukta starkt det också, beror på vad du stoppar i din vape….
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in