2023-01-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Senaste rapport fr Z-orcher:

"Totalt, sedan början av den särskilda militära operationen, har följande förstörts:
365 - flygplan.
199 - helikoptrar.
2848 - obemannade flygfarkoster/drönare.
400 - luftvärnsmissilsystem.
7449 - stridsvagnar och andra bepansrade stridsfordon.
972 - missilartilleri typ GRAD.
3787 - vanlig artilleri och min/granatkastare.
7965 - enheter av speciella militärfordon.

Ha ha ha! Snart erkänner ryZZen att "Världens andra största armén" heter UAF!

Härlig nedrustning. Kommer ta Ryssland minst 15 år att komma tillbaka till samma nivå med den bajsekonomi som dom kommer att få framöver.
Citera
2023-01-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo, jag har givit källor på allt det där tidigare.
Nej.
Citera
2023-01-08, 21:58
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och inte att förglömma att för varje år tillkommer ett par hundra tusen män som uppnår ex 18 år.
Under 2023 är det nästan exakt 200 000 pojkar som fyller 18 år i Ukraina.
Citera
2023-01-08, 21:59
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Härlig nedrustning. Kommer ta Ryssland minst 15 år att komma tillbaka till samma nivå med den bajsekonomi som dom kommer att få framöver.
Närmare 50 år
Citera
2023-01-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Du vet mycket väl att det går bättre för Ukraina än vad vi- de allra flesta av oss, i slutet av Februari trodde. Vi hade nog alla räknat med att det ryska angreppet skulle ros i hamn, kanske inte på några få dagar men ändå ganska snart, få trodde att kriget skulle sträcka sig över våren, ingen trodde att vi här, snart ett år senare- skulle skriva om Rysslands fullständiga kollaps och sammanbrott. Vad som för ett år sedan förväntades hända med Ukraina var;

1) Att landet styrs av Kremls deputerade och utsedde- jag kommer nu inte ihåg vad han hette men jag tänker på den ukrainske president som flydde till Ryssland med stora delar av statskassan. Kanske av någon annan- men ändå lika kontrollerad av Kreml. Ekonomiskt skulle det ukrainska samhället hemfalla åt tjuvnad och korruption som kommer de styrande till del... mycket snarlikt det ryska systemet. All produktion, livsmedelsexport, metallutvinning, råvaruförädling, gas- och oljeutvinning skulle hamna i den ryska statskassan. Ukraina skulle hållas fattigt och i armod.

2) Utfallet, det vi nu kan läsa om är att den ukrainska samhällsekonomin bärs av världssamfundet, Ukraina kan betala ut pensioner och löner till sjukvårdspersonal, lärare, poliser, soldater, brandmän och andra som arbetar inom sådant som gör att samhället kan fungera. Ukraina har fått löften om återuppbyggnad av vad som raserats och förstörts- de har också dragit till sig intresse från stora företag som ämnar investera i produktion och råvarubrytning. De har en halv fot inne i EU och de ses som en i framtiden kommande stark och viktig allierad- eller medlem, till Nato. Det ser faktiskt ganska bra ut för Ukraina- bara detta krig kan komma till ett slut... Ryssland och ni pro-ryssar hatar detta.
måste dock påpeka att många såg denna kollaps av ryssland komma redan 2014 ett par här tex. ryssland har redan förlorat kriget
Citera
2023-01-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
Har ryska bögregeringen någonsin uttalat sig om sin anti hbtq och antibög politik och varför deras antibög och anti hbtq armé faktiskt är en fullfjädrad bögarmé som har öppet bögsex och spänner på en massa ukrainska män? Jag känner mig förvirrad.
Är det kanske någon rysk bög här som kan förklara?
Är det romantiskt ställe att ha bögsex soldater emellan eller är det någon sorts tradition att ha bögsex med sina kamrater?

F.ö tror jag att ryska förluster är över 200 000.

Om vi räknar med skadade så är naturligtvis de ryska förlusterna över 200.000 redan nu. Det är ett katastrofalt krig för Ryssland och en katastrofal felbedömning när man beslutade sig för att invadera.
Citera
2023-01-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är sjukt många. Det är galet många, lägg till alla skdade.

Trist att dom stoppar dig från en spdan tävling.

Ja det är lite trist men jag får glädjas åt dom höga förlustsiffrorna som till slut kommer att fälla Ryssland. Jag håller absolut reda på mina egna spådomar.
Citera
2023-01-08, 22:04
Medlem
RealTides avatar
Citat:
30% är ett sammanbrott. Ukraina är inte en självständig stat längre.
Skitprat, som alla dina andra åsikter och inlägg.
Citera
2023-01-08, 22:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Va?
Det där får du nog utveckla.
Citera
2023-01-08, 22:08
Medlem
Citat:

Det är objektivt falskt, däremot uppvisar de en liknande utveckling som ett land som invarderats militärt,(skillnaden är väll att det är ovanligt milt med tanken på att "krigsfasen" inte är avslutad)
Citera
2023-01-08, 22:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Vad snackar du om för rysk desinformation? Källan jag länkade presenterar flera argument för att där var övergrepp i Bucha, eller debunkar debunkningen.
Du sprider rysk propaganda och desinformation. Om du befinner dig i Ryssland kommer du sannolikt snart bli mobiliserad till er invasion. Se till att klä dig varmt. Ni har dålig utrustning och det kan bli kallt på vintern❤️
Citera
2023-01-08, 22:09
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
65% av Soledar ryktas vara ryskt nu. Attans om det är sant.
Hur svårt kan det vara att Ukraina delar upp styrkorna i två delar och gör en motoffensiv i norr och undsätter Bakbut och Soledar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in