Citat:
Alltså, fuckboy....jag har ändå levt ett tag och första gången jag hörde ordet fuckboy var när det stod i tidningen om den tv-showen.
Och har och är i dejtingsvängen så borde ha snappat upp det om det var så pass vanligt att det slängs med det.
Medans epitet som hora, slampa, slyna osv osv däremot används väldigt ofta.
Så nej, jag ser inte ordet fuckboy som ett problem alls eftersom det inte kan va så pass vedertaget. Kanske om man rör sig i kretsar där PH och Big Brother är peaken av underhållning...
Och har och är i dejtingsvängen så borde ha snappat upp det om det var så pass vanligt att det slängs med det.
Medans epitet som hora, slampa, slyna osv osv däremot används väldigt ofta.
Så nej, jag ser inte ordet fuckboy som ett problem alls eftersom det inte kan va så pass vedertaget. Kanske om man rör sig i kretsar där PH och Big Brother är peaken av underhållning...
Jag tror också det handlar om vilken generation man är i. PH och big brother och alla dessa realityshower är en del av den yngre generationen.
Även på tik tok kan man see massa videor där tjejer klagar på "fuckboy" och i sjävla verket bara nervärderar eftersom en kille har legat runt. Kolla up "West elm caleb" situation på tik tok. Detta var bara en kille som hade flera olika dejter med flera tjejer. Och tjejerna i videorna enbart klagade på "orespekt" eftersom han dejtade flera samtidigt. Bokstavligen, försökte "slut-shame" killen enbart för han var snygg och gick på flera dejter. Det slutade med att en tjej drev startades online och försökte få killen sparken från sitt job.
https://www.youtube.com/watch?v=EeCi4CSqtzw&t=1976s
Alltså fyfan, you can make this shit up. När man väl ser hur tjejer nervärderar killar som ligger runt, då ser man det hela tiden.