Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Alltså, fuckboy....jag har ändå levt ett tag och första gången jag hörde ordet fuckboy var när det stod i tidningen om den tv-showen.
Och har och är i dejtingsvängen så borde ha snappat upp det om det var så pass vanligt att det slängs med det.

Medans epitet som hora, slampa, slyna osv osv däremot används väldigt ofta.

Så nej, jag ser inte ordet fuckboy som ett problem alls eftersom det inte kan va så pass vedertaget. Kanske om man rör sig i kretsar där PH och Big Brother är peaken av underhållning...

Jag tror också det handlar om vilken generation man är i. PH och big brother och alla dessa realityshower är en del av den yngre generationen.

Även på tik tok kan man see massa videor där tjejer klagar på "fuckboy" och i sjävla verket bara nervärderar eftersom en kille har legat runt. Kolla up "West elm caleb" situation på tik tok. Detta var bara en kille som hade flera olika dejter med flera tjejer. Och tjejerna i videorna enbart klagade på "orespekt" eftersom han dejtade flera samtidigt. Bokstavligen, försökte "slut-shame" killen enbart för han var snygg och gick på flera dejter. Det slutade med att en tjej drev startades online och försökte få killen sparken från sitt job.

https://www.youtube.com/watch?v=EeCi4CSqtzw&t=1976s

Alltså fyfan, you can make this shit up. När man väl ser hur tjejer nervärderar killar som ligger runt, då ser man det hela tiden.
Citera
2022-12-29, 16:30
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Beror ju helt på vem man frågar. Alla har olika värderingar, helt poänglöst att försöka sätta "objektiva" standarder vad som är rätt eller fel i en sån här fråga. Det vore löljigt att Jag ska sitta och bestämma vad som är "rätt eller fel."

Däremot är det lätt att peka ut dubbelstandarder. Så det är dags för dig nu att växa upp och säga ifrån när. Eller ska du fortfaranda vara en vuxen bebis och tillåta dubbelstandarder bara när det passar dig ?

Så om man ska sammanfatta det, så är du helt likgiltig inför frågor som är rätt och fel, bara det är lika för alla? Det blir ju inte mer woke än så.
Citera
2022-12-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Så om man ska sammanfatta det, så är du helt likgiltig inför frågor som är rätt och fel, bara det är lika för alla? Det blir ju inte mer woke än så.

För det första, vilket jävla logisk hopp du måste ha gjort för att kalla det "woke." Hur kom du fram till det egentligen ? Woke människor är inte alls "likgiltiga" inför frågor, dom gärna vill gapa och skrika att dom har rätt.

För det andra, så menade Jag inte att "alla har rätt i sitt egen sätt." Jag sa att folk faktiskt kommer tycka olika, även fast Jag personligen tycker att vissa saker är rätt eller fel, t.ex

Och nu till den stora frågan. Tycker DU att det är fel med dubbelstandader inom ord som "fuckboy" och "hora." Svara gärna på frågan. Låt oss diskutera detta, istället för att föra konversationen till "meta/fiolosofi" diskussioner om "rätt" eller "fel" är subjektivt eller inte.
Citera
2022-12-29, 18:39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Och nu till den stora frågan. Tycker DU att det är fel med dubbelstandader inom ord som "fuckboy" och "hora."

Nej, jag tycker inte att det är det minsta fel med dubbelstandarder. Att över huvud jämföra mäns och kvinnors förutsättningar är helt meningslöst. De biologiska förutsättningarna är helt olika, så "hora" och "fuckboy" är inte ens samma anklagelse.
Den som oroar sig dubbelstandarder i den här frågan, måste leva i villfarelsen att det ska vara lika för tjejer och killar. Varför skulle det vara det?
Det är därför jag kallar dig för woke, för att du verkar bry dig mer om rättvisa än om något annat. Vi ska väl för fan inte ha någon rättvisa mellan könen. Om man ens vill ha det, så är man lika ointressant som samtalspartner som vilken likhetsfeminist som helst.
Citera
2022-12-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nej, jag tycker inte att det är det minsta fel med dubbelstandarder. Att över huvud jämföra mäns och kvinnors förutsättningar är helt meningslöst. De biologiska förutsättningarna är helt olika, så "hora" och "fuckboy" är inte ens samma anklagelse.
Den som oroar sig dubbelstandarder i den här frågan, måste leva i villfarelsen att det ska vara lika för tjejer och killar. Varför skulle det vara det?
Det är därför jag kallar dig för woke, för att du verkar bry dig mer om rättvisa än om något annat. Vi ska väl för fan inte ha någon rättvisa mellan könen. Om man ens vill ha det, så är man lika ointressant som samtalspartner som vilken likhetsfeminist som helst.

Fast en Woke person tycker att tjejer och killar är "lika." Hur kommer det sig då samma woke person kan då också tycka att tjejer kan ha dubbelstandader fast inte killar. Det om nånting är en logisk sne-tänk. Kön kan inte vara "lika" men ändå behandlas olika.

Däremot, om en icke-woke person säger saker som att killar och tjejer är olika (Jag antar att du tillhör denna kategori), då förstår Jag dig och håller med att "dubbelstandader" kan vara motiverat.
Citera
2023-01-02, 17:08
Medlem
Alfentanils avatar
Citat:
Jag vet inte hur många gånger Jag har hört ordet "fuckboy" i sammanhanget där tjejer försöker "slutshamea" killar.

Här är bara två examplar (tidsstämplade länkar) på n

https://youtu.be/WqFk6JrDsrU?t=164

https://youtu.be/7VxZLbeuqY0?t=546

"fuckboy" har ingen officiell definition. Då undrar Jag, hur många gånger ska folk använda det "fel" innan definition kommer ändras...

När Jag tar upp detta, så brukar tjejer snabbt säga tillbaks "Nej men det handlar om en kille som behandlar tjejer dåligt genom att ligga runt etc.."

För det första, dom gångerna Jag har sett tjejer använda denna definiton, så har inte ens killen "manipulerat" eller behandlat tjejen "dåligt." Bara för att ta ett exempel, Marcelo (Ifrån Paradise hotel) var kallad en av dom största Fuckboys. Dom som inte har sett säsongen får nästan bara lita på mig nu, men Marcelo var så ärlig man kan vara. Han har flera gånger sagt att han inte vill ha relation i PH huset. Han vara bara en snygg kille och alla tjejer föll för honom. Men ändå lyckades all tjejer kalla honom Fuckboy, och därmed försöker nervärdera han enbart att han låg runt.

Så alla grabbar där ute, varja gång ni hör tjejer (och även andra beta/cuck killar) som använder ordet "fuckboy," säg till dom. Vi måste få ett slut på detta.

Ser detta som oerhört tramsigt. Ta ansvar istället. Skaffa familj.
Citera
2023-01-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfentanil
Ser detta som oerhört tramsigt. Ta ansvar istället. Skaffa familj.

Om du inte bryr dig om ämnet, varför väljer du lägga en kommentar som är helt irrelevant ?
Citera
2023-01-03, 20:32
Medlem
Trakessons avatar
Vadå jävla ”sett”?! Det heter för helvete sätt!
Har du bredor på vegen också så inte revarna ska komma fram?
Citera
2023-01-03, 20:33
Medlem
Alfentanils avatar
Citat:
Om du inte bryr dig om ämnet, varför väljer du lägga en kommentar som är helt irrelevant ?

Jag bryr mig i den mening att "ligga" runt är bara något som är omoraliskt och som inte leder mer än till dekadens. Att bli kallad "fuckboy" är det minsta problemet.

Skaffa en stadig partner, sköt ditt jobb och skaffa familj. Ta ansvar.
Citera
2023-01-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfentanil
Jag bryr mig i den mening att "ligga" runt är bara något som är omoraliskt och som inte leder mer än till dekadens. Att bli kallad "fuckboy" är det minsta problemet.

Skaffa en stadig partner, sköt ditt jobb och skaffa familj. Ta ansvar.

Attityd som "det är minsta problemet" kommer bara leda till att fler kvinnor (även beta/ cuck män) kommer bara låta mer manshatiska attityder släppas fram. Jag antar att du också skulle inte bry dig om någon slänger ur sig skräp som "All men are trash" eller "I hate all men."

Alltså Jag är så trött på denna äckliga landet. Ordet "killgissning" är redan en normaliserat begrepp.

Är bara en tidsfråga när Jag kommer ha flyttat ut från landet. Kommer med glädje see detta land sjunka mer och mer in i idiotism
Citera
2023-01-08, 20:23
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många gånger Jag har hört ordet "fuckboy" i sammanhanget där tjejer försöker "slutshamea" killar.

Här är bara två examplar (tidsstämplade länkar) på n

https://youtu.be/WqFk6JrDsrU?t=164

https://youtu.be/7VxZLbeuqY0?t=546

"fuckboy" har ingen officiell definition. Då undrar Jag, hur många gånger ska folk använda det "fel" innan definition kommer ändras...

När Jag tar upp detta, så brukar tjejer snabbt säga tillbaks "Nej men det handlar om en kille som behandlar tjejer dåligt genom att ligga runt etc.."

För det första, dom gångerna Jag har sett tjejer använda denna definiton, så har inte ens killen "manipulerat" eller behandlat tjejen "dåligt." Bara för att ta ett exempel, Marcelo (Ifrån Paradise hotel) var kallad en av dom största Fuckboys. Dom som inte har sett säsongen får nästan bara lita på mig nu, men Marcelo var så ärlig man kan vara. Han har flera gånger sagt att han inte vill ha relation i PH huset. Han vara bara en snygg kille och alla tjejer föll för honom. Men ändå lyckades all tjejer kalla honom Fuckboy, och därmed försöker nervärdera han enbart att han låg runt.

Så alla grabbar där ute, varja gång ni hör tjejer (och även andra beta/cuck killar) som använder ordet "fuckboy," säg till dom. Vi måste få ett slut på detta.
Men å kalla tjejer slyna är ok eller hur ???
Citera
2023-01-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Men å kalla tjejer slyna är ok eller hur ???

Nej, det är inte okej enligt mig. Var får du det ifrån ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in