2023-01-08, 13:13
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
”Chikour” är arabiska har jag just lärt mig.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Chikour

Ordet betyder "tacksam", och kan även stavas Shakur, som i Tupacs efternamn. Även Shakiras namn kommer från samma rot.

På algerisk arabiska syftar "chikour" på nån som anser sig kunna göra lite som han vill, och alltid klara sig undan – vilket ju blir ironiskt med tanke på att Dumpen lyckades ta "Big Chikour".
Citera
2023-01-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Tycker den frågan är högst relevant. Ät det enbart pengar som är incitament för dumpen. Då är det oerhört viktigt att dom granskas. Dom besitter makt att förstöra familjer och barn för lång tid framöver.

Hur illa man än tycker om pedofiler så får man inte gå över lik för att nå sitt mål. Dom har drivit åtminstone en person till landsflykt. Hur tror du en sådan person som i länken kommer att kunna försörja sig. Troligtvis kommer staten att få försörja honom lång tid framöver. Allt för påhittade barn i en chatt. Kalla mig nu inte pedofil för att jag tror på ett samhälle där vi har domstolar som avkunnar dom.
https://dumpen.se/2022/04/29/10375/
Fast om du inte är pedofil vad har du då för syfte med att tjata om samma sak sida upp och sida ner och därmed förstöra tråden? Tror nog alla förstår hur oerhört viktigt det verkar vara för en del att granska deras och föreningens ekonomi och har svårt att se att nån skulle tycka något negativt om det. Så gör det, eller skicka mail till media om du inte orkar gräva själv. Men att mala på om det sida upp och sida kan inte ha nåt annat syfte än att förstöra tråden av någon outgrundlig anledning. Därav spekulationer kring vad ert syfte egentligen är.
Citera
2023-01-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag känner precis tvärtom. Snuskgubbarna har skickat penisbilder och skamliga förslag till allt som rör sig i snart 30 år, och för min del så är det totalt egalt om de fortsätter i 30 år till. Det finns ingen som helst poäng i att diskutera dem på individnivå.

Alla tycker vi olika!
Men med två trådar, så slipper dom som tycker som du gör, läsa om massa snuskgubbar. Och sådana som mig, slipper läsa om Saras rätt att röra sig utanför hemmet när hon rör sig utanför hemmet mm.
Citera
2023-01-08, 13:36
Bannlyst
Hur kan folk fortfarande åka dit?
Citera
2023-01-08, 14:00
Medlem
Hoppas FK granskar vem som får intäkterna!!
Bara för att göra allt rätt ist.
Citera
2023-01-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Hoppas FK granskar vem som får intäkterna!!
Bara för att göra allt rätt ist.
Dumpen har enligt uppgift kring 40 st i verksamheten , försäkringskassan eller andra myndigheter har noll intresse av gåvor som människor får.
Bara socialtjänsten som är intresserad av gåvor som går till någon med försörjningsstöd samt skattemyndigheterna där någon tjänar pengar som kommer in regelbundet på en kanal där det görs reklam för produkt eller där det tydligt uttrycks att kanalen lägger ut material under förutsättning att det kommer in pengar
Citera
2023-01-08, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Dumpen har enligt uppgift kring 40 st i verksamheten , försäkringskassan eller andra myndigheter har noll intresse av gåvor som människor får.
Bara socialtjänsten som är intresserad av gåvor som går till någon med försörjningsstöd samt skattemyndigheterna där någon tjänar pengar som kommer in regelbundet på en kanal där det görs reklam för produkt eller där det tydligt uttrycks att kanalen lägger ut material under förutsättning att det kommer in pengar

Med andra ord så skulle en miljardär kunna ge Sara 2 miljoner utan att hennes ersättning påverkas?
Citera
2023-01-08, 14:23
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Tröttnar du inte själv på att tjata om deras ekonomi? Det vet varenda jävel att varken Sara eller Patrik har några pengar, men inte fan blir de rika på dumpen heller. Det borde väl tillochmed en sådan som du förstå?

Inte rika kanske, men de slipper gå till ett arbete och jobba 8 till 5.

Det är väl ganska behagligt att slippa förvärvsarbetande för sin lön.

Nu swishar folk så de kan betala sina räkningar istället.

Men var och en för göra sitt val.

Jag väljer att inte stödja dessa två med pengar även om jag kan finna en hel del av uthängningarna både komiska och nyttiga.

Det är alltid roligt att se när besuttna får byxorna nerdragna offentligt.
Citera
2023-01-08, 14:28
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu är det "damage controll" på gång här.
Jag kan lova dig att försäkringskassan med sina nya direktiv är väldigt intresserade av vad deras "kunder" har för övrig inkomst och hur arbetsföra de är.
Och du kan hälsa att de är väldigt långsinta också, de driver gärna in pengar i efterskott så se till att de sparar undan lite swish till senare.
Citera
2023-01-08, 14:33
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Att han nämner det där barnet tyder bara på att han fantiserat om det. Ja, våldta var han inte främmande för.

Patrik: "Om det hade dykt upp ett barn här nu så hade du våldtagit henne"
Mange: "Ja, så kan man ju säga"

Det är åtminstone ett rakt svar på frågan. Jag gissar att den våldtäkten hade blivit rätt spektakulär dessutom. Han hade väl använt tuttarna som bitleksaker hela natten, som den förvuxna bebis han är.

Han verkar lätt begåvningshandikappad, efterbliven. Typ IQ 70-90. Kom det fram om han hade en arbetsplats, blev han av med jobbet?
Citera
2023-01-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Med andra ord så skulle en miljardär kunna ge Sara 2 miljoner utan att hennes ersättning påverkas?
Sjukersättning påverkas inte av gåvor eftersom den är beräknad på den inkomst man haft eller ligger på garantinivå för de som aldrig jobbat .
Det som kan påverkas av att man har tillgångar på banken är det bostadstillägg man eventuellt har
Citera
2023-01-08, 14:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är väl https://dumpen.se/2022/11/24/dramagaddan-napp-167-stockholm/

Jag tycker han mer ser ut som Heta Bengt
https://dumpen.se/2022/08/18/heta-bengt-napp-138-eslov/

Jämför
https://www.tiktok.com/@rassej1997/video/7181144303454915846?_r=1&_t=8YpUtzU6Cvt&is_from_we bapp=v1&item_id=7181144303454915846

https://www.tiktok.com/@rassej1997/video/7181146839381560581?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in