2023-01-08, 13:00
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Om sådan propaganda får sippra igenom vår största nättidning så bevisar ju det var NATO är.
Sen säger jag inte att dessa 2 experter är något, där ger jag dig rätt, men här hymlar man inte om vad NATO faktiskt är.

Ett operativt verktyg för USA att hålla Kina, Ryssland och andra aspiranter på att på något sätt styra världsordningen i schack.

Organisationen är alltså inte det den utger sig för att vara, d.v.s att skydda små Östeuropeiska länder från Ryskt maktövertagande.
Organisationen är en global anfallsorganisation var syfte är att hålla USA som "Numba wan" så länge det bara går.

Vi är alltså ett litet skitland som nu är helt i USA:s händer, en liten skiftnyckel i deras verktygslåda, som dessutom nu är ett legitimt kärnvapenmål för USA:s fiender

Skiten är väl du och de andra som anser putlers ryzzland är ok och kan bli våra kompisar, hur menar du det ska gå till?
Sitta här som en landsförrädare och sen kallar du Sverige för skitland??
Sen är du så tjock att du inte ens vill lyssna på fakta du får presenterat för dig utan bara fortsätter ljuga.
Senast redigerad av RealTide 2023-01-08 kl. 13:05.
Citera
2023-01-08, 13:02
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Snart har Ryssland lika många militärer som UA inne i Ukraina. Spännade! Vilken enorm slakt det kommer bli!! Allt för att rika ska bli rikare.

Jag googlade för att skriva något skeptiskt om att SBU brukar ha fel när de förutsäger såna här saker om tidigare mobiliseringar, men jag mindes inte rätt. De har faktiskt inte haft fel om denna sak förr. Men det låter ändå mer troligt att de vill skrämma ryssar utomlands. Men ett par hundratusen till borde Ryssland mobilisera i H1 2023. Det kommer ta tid att utbilda dem, speciellt eftersom fordon/stridsfordon kommer bli en utbildningsmässig flaskhals.
Citera
2023-01-08, 13:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Till och med EU:s häxa Ursula erkände 100k + döda Ukrainska soldater för mycket längeseeeen. Något som sedan raderades och felaktigt ändrades till skadade hahaha.

Ja. Hon eller hennes medarbetare blandade ihop casualties med killed. Det är inget ovanligt fel. Det gör folk ibland.

Siffran 100.000 kommer sannolikt från dessa amerikanska uppgifter:

Citat:
Russia and Ukraine each have suffered over 100,000 casualties, the top U.S. general says.

https://www.nytimes.com/2022/11/10/world/europe/ukraine-russia-war-casualties-deaths.html
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372

Denna siffra släpptes strax innan. Så det stämmer bra tidsmässigt.
Citera
2023-01-08, 13:05
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Skiten är väl du och de andra som anser putlers ryzzland är ok och kan bli våra kompisar, hur menar du det ska gå till?
Sitta här som en landsförrädare och sen kallar du Sverige för skitland??

Att prioritera svenska intressen över amerikanska är knappast landsförräderi.
Citera
2023-01-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag googlade för att skriva något skeptiskt om att SBU brukar ha fel när de förutsäger såna här saker om tidigare mobiliseringar, men jag mindes inte rätt. De har faktiskt inte haft fel om denna sak förr. Men det låter ändå mer troligt att de vill skrämma ryssar utomlands. Men ett par hundratusen till borde Ryssland mobilisera i H1 2023. Det kommer ta tid att utbilda dem, speciellt eftersom fordon/stridsfordon kommer bli en utbildningsmässig flaskhals.

"H1 2023"??
Citera
2023-01-08, 13:07
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
"H1 2023"??

H1 = första halvåret
Citera
2023-01-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Hon eller hennes medarbetare blandade ihop casualties med killed. Det är inget ovanligt fel. Det gör folk ibland.

Siffran 100.000 kommer sannolikt från dessa amerikanska uppgifter:

Denna siffra släpptes strax innan. Så det stämmer bra tidsmässigt.

Du har fortfarande inte länkat korrekt översatt video med markerade tidpunkter där Putin talar om NovoRossiya som jag bett dig om.

Du hävdade att han flertalet gånger pratar om "Nya Ryssland" i Ukraina, men jag har fortfarande inte fått det länkat från dig så nu frågar jag igen.
Citera
2023-01-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det där är en helt hopplös diskussion du försöker föra. Att den är helt hopplös beror i grunden på att dessa människor du debatterar är tämligen ointresserade av Ukrioana, ukrainare och landets framtid och hur den kommer se ut. Det viktiga och intressanta för dessa människor är hur många ryssar som dödas och hur mycket skada landet Ryssland lider. Detta som ett varnande exempel för andra folk och länder så de inte följer ryssarnas exempel.

Vore det svenska eller amerikanska soldater som stupade och svenska pensionärer som riskerade frysa ihjäl i stället för ukrainska så vore allt en helt annan sak.

Det du gör är ungefär lika meningslöst som att försöka övertyga en förintelseförnekare att Hitler dödade miljontals judar. (Med ukrainares benägna hjälp. :-) )

Delar av det du säker är helt korrekt. Vore därför tacksamt om ni lägger av att försöka förklara hur orättvist det är att Ukraina inte ger upp, får hjälp, etc.
Putin har kissat i sängen och nu får han ligga i den.

Det handlar inte om Ukraina utan om att slippa stoppa ryssen på våra egna åkrar om 10 år.

Allt hopp om försoning innan Ryssland vet sin plats är omöjligt.
Kanske orättvist men som ni brukar säga. Den starkes rätt gäller.
Citera
2023-01-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryska soldater fortsätter att slaktas i Donbass, framstegen kan räknas i kilometer efter veckor av ständigt förnyade anfall.
Det kommer klagomål att de ryska soldaterna dels inte får rätt träning, dels saknar utrustning.
Bilder publiceras på ryska tågsättet på Krim som är fulla med BMD-2, dvs en vagn som används av luftlandsättningstrupperna. De är lätta och har svagt pansar, absolut ingen vagn som lämpar sig för anfall mot förberedda infanteriställningar som har stöd av artilleri.
Den ryska desperationen verkar ändlös precis som inkompetensen i Moskva.
Det ska kul att dessa vagnar skjutas till skrot!😂😂😂

Snacka om att ryssen är helt tömd på vettigt pansar!
Citera
2023-01-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är vanligt informellt språkbruk i svenska finansbranschen.

Q1/2

Oklart hur man säger i Ryssland.
Citera
2023-01-08, 13:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Du har fortfarande inte länkat korrekt översatt video med markerade tidpunkter där Putin talar om NovoRossiya som jag bett dig om.

Du hävdade att han flertalet gånger pratar om "Nya Ryssland" i Ukraina, men jag har fortfarande inte fått det länkat från dig så nu frågar jag igen.

Jag vet inte vad du håller på med eller om du vet vad ett "transcript" är, men jag citerar och länkar nu för tredje gången:

Citat:
Transcript: Vladimir Putin’s April 17 Q&A:
On April 17, Russian President Vladimir Putin held a question-and-answer session with Russians in a studio audience, from those calling in or texting, and from a video link in the Crimean city of Sevastopol. Here is a running transcript of his remarks, via the Kremlin’s Web site.

"I would like to remind you that what was called Novorossiya (New Russia) back in the tsarist days – Kharkov, Lugansk, Donetsk, Kherson, Nikolayev and Odessa – were not part of Ukraine back then. These territories were given to Ukraine in the 1920s by the Soviet government. Why? Who knows. They were won by Potyomkin and Catherine the Great in a series of well-known wars. The centre of that territory was Novorossiysk, so the region is called Novorossiya. Russia lost these territories for various reasons, but the people remained."

https://www.washingtonpost.com/world/transcript-vladimir-putins-april-17-qanda/2014/04/17/ff77b4a2-c635-11e3-8b9a-8e0977a24aeb_story.html

Washington Post har också en intressant artikel om detta med intressanta citat:

Citat:
"Talking about Novorossiya fits in with Putin's broader habit of talking about a golden era of Russian empire, and using history to justify modern action."

"It's not clear right now whether Putin has any real plan to annex Novorossiya, or whether it is just talk. But if Putin is hoping to foment chaos in Ukraine, it would appear that Crimea has shown him that history can be potent weapon."

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2014/04/18/understanding-novorossiya-the-latest-historical-concept-to-get-worried-about-in-ukraine/

Artikeln är från 2014.

Redan då spekulerade man i om Putin kommer annektera Novorossiya eller inte.
Citera
2023-01-08, 13:27
Medlem
leachs avatar
Homofederationen fortsätter med sina krigsbrott, inget man förvånas av.

Russians use prohibited incendiary ammunition to attack Kherson city

Quote from Yanushevych: "The Russian invaders attacked the Tavriiskyi neighbourhood of the city. Incendiary ammunition was used for the attack.
Fortunately, this Ruscist's attack did not result in civilian casualties or infrastructure destruction."
For reference: Incendiary ammunition is prohibited, and it cannot be used in or near cities.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/8/7383970/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in