2023-01-08, 08:22
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Den nya shunon, är det en marockan eller?

Mycket möjligt. ”Chikour” är arabiska har jag just lärt mig.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Chikour
Citera
2023-01-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Det här med att man kan swisha Dumpen verkar vara ett stort problem för dig.
Här är några andra organisationer som använder swish. Gör dom dig lika upprörd?

Cancerfonden
UNICEF
Läkare utan gränser
Barncancerfonden
Rädda Barnen
Hjärt-Lungfonden
Sverige för UNHCR
SOS Barnbyar

Det gör mig inte ett dugg att Dumpen tar emot swish! Läser du ordentligt och tänker efter lite så kanske du förstår vad jag menar.

Alla dem du räknade upp klarar sig utan swish men har det som ett tillägg för att kunna ta emot donationer den vägen.

Jag tror inte det hade blivit så här stort utan att någon tjänar på det.

Men det är jättebra att de hängs ut!
Citera
2023-01-08, 08:27
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det är så otroligt tråkigt att vada igenom samma evighetsdiskussioner som återupprepas som en hackig vinylskiva:

• om Saras bakgrund
  • om huruvida Sara ska ha rätt till sjukersättning
  • om huruvida Dumpen bara gör detta för att tjäna pengar
  • om gäddornas anhöriga kontra kommande offers rättigheter.
Något annat supertråkigt och uttjatat ämne som jag missat?

De flesta av oss är nog här för att läsa skvaller om gäddorna, och analyser av konfrontationsfilmerna. Men tråden är nu i princip oläsbar.

Det bästa vore att ha en enskild tråd där bara gäddorna och filmerna diskuteras, men moderatorerna verkar inte vilja fixa det.

Därför att flashback är ett forum där alla åsikter får komma tilltals, om du bara vill gotta dig i gäddor finns ju dumpens egen sida.
Där tillåts ingen som helst kritik, så läs där istället om du är less på att höra sanningar om Sara.
Senast redigerad av goofer 2023-01-08 kl. 08:37.
Citera
2023-01-08, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Dom här personerna som fastnar i Dumpens nät, hade gjort precis samma sak även om det handlat om en 20-40 åring dam eller man. Åldern är oväsentlig, det viktigast är att någon visar intresse för just dom, fast alla deras brister. Så det har egentligen inget med åldern att göra.
Det här handlar om i majoriteten av fallen om, översexuella, oftast förståndshandikappade individer, som inte förstår sig på sociala koder. Som aldrig hade fått chansen att ligga med någon i det verkliga livet.

Gubbarna som blir uthängda, hade i princip, kunnat legat med vad som helst, så länge någon ger dom bekräftelse, och den bekräftelsen som fiskarna från Dumpen ger är HELT orealistisk.

Det stämmer inte alls! Många av gäddorna är gifta/ sambo och socialt anpassade med jobb och utbildning.
Citera
2023-01-08, 08:36
Medlem
goofers avatar
Dumpen har nu funnits i ett och ett halv år, de är bra på att lura upp gäddorna ur dyn.

Nu är alla imponerade, engagerade och swishar gärna pengar åt verksamheten.
Pedofiler är på allas läppar och de är fruktansvärda rovdjur (gäddor), hundratals användare här hejar på och det kommer nya konton varje dag med engagerade.

Men vart var ni någonstans innan dumpen?

Tror ni groming är ett nytt fenomen?
Vilka här som hyllar dumpen och swishar sina pengar ägnade en enda tanke på män som gromar barn innan?

Sanningen är att ni sket i det då för då fanns ingen som tog upp det, men problemet var lika stort för 10 år sedan.

Men då sket ni i de barn som for illa och tom tog livet av sig.

Hur många av er här kommer ihåg och vet vem "alexandramannen" är och vad han gjorde?

Innan dumpen fanns det folk som jobbade med att sätta fast och bura in dessa pedofiler, deras jobb försvåras nu när en swishfinansierad folkdomstol hänger ut pedofiler som visserligen får ett straff och blir exploaterad för allmänheten som pedofil men de undkomma alla polisen och blir inte dömda för sin brottslighet.
Senast redigerad av goofer 2023-01-08 kl. 08:39.
Citera
2023-01-08, 08:42
Medlem
olasvenssons avatar
Jag visste inte att Sara hade sjukpenning. Hon klarar ju att arbeta med Dumpen. Hon kanske har en vrickad tå som aldrig läker sig?

Är det så lätt att få sjukpenning i Sverige. Att man ändå kan fara till höger och vänster i landet och samtidigt ha sjukpenning låter otroligt. I så fall borde dom flesta arbetande människor i Sverige få sjukpenning.
Citera
2023-01-08, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag visste inte att Sara hade sjukpenning. Hon klarar ju att arbeta med Dumpen. Hon kanske har en vrickad tå som aldrig läker sig?

Är det så lätt att få sjukpenning i Sverige. Att man ändå kan fara till höger och vänster i landet och samtidigt ha sjukpenning låter otroligt. I så fall borde dom flesta arbetande människor i Sverige få sjukpenning.
Du verkar inte ens veta vad sjukpenning är. Läs på och återkom. Sjukpenning får man när man är sjuk hemma från arbetet efter att arbetsgivaren betalat för de första dagarna.

Sjukersättning är däremot det som förr kallades sjukpension eller förtidspension. Och det krävs t.ex. inte husarrest 23 av 24 tim/dygn bara för att man efter lång utredning har beviljats sjukersättning.
Citera
2023-01-08, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Eller algerier. De tog honom i Lund.
Nope, det var Lomma
Citera
2023-01-08, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Än en gång, det är inga barn som "gäddorna" pratar med. Det är vuxna individer som sitter och gaslightar allt vad dom kan, genom att skicka "barnporr", för att försöka få så många översexuella och "störda" män som möjligt, att fastna i deras nät.
Och även om personen valt att backa, så ger sig inte Dumpen, utan fortsätter att pressa "gäddan".

Ta t ex senaste "gäddan" som Dumpen försökt få till en träff med i över ett år. Där gäddan har backat, gång på gång.
Han har inte gjort något olagligt, och har aldrig dykt upp när Dumpen har frågat om han vill ha sex med en 14-15 åring, men ändå hänger Dumpen ut honom, när han dyker upp för att sälja/ge bort ett paket cigaretter.
Jo men han sitter ju kvar i bilen med dörren öppen och låter sig intervjuas.

Istället för att svara samtliga anklagelser eller frågor får ni ta med mitt juridiska ombud Cha´´otte Rude´´ckab. Ni når henne på telefon 021-13´´00. Finns inget att säga. Ring dit på kontorstid. Ha det gött!
Citera
2023-01-08, 09:58
Medlem
Kanske vore det bäst (tycker i alla fall jag!), om det var två olika trådar om Dumpen.
En tråd, där Dumpens vara eller inte vara, Saras sjukpenning, hur mycket chattarna är modifierade, alla miljoner som swishas, mm, diskuteras.
Och en andra tråd där det diskuteras ”gäddorna”.
Sååååå less på att läsa all pajkastning, och huruvida ”tillfället gör tjuven”. Som att man ofrivilligt skulle bli pedofil, bara för att det finns ett ”villigt” (läs olyckligt ensamt barn) barn på andra sidan chatten.
Citera
2023-01-08, 10:05
Medlem
Som förtidspensionär 2008. Fick du tjäna 328 000 kronor om året eller cirka 27 000 i månaden extra. Utan att din förtidspension blev mindre. Det var detta Sara upptäckte och därför ser hennes liv ut som det gör enligt mig.
https://www.arbetarskydd.se/Arbetsskadeforsakringar/sa-mycket-far-du-tjana-som-fortidspensionar-6572769
Citera
2023-01-08, 10:07
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viderenonvideri
Kanske vore det bäst (tycker i alla fall jag!), om det var två olika trådar om Dumpen.
En tråd, där Dumpens vara eller inte vara, Saras sjukpenning, hur mycket chattarna är modifierade, alla miljoner som swishas, mm, diskuteras.
Och en andra tråd där det diskuteras ”gäddorna”.
Sååååå less på att läsa all pajkastning, och huruvida ”tillfället gör tjuven”. Som att man ofrivilligt skulle bli pedofil, bara för att det finns ett ”villigt” (läs olyckligt ensamt barn) barn på andra sidan chatten.

Jag tror att vi är en stor majoritet som känner som du. Gäddorna och filmern, är det man vill läsa om, inte en massa pajkastning om juridiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in