2023-01-08, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Det är detta som är det märkligaste med Dumpen och de som gillar Dumpen tycker jag.
Med argument om att pedofili alltid är värst, måste vi tillåta precis vad som helst från Dumpen själva.
De kan inte kritiseras för någonting, inte ens då de gör fel, då de pedofiler de jagar, är värst.
Även om samtliga i rummet som inte själva är böjda åt barn håller med om det rent teoretiskt, så är det en dead end-argumentation,som slutligen blir destruktiv och leder till sekterism. .

Att kritisera Dumpen är förenat med otroligt mycket obehag, har jag kommit att förstå..Folk som gör det blir hotade och mobbade, trakasserade för att vilja skydda pedofiler, eller subtilt uthängda eller omnämnda som pedofiler själva.
Det är inte rimligt. Det luktar sekterism.

Fem barn dör årligen i mord från föräldrar.

Jag skulle gärna se ett liknande hästjobb med att få fram gärningsmän som i det tysta och utan att någon ser och bryr sig, misshandlar och mördar sina barn. Tänk ett Dumpen som avslöjade Bobbys styvpappa? Eller Lilla hjärtats?

Ta tex Albin tre år som blev ihjälslagen av sin sjuka styvpappa.

Han sitter fängslad ett tag, sedan kommer han ut. Ingen trodde Albin då han försökte påkalla hjälp från andra vuxna. Morsan verkar vara en infantil omogen och något svagbegåvad individ och saknade uppenbart förmåga och kapacitet att skydda Albin och se hans utsatthet. Kanske även vilja att bry sig. På BUP, där Albin gick, jobbade de med hypotesen att Albin var traumatiserad sedan tidigare (!). Han var helt utelämnad till sin baneman.

Varför inte hänga ut dessa typer så att de inte begår brott igen? Så att ingen kvinna börjar dra in dem i sina romantiska fantasier och utsätter sina barn för fara?
Varför ska barnamördare känna sig lugna och trygga med att rättssamhället skyddar dem, etc. Varför väcker inte det lika mycket hat?

Förstår någon vad jag menar med jämförelsen, även om det är rörigt?

Om alla skulle ta lagen i egna händer och upprätta parallella rättsystem/folkdomstolar såhär, vilket Dumpen ju lite är, så kommer självklart rättssamhällets principer påverkas av det. Vill vi ha det så? Finns där några ytterligare risker med det? Självfallet måste det få ventileras utan att man genast blir beskylld för att vilja skydda pedofiler.

Många ondgör sig tex över invandrare som upprättar parallella hederskulturer, eller rättsskipningssystem, som tex. romernas Romani Kris. Det vill vi inte ha in i landet, en massa parallella rättssystem som sätter hela rättssamhället på spel. Men Dumpen är helt ok, och de får vi inte ha någon som helst synpunkter på.

Jag vill gärna se pedofiler som utsätter barn plågas enligt principen öga för öga..

Jag hatar Albins vidriga styvfar och önskar att någon tog på sig uppgiften att jaga honom resten av livet för att göra livet surt för honom, precis som han gjorde med Albin. Häng ut fanskapen
Rulla dem i tjära och fjädrar. Prygla dem offentligt, typ

Men det handlar ju inte bara om vad jag tycker och känner. Det är ju just det som skiljer ett civiliserat samhälle från ett civiliserat dito.

Det kan väl inte vara så svårt att se det?

Känner ett stort behov av att bara få uttrycka det, men vill inte hamna i någon polarisering om för eller emot pedofiler.

Jag gråter inte för deras skull. Jag tittar bort. Det gör varje anständig människa. Men jag vete sjutton om jag enhälligt vill jubla åt Dumpens metoder för det.

Det finns ju sådana här program i USA där man gör underhållning av att hänga ut män som tar kontakt med barn på nätet.

Jag har alltid tyckt att det är något skevt med det, som galgbacken ungefär, även om jag blir rasande över att inget görs avseende sexualbrott eller övriga brott mot barn. Varför ska vi frossa i det?

Tycker att det är svåra frågor,som nu Dumpen väcker. De lyfter ju utan tvivel ett stort hål i rättsapparaten. De står för något gott i grunden. Då måste man ju kunna ha åsikter om dem också. Eller hur?

Dumpen är som ett underhållningsprogram. Folk gillar att se det dom ser där, kanske är åskådarna där som är sjuka också?,
Citera
2023-01-08, 03:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det är oväsentligt om hennes brott är preskriberade eller inte.
Hennes brott går inte ens upp till knävecket jämfört med folk som knullar barn.
Och du vet vad hon har gjort för brott, hon har inte gått ut med det, mer än att hon levt rullan.
Citera
2023-01-08, 03:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det betyder ju inte att hon fått pengarna.
Det kan lika gärna vara så att hon har ett skuldbrev till föreningen.
Eller fått allt som gåva.
Gåva och arv påverkar inte sjukersättningen.

Det finns dock rekvisit som skall uppfyllas, för att gåvan inte av Skatteverket skall uppfattas som ersättning för motprestation. Se. t.ex https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2018.1/2620.html

"Gåvor är skattefria

En gåva som ges utan krav på motprestation är skattefri för mottagaren. (8*kap. 2*§ IL). Om gåvan är en ersättning för utfört arbete eller annan motprestation är den skattepliktig för mottagaren."

Frågan är, huruvida Skatteverket kommer att uppfatta privatgåvor till Sara som "ersättning för arbete med för givarna tillfredsställande uthängningar".
Citera
2023-01-08, 03:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Det är detta som är det märkligaste med Dumpen och de som gillar Dumpen tycker jag.
Med argument om att pedofili alltid är värst, måste vi tillåta precis vad som helst från Dumpen själva.
De kan inte kritiseras för någonting, inte ens då de gör fel, då de pedofiler de jagar, är värst.
Även om samtliga i rummet som inte själva är böjda åt barn håller med om det rent teoretiskt, så är det en dead end-argumentation,som slutligen blir destruktiv och leder till sekterism. .

Att kritisera Dumpen är förenat med otroligt mycket obehag, har jag kommit att förstå..Folk som gör det blir hotade och mobbade, trakasserade för att vilja skydda pedofiler, eller subtilt uthängda eller omnämnda som pedofiler själva.
Det är inte rimligt. Det luktar sekterism.

Fem barn dör årligen i mord från föräldrar.

Jag skulle gärna se ett liknande hästjobb med att få fram gärningsmän som i det tysta och utan att någon ser och bryr sig, misshandlar och mördar sina barn. Tänk ett Dumpen som avslöjade Bobbys styvpappa? Eller Lilla hjärtats?

Ta tex Albin tre år som blev ihjälslagen av sin sjuka styvpappa.

Han sitter fängslad ett tag, sedan kommer han ut. Ingen trodde Albin då han försökte påkalla hjälp från andra vuxna. Morsan verkar vara en infantil omogen och något svagbegåvad individ och saknade uppenbart förmåga och kapacitet att skydda Albin och se hans utsatthet. Kanske även vilja att bry sig. På BUP, där Albin gick, jobbade de med hypotesen att Albin var traumatiserad sedan tidigare (!). Han var helt utelämnad till sin baneman.

Varför inte hänga ut dessa typer så att de inte begår brott igen? Så att ingen kvinna börjar dra in dem i sina romantiska fantasier och utsätter sina barn för fara?
Varför ska barnamördare känna sig lugna och trygga med att rättssamhället skyddar dem, etc. Varför väcker inte det lika mycket hat?

Förstår någon vad jag menar med jämförelsen, även om det är rörigt?

Om alla skulle ta lagen i egna händer och upprätta parallella rättsystem/folkdomstolar såhär, vilket Dumpen ju lite är, så kommer självklart rättssamhällets principer påverkas av det. Vill vi ha det så? Finns där några ytterligare risker med det? Självfallet måste det få ventileras utan att man genast blir beskylld för att vilja skydda pedofiler.

Många ondgör sig tex över invandrare som upprättar parallella hederskulturer, eller rättsskipningssystem, som tex. romernas Romani Kris. Det vill vi inte ha in i landet, en massa parallella rättssystem som sätter hela rättssamhället på spel. Men Dumpen är helt ok, och de får vi inte ha någon som helst synpunkter på.

Jag vill gärna se pedofiler som utsätter barn plågas enligt principen öga för öga..

Jag hatar Albins vidriga styvfar och önskar att någon tog på sig uppgiften att jaga honom resten av livet för att göra livet surt för honom, precis som han gjorde med Albin. Häng ut fanskapen
Rulla dem i tjära och fjädrar. Prygla dem offentligt, typ

Men det handlar ju inte bara om vad jag tycker och känner. Det är ju just det som skiljer ett civiliserat samhälle från ett civiliserat dito.

Det kan väl inte vara så svårt att se det?

Känner ett stort behov av att bara få uttrycka det, men vill inte hamna i någon polarisering om för eller emot pedofiler.

Jag gråter inte för deras skull. Jag tittar bort. Det gör varje anständig människa. Men jag vete sjutton om jag enhälligt vill jubla åt Dumpens metoder för det.

Det finns ju sådana här program i USA där man gör underhållning av att hänga ut män som tar kontakt med barn på nätet.

Jag har alltid tyckt att det är något skevt med det, som galgbacken ungefär, även om jag blir rasande över att inget görs avseende sexualbrott eller övriga brott mot barn. Varför ska vi frossa i det?

Tycker att det är svåra frågor,som nu Dumpen väcker. De lyfter ju utan tvivel ett stort hål i rättsapparaten. De står för något gott i grunden. Då måste man ju kunna ha åsikter om dem också. Eller hur?

Ja, Janne Josefsson var ju inne på samma linje som du. Josefsson har därefter i denna tråd cirka 500 gånger anklagats för att själv vara pedofil. Det är bara att inse, folk klarar inte att tänka tanken att någon kan ha principiella invändningar mot Dumpen utan att vara pedofil själv. Lönlöst.

Ungefär samma kortslutning brukar gälla omdömet om advokater som försvarar de värsta brottslingarna. Hur fan kan advokatjäveln försvara en vidrig mördare, advokaten borde också buras in skriker pöbeln.

Själv stödjer jag Dumpen, har swishat några småbelopp till Sara. Mitt argument är att samhället har fallerat (även här). Staten och de myndigheter som ska skydda barnen skiter i sin uppgift. Därmed har det uppstått ett nödläge och man blir, tills vidare, tvungen att acceptera Dumpens obefintliga juridiska legitimitet.
Citera
2023-01-08, 05:38
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ta det lugnt ditt pinsamma pervo. Det är inget ”envarsgripande” som görs. De konfronterar bara djupt störda och översexuella individer om vad de kommunicerat till barn i chattloggar. Alla vet att du stödjer övergrepp på barn men som du märker finns det många som trycker tillbaka. Det är naturligtvis tragiskt att du i några hundra inlägg vurmar för pedofiler.

Än en gång, det är inga barn som "gäddorna" pratar med. Det är vuxna individer som sitter och gaslightar allt vad dom kan, genom att skicka "barnporr", för att försöka få så många översexuella och "störda" män som möjligt, att fastna i deras nät.
Och även om personen valt att backa, så ger sig inte Dumpen, utan fortsätter att pressa "gäddan".

Ta t ex senaste "gäddan" som Dumpen försökt få till en träff med i över ett år. Där gäddan har backat, gång på gång.
Han har inte gjort något olagligt, och har aldrig dykt upp när Dumpen har frågat om han vill ha sex med en 14-15 åring, men ändå hänger Dumpen ut honom, när han dyker upp för att sälja/ge bort ett paket cigaretter.
Senast redigerad av Mowglino 2023-01-08 kl. 05:43.
Citera
2023-01-08, 06:27
Medlem
timpanis avatar
Det är så otroligt tråkigt att vada igenom samma evighetsdiskussioner som återupprepas som en hackig vinylskiva:

• om Saras bakgrund
  • om huruvida Sara ska ha rätt till sjukersättning
  • om huruvida Dumpen bara gör detta för att tjäna pengar
  • om gäddornas anhöriga kontra kommande offers rättigheter.
Något annat supertråkigt och uttjatat ämne som jag missat?

De flesta av oss är nog här för att läsa skvaller om gäddorna, och analyser av konfrontationsfilmerna. Men tråden är nu i princip oläsbar.

Det bästa vore att ha en enskild tråd där bara gäddorna och filmerna diskuteras, men moderatorerna verkar inte vilja fixa det.
Senast redigerad av timpani 2023-01-08 kl. 06:31.
Citera
2023-01-08, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Än en gång, det är inga barn som "gäddorna" pratar med. Det är vuxna individer som sitter och gaslightar allt vad dom kan, genom att skicka "barnporr", för att försöka få så många översexuella och "störda" män som möjligt, att fastna i deras nät.
Och även om personen valt att backa, så ger sig inte Dumpen, utan fortsätter att pressa "gäddan".

Ta t ex senaste "gäddan" som Dumpen försökt få till en träff med i över ett år. Där gäddan har backat, gång på gång.
Han har inte gjort något olagligt, och har aldrig dykt upp när Dumpen har frågat om han vill ha sex med en 14-15 åring, men ändå hänger Dumpen ut honom, när han dyker upp för att sälja/ge bort ett paket cigaretter.

Det dumpen gör är att gå in som barn på alla dessa plattformar och låtsas vara barn.

Och då är sjuka kåta gubbslem där för att försöka ragga på dem och det Dumpen gör är att synliggöra vad dessa män försöker göra med ett barn sexuellt.

Att de hängde ut senaste gäddan ser jag inte som något problem för han har ju chattat med mängder av det han trodde var barn.

D sdutom är det brottsligt att ge bort cigaretter till minderåriga.

Tycker Dumpen agerade helt rätt här när han visades upp för allmän beskådan.
Citera
2023-01-08, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
[b]Det är så otroligt tråkigt /B] vada igenom samma evighetsdiskussioner som återupprepas som en hackig vinylskiva:

• om Saras bakgrund
  • om huruvida Sara ska ha rätt till sjukersättning
  • om huruvida Dumpen bara gör detta för att tjäna pengar
  • om gäddornas anhöriga kontra kommande offers rättigheter.
Något annat supertråkigt och uttjatat ämne som jag missat?

De flesta av oss är nog här för att läsa skvaller om gäddorna, och analyser av konfrontationsfilmerna. Men tråden är nu i princip oläsbar.

Det bästa vore att ha en enskild tråd där bara gäddorna och filmerna diskuteras, men moderatorerna verkar inte vilja fixa det.

Det kan ju ses som tråkigt det håller jag med om!
MEN nu handlar ju detta om Dumpen och då ser jag inget konstigt ifall det diskuteras om alla som ingår i Dumpen och allt som faktiskt är relevant.

Du kan ju gå in och skriva om gäddorna och filmerna på Fejjan om du vill ha den diskussionen.

Men visst blir det lite ensidigt härinne mest beroende på att många gäddor är inne här och försöker smutskasta i vad det verkar vara mest Sara som det handlar om.

Gäddorna försöker ge tillbaka lite till den som avslöjat dem.

Helt naturligt för inte gör de det på Dumpens fejjan där de inte kan vara anonyma så tyvärr är det något vi får försöka stå ut med.
Senast redigerad av Andsved 2023-01-08 kl. 06:37. Anledning: Felstavning
Citera
2023-01-08, 06:49
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det dumpen gör är att gå in som barn på alla dessa plattformar och låtsas vara barn.

Och då är sjuka kåta gubbslem där för att försöka ragga på dem och det Dumpen gör är att synliggöra vad dessa män försöker göra med ett barn sexuellt.

Att de hängde ut senaste gäddan ser jag inte som något problem för han har ju chattat med mängder av det han trodde var barn.

D sdutom är det brottsligt att ge bort cigaretter till minderåriga.

Tycker Dumpen agerade helt rätt här när han visades upp för allmän beskådan.

Då tycker vi olika, tycker dom gjorde helt fel i det här fallet, och det här visar med tydlighet att Dumpen gör vad som helst för en Swish, och inte kan ta ett nej.
En person som en gång börjat chattat med deras fiskare ska hängas ut till varje precis, även om individen har backat gång efter gång, i ett helt års tid.

Det Dumpen gör är att måla upp helt orealistiska scenarier, som bara finns i deras egna fantasi. Dom flesta "barn" börjar inte med att skicka "barnporr", det första dom gör i en konversation med en helt främmande person.

Och när dom till slut får en bild på 50-60 åriga "gäddan", som ser ut som något som katten släpat in, så hade dom flesta 14-15 åringar avslutat chatten direkt, men nej, inte i dumplingarnas värld. Helt orealistiska scenarier som sagt, som bara en dumpling kan köpa. En riktig person hade lagt ner konversationen direkt, och inte fortsatt hetsa till en träff, så som Dumpen gör.

Inga 14-15 åringar söker efter 60 åriga gubbar, som ser ut att dom ska dö när som helst, där gubben knappt kan göra sig förstådd på svenska, och har en daggmask till kuk, full av ost.
Citera
2023-01-08, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Då tycker vi olika, tycker dom gjorde helt fel i det här fallet, och det här visar med tydlighet att Dumpen gör vad som helst för en Swish, och inte kan ta ett nej.
En person som en gång börjat chattat med deras fiskare ska hängas ut till varje precis, även om individen har backat gång efter gång, i ett helt års tid.

Det Dumpen gör är att måla upp helt orealistiska scenarier, som bara finns i deras egna fantasi. Dom flesta "barn" börjar inte med att skicka "barnporr", det första dom gör i en konversation med en helt främmande person.

Och när dom till slut får en bild på 50-60 åriga "gäddan", som ser ut som något som katten släpat in, så hade dom flesta 14-15 åringar avslutat chatten direkt, men nej, inte i dumplingarnas värld. Helt orealistiska scenarier som sagt, som bara en dumpling kan köpa. En riktig person hade lagt ner konversationen direkt, och inte fortsatt hetsa till en träff, så som Dumpen gör.

Inga 14-15 åringar söker efter 60 åriga gubbar, som ser ut att dom ska dö när som helst, där gubben knappt kan göra sig förstådd på svenska, och har en daggmask till kuk, full av ost.

Men trots det så blir gäddan så kåt så man riktigt kan se hur stolta de blir när en ung tjej visar intresse.

För det är ju de facto så att de flesta gäddor fortsätter ha kontakten med det de tror är en 13-14 åring.

Är förövarna så satans lättlurade och tänker med julen så kan de fanimig ha det.

MEN det tråkiga är att om det inte hade inbringat swishpengar så hade de heller inte kommit i dagen för att i slutändan är det ju pengarna som styr upp hela spektaklet.

Med det sagt så är det bra att dessa gäddor visas upp så inga riktiga barn blir drabbade.

Kan vi bara undvika att ETT barn råkar illa ut så är det värt det.
Citera
2023-01-08, 07:25
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Men trots det så blir gäddan så kåt så man riktigt kan se hur stolta de blir när en ung tjej visar intresse.

För det är ju de facto så att de flesta gäddor fortsätter ha kontakten med det de tror är en 13-14 åring.

Är förövarna så satans lättlurade och tänker med julen så kan de fanimig ha det.

MEN det tråkiga är att om det inte hade inbringat swishpengar så hade de heller inte kommit i dagen för att i slutändan är det ju pengarna som styr upp hela spektaklet.

Med det sagt så är det bra att dessa gäddor visas upp så inga riktiga barn blir drabbade.

Dom här personerna som fastnar i Dumpens nät, hade gjort precis samma sak även om det handlat om en 20-40 åring dam eller man. Åldern är oväsentlig, det viktigast är att någon visar intresse för just dom, fast alla deras brister. Så det har egentligen inget med åldern att göra.
Det här handlar om i majoriteten av fallen om, översexuella, oftast förståndshandikappade individer, som inte förstår sig på sociala koder. Som aldrig hade fått chansen att ligga med någon i det verkliga livet.

Gubbarna som blir uthängda, hade i princip, kunnat legat med vad som helst, så länge någon ger dom bekräftelse, och den bekräftelsen som fiskarna från Dumpen ger är HELT orealistisk.
Citera
2023-01-08, 08:17
Medlem
Citat:

Det här med att man kan swisha Dumpen verkar vara ett stort problem för dig.
Här är några andra organisationer som använder swish. Gör dom dig lika upprörd?

Cancerfonden
UNICEF
Läkare utan gränser
Barncancerfonden
Rädda Barnen
Hjärt-Lungfonden
Sverige för UNHCR
SOS Barnbyar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto