2023-01-07, 23:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men då provar vi igen. Vilken terror och vilka oroligheter (för att använda dina ord) var det i Donbas INNAN den olagliga annekteringen av Krim 2014.

Du skrev följande till mig:

Då frågar jag återigen, läste du länken du skickade till mig, och var i länken står det om nån terror INNAN 2014 ?
När startade Euromajdan?
Citera
2023-01-07, 23:54
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är märkligt att ens en hängiven Rysslandskramare som Brille kan intala sig att Saudi skulle alliera sig med Ryssland. Tror man det är det alternativ verklighet som omger en.

Saudiarabien är mitt i ett 10-årigt vapenavtal på 350 G$ (!) med USA som löper till 2027.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2017_United_States%E2%80%93Saudi_Arabia_arms_deal
Som referens kan nämnas att det motsvarar 1/2 Rysslands militärbudget före kriget.

Med de fanatiskt Rysslandstroende är det som att vanliga siffror inte fungerar eller betyder något. USA och övriga Nato har en ekonomi ca 25 ggr (!) Rysslands. Trots det så inbillar sig Brille, fyllot, m.fl. att Ryssland kan vinna en utdragen konflikt. De är oförmögna att ta in enkla fakta som att USA spenderade ca 100 G$/år i Afghanistan i decennier, dvs ca 150% av Rysslands försvarsbudget.

USA spenderade dock de pengarna utan att de lyckades få talibanerna att ge upp i en utdragen konflikt. Jag hör vad du säger, Team USA har mycket större ekonomi, men du kan putsa på argumentet...Ett inte helt omöjligt scenarie är att Ryssland pressas tillbaka till 2014 års gräns, men de ger sig inte, utan fortsätter slåss. Det är inte mitt huvudscenarie, men kan heller inte uteslutas. Fast ditt argument var kanske inte att USA kommer att vinna, utan bara att det blir ett evigt långt krig?
Citera
2023-01-07, 23:54
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
När startade Euromajdan?

Vad har det med saken att göra? Visa mig EN enda länk. ETT enda bevis på några oroligheter i Donbas? Du vet ju själv att du är ute och trampar vatten nu.

Sanningen är ju att oroligheterna och terrorn (dina Ord) i Donbas helt och hållet startades av din stora ledare Poopin.
Citera
2023-01-07, 23:55
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Ja ukraina tar just nu fighten mot Rysslands aggressivitet.. vilket är Natos uppdrag.. så vad vill ni ha sagt?

Jag konstaterar bara att kontentan av det Reznikov säger är att Ukraina proxykrigar åt Nato. Om man pekar på detta uppenbara faktum blir man direkt attackerad av trådens devota Kiev-klack som anklagar en för att vara Putlertroll. Men nu säger ju Reznikov detsamma, om än i lite andra ordalag...
Citera
2023-01-07, 23:56
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Helt galet, ryssarna ligger utspridda på åkrarna men fortsätter anfalla. Vad vill de uppnå? Dö för att föröska erövra någon liten by i östra Ukraina medans de förlorar flera byar på andra fronter.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1611805583853719552
Ja, de dör en meningslös och skamlig död. Så där ser det tydligen ut varje dag.
Ser man videos med 1420 så verkar en hel del ryssar anse att de dör för att försvara moderlandet, hur man nu gör det genom att angripa någon annan.

Sen spekuleras det om att Wagner-bossen är intresserade av någon gruva vilket låter märkligt men det är mycket prestige just nu precis som när nazisterna skulle ta Stalingrad.
Citera
2023-01-07, 23:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
När startade Euromajdan?
Jaha, det var bara ännu en lögn.

Man skulle kunna tolka det som att den ryska marionetten till president terroriserade sitt folk när han beslöt att skjuta skarpt mot sin egen befolkning men det hände i Kiev och inte i Donass.
Citera
2023-01-07, 23:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vad har det med saken att göra? Visa mig EN enda länk. ETT enda bevis på några oroligheter i Donbas? Du vet ju själv att du är ute och trampar vatten nu.

Sanningen är ju att oroligheterna och terrorn (dina Ord) i Donbas helt och hållet startades av din stora ledare Poopin.
Dina inlägg bevisar ju på ett högst trovärdigt vis att din politiska kompass är orubblig!!
Det märkliga är att du i ditt ovetande tror att du kan frälsa andra i din doktrin..
Patetiskt!

Euromajdan startade bevisligen den 21 november 2013.
Citera
2023-01-08, 00:00
Medlem
Citat:
När startade Euromajdan?

Larv. Putin startade kriget 2022.
Ska man hålla på med att trä tillbaka tunna trådar så kan man säkert hitta att det är Caligula som ursprungligen startade med provokationer som uralmongona än i dag inte kan förlåta väst...
Citera
2023-01-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag konstaterar bara att kontentan av det Reznikov säger är att Ukraina proxykrigar åt Nato. Om man pekar på detta uppenbara faktum blir man direkt attackerad av trådens devota Kiev-klack som anklagar en för att vara Putlertroll. Men nu säger ju Reznikov detsamma, om än i lite andra ordalag...

Ukraina försvarar sig mot en invasion. Den är enklare att förstå. Men dumt av Putin att tro att världen bara skulle titta på och låta det hända.
Citera
2023-01-08, 00:02
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Dina inlägg bevisar ju på ett högst trovärdigt vis att din politiska kompass är orubblig!!
Det märkliga är att du i ditt ovetande tror att du kan frälsa andra i din doktrin..
Patetiskt!

Euromajdan startade bevisligen den 21 november 2013.

Och vad har det med saken att göra? Du skrev:

Citat:
terrorn mot ryssar i Donbas har pågått sedan ukraina blev ett eget land. Men eskalerade efter euromajdan

Du skrev att Terrorn mot ryssar i donbas har pågått sedan ukraina blev ett eget land.

För att bevisa ditt påstående skickar du en wikipedia länk om Donbas där det står ABSOLUT ingenting om nån TERROR mot ryssar INNAN den olagliga annekteringen av KRIM 2014.
Citera
2023-01-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd

Fast nä det är ju bara din egna tolkning av en lösryckt mening.. Ukraina försvarar sig mot en fascistisk diktatur som försöker invadera, dom slåss för att dom hellre dör än lyder under Ryssland, vilket är full förståeligt.. att västvärlden sedan stöder med vapen gör dom ju inte till några marionetter eller gör det till ett proxykrig.. även om Ryssland gärna vill hävda det för sin egen befolkning för att rättfärdiga idiotin.

Putin och hans skurkgäng är Rysslands verkliga fiender. Hoppas Rysslands befolkning vaknar upp en dag och inser detta
Citera
2023-01-08, 00:05
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
USA spenderade dock de pengarna utan att de lyckades få talibanerna att ge upp i en utdragen konflikt. Jag hör vad du säger, Team USA har mycket större ekonomi, men du kan putsa på argumentet...Ett inte helt omöjligt scenarie är att Ryssland pressas tillbaka till 2014 års gräns, men de ger sig inte, utan fortsätter slåss. Det är inte mitt huvudscenarie, men kan heller inte uteslutas. Fast ditt argument var kanske inte att USA kommer att vinna, utan bara att det blir ett evigt långt krig?
Mitt argument är att det är löjeväckande att tro att det är Nato inkl. USA som har problem om det blir ett långvarigt krig i Ukraina. Rysslands ekonomi motsvarar knappt delstaten Texas, eller knappt halva Storbrittanien. Med denna ekonomi skall man hålla försvarstyrkor i ett enormt land, strategiska kärnvapen inklusive hundratals (tusentals?) rymdraketer i form av ICBM, samt en kärnvapenbestyckad ubåtsflotta. Ja, och så ett litet krig som redan kostat runt 10 000 stridsfordon av olika typer, samt 1000+ missiler av olika slag.

Att operationen/kriget i Afghanistan i slutänden var ett misslyckande är i sammanhanget oväsentligt, ja förutom att det visar att USA är beredda att spendera astronomiska belopp på krig långt bort utan att någon på hemmaplan egentligen bryr sig.
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-01-08 kl. 00:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in